Laiptinė ta pati, tačiau elektros skaitikliai – skirtingi. Tokį vaizdą šiuo metu galima išvysti ne viename daugiabutyje, kadangi per dieną ESO įdiegia po 2000 išmaniųjų skaitiklių.

ESO išmaniosios apskaitos valdymo departamento vadovė Aurelija Židickytė-Orvydė sako, kad išmaniųjų skaitiklių nauda akivaizdi – pernai tokiais prietaisais pradėjo naudotis 210 tūkst. gyventojų, kurie kartu, palyginti su ankstesniais metais, sutaupė 11 mln. kilovatvalandžių elektros energijos.

Tikimasi, kad šių metų pabaigoje išmaniuosius skaitiklius turės dar 0,5 mln. Lietuvos šeimų, jie pirmiausia diegiami tiems, kurie per metus suvartoja daugiau kaip 1 tūkst. kilovatvalandžių elektros energijos.

Vilniaus gatvėse kalbinti praeiviai, jau besinaudojantys išmaniaisiais skaitikliais, sako naujove esantys patenkinti, patogu, kad duomenys nuskaitomi automatiškai, nereikia vaikščioti iki skydinės jų nusirašinėti.

Bet yra ir besiskundžiančių, kad įdiegus išmaniuosius skaitiklius, už elektrą gavo kosmines sąskaitas.

„Po to, kai pakeitė skaitiklį, už gruodį gavome trigubai didesnę sąskaitą nei įprastai“, – sako vienas vyras.

Jis toks – ne vienintelis. LNK Žinios jau anksčiau pasakojo apie panevėžietį, kuris po skaitiklio pakeitimo per mėnesį „prisuko“ 2 tūkst. kilovatvalandžių. Panašūs pavyzdžiai žiniasklaidoje pastaruoju metu skambėjo ne kartą.

Vis dėlto, pasak ESO atstovės, nė vienu atveju nebuvo nustatyta, kad dėl tokių situacijų būtų kalti naujieji skaitikliai.

Aurelija Židickytė-Orvydė

Dėl galimų neatitikimų pakeitus elektros skaitiklį jau kreipėsi daugiau kaip 6 tūkst. žmonių.

„Žmonės nesitikėjo, kad jų šilumos siurbliai, rekuperacinės sistemos ar užkalkėję gyvatukai gali sunaudoti tiek daug elektros energijos“, – teigia A. Židickytė-Orvydė.

Anot ESO, iš daugiau kaip 300 tūkst. įdiegtų išmaniųjų skaitiklių gedimai fiksuoti tik 300, o dėl milžiniškų sąskaitų kalti ne skaitikliai, o patys gyventojai, metų metus nepakankamai mokėję už suvartotą energiją.

„Dažniausiai pasitaikantis atvejis, kai klientai elektros suvartojimą deklaruodavo ne kiekvieną mėnesį. Antra priežastis – mokėjimas pagal vidurkį. Dėl to susidarė nepriemokos“, – aiškina A. Židickytė-Orvydas.

Yra ir tokių gyventojų, kurie po išmaniojo skaitiklio įdiegimo sužinojo, kad yra skolingi tūkstančius eurų, tačiau ESO atstovai teigia, kad visuomet leidžia tartis dėl mokėjimo dalimis.

Gyventojai, kurie išmaniųjų skaitiklių dar neturi, raginami atidžiai sekti elektros energijos suvartojimą ir laiku deklaruoti rodmenis, nes nepriemokos paskaičiuojamos pagal galiojantį tarifą, o ne tą, kuris buvo taikomas jų susidarymo metu. Be to, reikia nepamiršti deklaruoti ir nulinio suvartojimo, nes to nepadarius automatiškai pritaikomas mėnesio vidurkis. Tad mokėti gal tekti ir išvis nesinaudojus elektra.

Čia galite pasižiūrėti visą LNK reportažą: