Gali tekti verstis rankiniu bagažu

Kelionių organizatoriaus „Makalius“ vadovas Rimvydas Širvinskas teigia, kad pastaruoju metu įvyko kainodaros pokyčių oro linijose. Jis iš karto atkreipia dėmesį, kad dalis keliautojų stengiasi išvengti registruoto bagažo.

„Šiam vasaros sezonui aviakompanijos jau pakankamai iš anksto pasikoregavo tam tikrus savo įkainius. Ne paslaptis, kad bagažo, kuris apmokestinamas papildomai, kaina kartais net viršija skrydžio bilieto kainą, todėl daugelis keliaudami stengiasi išsiversti tik su rankiniu bagažu“, – komentuoja R. Širvinskas.
Egzotines keliones rekomenduočiau įsigyti likus 4–6 mėnesiams iki skrydžio pradžios
R. Širvinskas
Pasak jo, kalbant apie kainas, daug priklauso nuo kelionių sezono ir krypties.

„Aviakompanijos atskiria sezoniškumą, už papildomus mokesčius daugiau pinigų prašo vasaros sezono metu, o jau žiemos sezono metu ir neatostoginėmis kryptimis tas bagažas būna pigesnis“, – sako pašnekovas.

Kai kurios įprastinės (ne pigių skrydžių) oro linijos pakeitė bagažo apmokestinimo politiką.

„Pavyzdžiui, „Lufthansa“, tam tikromis kryptimis ir turkų oro linijos („Turkish Airlines“), ir „LOT Polish Airlines“, anksčiau visuomet įskaičiuodavusios bagažą į pagrindinę bilieto kainą, atskyrė jį ir pradėjo apmokestinti papildomai.

Taip galbūt suteikė galimybę keliauti pigiau, jeigu keliaujate su rankiniu bagažu, bet taip pat ir kaip papildomą pajamų šaltinį (pačioms oro linijoms – red.)“, – aiškino R. Širvinskas.
Rimvydas Širvinskas-Makalius

Skrydžių portalo Skrendu.lt atstovė Rasa Levickaitė atkreipia dėmesį, kad bendrovės siekia kuo greičiau parduoti skrydžio vietas į suplanuotą reisą ir tam imasi sudėtingų kainodaros veiksmų.
„Lėktuvų bilietų kainodara yra vienas sudėtingiausių kainodaros klausimų paslaugų sektoriuje. Apie tai kalba žiniasklaida, yra rengiamos analizės, mokslinės publikacijos
Lėktuvų bilietų kainodara yra vienas sudėtingiausių kainodaros klausimų paslaugų sektoriuje
R. Levickaitė

Lėktuvo bilieto kainą sudaro daug dedamųjų: kuro kainų pokyčiai, valiutų kurso svyravimai, oro uostų taikomi mokesčiai, norimo skrydžių laiko užsitikrinimas oro uostose, antžeminės tarnybos paslaugos ir kita“, – teigia ji.

„Prošvaisčių“ dėl kainų mato mažai

R. Širvinskas mano, kad artimiausioje perspektyvoje lėktuvų bilietų kainoms nėra galimybių nukristi.

„Tikrai, šiais metais jos yra, mano nuomone, labai aukštos, kol kas kažkokių prošvaisčių, kad kainos galėtų mažėti, nelabai manau, kad galėtų būti. Todėl, kad paklausa yra neįtikėtinai didelė: ir dėl stringančio naujų lėktuvų pristatymo, detalių pakeitimo, dėl pačių lėktuvų taisymo ir pan.

Aviakompanijos negali pridėti papildomų skrydžių ir plėstis taip, kaip turėtų šiuo metu plėstis, matydamos visą paklausą“, – sako R. Širvinskas.
Dažniems skraidytojams labai rekomenduoju kaupti mylias įvairiausiuose aviakompanijų aljansuose
R. Širvinskas
Atitinkamai, tokia situacija lemianti skrydžio kainos augimą. Verslininko teigimu, galbūt žiema parodys, ar padėtis pasikeitė.

„Palyginti su praėjusiais metais kai kurių skrydžių kainos yra pakilusios apie 30–40 proc. Kad jos mažėtų, kol kas dar nematyti, bet turbūt reikia pabandyti sulaukti bent jau žiemos, kad pasižiūrėtume, ar ta paklausa jau yra įgyvendinta, ar vis dar viršija pasiūlą“, – sako „Makalius“ vadovas.

Patarimai: kuo anksčiau – tuo geriau

Skrendu.lt atstovė R. Levickaitė teigia, kad galioja dvi pigesnio bilieto įsigijimo taisyklės: pirma – įvairios akcijos, antra – planavimas ir bilietų pirkimas iš anksto.

„Artėjant skrydžio datai dažniausiu atvejų bilietų kainos kyla arba iš viso nebelieka bilietų į norimą reisą. Visada geresnės kainos pasiūlymu galima pasinaudoti, jei keleivis nėra pririštas prie konkrečios datos, kelionės datos lankstumas yra vienas iš būdų skristi pigiau“, – sako R. Levickaitė.
Jos vertinimu, bilietų kainos turi tendenciją kilti dėl didėjančių personalo kaštų, orlaivių stygiaus ir aiškios vasaros tendencijos, kad norinčių skristi yra daugiau nei yra įmanoma pasiūlyti vietų lėktuvuose.
Visada raginame planuoti keliones iš anksto, atidžiai susipažinti su bilieto įsigijimo, datos ir pavardės keitimo sąlygomis, draudimo variantais
R. Levickaitė
„Todėl mes visada raginame planuoti keliones iš anksto, atidžiai susipažinti su bilieto įsigijimo, datos ir pavardės keitimo sąlygomis, draudimo variantais“, – sako ji.

R. Širvinskas rekomenduoja įsivertinti visos kelionės, o ne vien tik skrydžio bilieto kainą.

„Pavyzdžiui, kalbant apie pigių skrydžių bendroves, gali būti, kad oro uostas bus gerokai atokiau nuo miesto centro ir galbūt išlaidos, siekiant pasiekti tą miesto centrą, sudarys vos ne tą pačią priemoką, kaip su įprastine skrydžių bendrove nuskristumėte į patį centrą“, – sako R. Širvinskas.

Turimas omenyje atvejis, kai, tarkime, skrendant į Paryžių pasirenkamas ne Charles de Gaulle (CDG) oro uostas, bet toliau nuo miesto esantis Beauvais (BVA), ir iš ten Prancūzijos sostinę jau galima pasiekti autobusu, taksi.

R. Širvinskas kartu teigia, kad lietuviai jau pripranta prie galimybės keliauti vien tik su rankiniu bagažu. Tačiau esama ir kitų patarimų, ypač tiems, kurie skraido dažnai.

Iš Londono Sičio oro uosto pakyla lėktuvas

„Dažniems skraidytojams labai rekomenduoju kaupti mylias įvairiausiuose aviakompanijų aljansuose, tokiuose, kaip „Oneworld“ ar „Star Alliance“.

Ypač verslo skraidytojai gali vėliau, sukaupę tam tikrą taškų skaičių, nemokamai naudotis įėjimu į verslo klubą arba nemokamai gabentis didesnį bagažo vienetą ir sutaupyti laiko oro uoste, galbūt pereinant greitą patikrą ir panašiai“, – teigia R. Širvinskas, pastebėjęs, kad apie tokius palengvinimus žino nedaug kas.

Jis pažymi, kad vertėtų atidžiai pažiūrėti ir į visą bilieto kainą – ne tik į pagrindinę.
Kartais skrydis kainuoja 20–30 eurų, o bagažas – 60 eurų. Tai dvigubai išpučia skrydžio kainą
R. Širvinskas
„Prieš priimant sprendimą, kokį skrydį pirkti, nueiti iki paskutinio žingsnio, kad jūs pasižiūrėtume, jeigu reikia bagažo. Kiek jis kainuos? Kartais skrydis kainuoja 20–30 eurų, o bagažas – 60 eurų. Iš tikrųjų, tokiu atveju tai dvigubai išpučia skrydžio kainą“, – sako „Makalius“ vadovas.

Galiausiai, planuojant vasaros keliones ypač svarbu tai daryti kuo anksčiau.

„Vasaros atostogas planuoti gerokai iš anksto, skrydžiai labai sparčiai pildosi, skrydžių kainos tikrai būna neįtikėtinai aukštos, o egzotines keliones rekomenduočiau įsigyti likus keturiems šešiems mėnesiams iki skrydžio pradžios“, – sako R. Širvinskas.
Oro uostas (asociatyvi nuotr.)

Bagažo apmokestinimas: kelių bendrovių pavyzdžiai

Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ atsakė į „Delfi“ klausimą, kokia yra bilietų kainų ir bagažo apmokestinimo perspektyva.

„Mūsų kainodara dinaminė. Patartina rinktis paslaugas pradinėje rezervacijos stadijoje, kadangi vėliau pridėtos prekės ar paslaugos gali kainuoti brangiau“, – teigia bendrovė, tarp tokių paslaugų vardydama registruotą bagažą, pirmenybinį laipinimą, papildomą vietą kojoms ir atskiras kitas kompanijos paslaugas.

Pateikiame šiuo metu galiojančias trijų pigių skrydžių bendrovių sąlygas rankiniam ir registruotam bagažui (išsamios kainos ir sąlygos – oro linijų interneto svetainėse):

*Bagažo mokesčiai apskaičiuojami pagal: kelionės datą (tai yra, kelionių sezonas ar ne), ar įsigyta internetu, paskambinus į skambučių centrą, ar oro uoste, ir pagal registruotojo bagažo svorį.

Tarkime, „Wizz Air“ registruoto bagažo mokestis sezono metu su 10 kg svoriu kainuos nuo 6 iki 71,5 euro. Ne sezono metu, kai didžiausias svoris yra 32 kg, – 120 eurų.

Bendrovės siūlo įvairius paslaugų rinkinius, kuriems taiko atskirą kainodarą. Taip pat esama ir papildomų paslaugų.
Toks linksmesnis patarimas – aš juo labai naudojuosi: įsigijus skrydį daugiau nebetikrinti, ar atpigo, ar pabrango
R. Širvinskas

Pavyzdžiui, „airBaltic“ numato, kad jeigu skrenda kūdikis ar vaikas, nemokamai gali būti vežamas vienas visiškai sulankstomas vaikiškas vežimėlis, nešiojamasis lopšys arba vaikiška automobilinė kėdutė. Su kūdikiu keliaujantys keleiviai gali nemokamai vežtis vieną registruoto bagažo vienetą iki 10 kg. Galima sujungti vieno suaugusiojo ir kūdikio bagažą.

„Ryanair“ skelbia, kad kiekvienam vaikui leidžiama gabenti po dvi bagažo priemones nemokamai. O kūdikiams (nuo 8 dienų iki 23 mėnesių imtinai) salono krepšys nepriklauso, tačiau leidžiama pasiimti iki 5 kg krepšį (45x35x20 cm) kūdikiams, lėktuve sėdintiems ant suaugusiojo kelių.
Oro uostas

Sudėtinga vasara

Europos oro erdvę prižiūrinti organizacija „Eurocontrol“ prieš kelias dienas skelbė, kad Europos oro linijų keleivių, tikėtina, laukia dar viena chaoso vasara, nes per patį kelionių sezono įkarštį Budapešto, Marselio ir Atėnų kryptimis fiksuojami itin dideli oro transporto srautai, rašė „Bloomberg“.

Remiantis penktadienį paskelbtu Europos tinklo operacijų planu, praėjusią savaitę oro transporto eismas pasiekė ikipandeminį lygį, o tai dar labiau apkrauna sistemą, nes oro transporto bendrovės ir antžeminės tarnybos vis dar susiduria su rimtais iššūkiais: darbuotojų trūkumu ir visame regione įsiplieskusiais streikais.

R. Širvinskas sako, kad vis dėlto naujų rinkliavų artimiausiu metu neturėtų rastis.
Vasaros atostogas planuoti gerokai iš anksto, skrydžiai labai sparčiai pildosi, skrydžių kainos tikrai būna neįtikėtinai aukštos
R. Širvinskas
„Šiaip jau viskas pakankamai yra nusistovėję. Tiesiog kai kurios aviakompanijos, taupydamos savo kaštus, gali nebent kažkokių paslaugų atsisakyti arba jas apmokestinti, tokias, kaip maitinimas lėktuve, tas pats bagažas ar ten registracija oro uoste ir panašiai.

Tačiau, kad būtų kažkokios papildomos rinkliavos renkamos, aš nesu linkęs manyti“, – sako R. Širvinskas.

Kalbėdamas apie bilietų kainas jis pažymėjo, kad galima lengvai susigadinti nuotaiką nuolat tikrinant jau įsigytų bilietų kainas, tad bet iš psichologinių sumetimų to daryti nereikėtų.

„Toks linksmesnis patarimas – aš juo labai naudojuosi: jeigu pamatėte, kad skrydžio bilieto kaina jums yra tinkama, tai labai skatinu įsigijus tą skrydį daugiau nebetikrinti, ar atpigo, ar pabrango.

Net jeigu pabrango, na, gerai – gal džiaugsitės, bet jeigu atpigo, tai labai graušite nagus ir galvosite, „čia jau prašoviau, kodėl čia atpigo, nesutaupiau pinigų“ ir panašiai. Tai aš dažniausiai stengiuosi to vengti. Įsigijau ir daugiau nebetikrinu“, – sako kelionių entuziastas ir verslininkas R. Širvinskas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)