Būtent prie pastarųjų priskiriamas į „Delfi“ pasikreipęs savo tapatybės atskleisti nepanoręs „Perlas Energija“ klientas.

Jis pasidalino savo susirašinėjimu su įmonę, kurį peržiūrėjęs „Perlas Energija“ direktorius Vilius Juraitis sutiko, kad komunikuojant su šiuo konkrečiu klientu buvo padaryta klaida.

„Išimtine tvarka šiam klientui skirsime kompensaciją iki metų pabaigos. Šiandien susisieksime su klientu ir jį apie tai informuosime“, – gruodžio 13 d. sakė jis.

Nesuprato, kodėl

„Delfi“ skaitytojas savo laiške dėstė nesuprantantis, kodėl „Perlas Energija“ jam nenori kompensuoti sąskaitų ne tik už rugsėjo, bet ir už spalio, lapkričio ir gruodžio mėnesius.

„Bent kiek bandydamas išsaugoti savo veidą, „Perlas Energija“, kaip žinia garsiai žadėjo kompensacijas visiems savo buvusiems klientams iki šių metų pabaigos. Viskas atrodė gerai, rugsėjį kompensacija kišenę pasiekė.

Bet pasirodo, kitą mėnesį sąskaitos už elektrą į jų puslapį įkelti ir kompensacijos už spalį gauti jau nebepavyksta, sistema rodo, jog nebeturime galiojančios sutarties. Po kreipimosi į „Perlas Energiją“, sužinome naujieną, jog pasirodo mes neturime su jais galiojančios sutarties ir kompensacija mums priklausė tik už rugsėjį. Bandome išsiaiškinti, kur dingo ta sutartis, gauname tą patį, sausą atsakymą: „Su „Perlas Energija“ sutartį sudarėme dar metų pradžioje, ji galiojo iki 2022 m. birželio 30 d.“.

Birželį pradėjome dairytis tiekėjų, su kuo toliau sudaryti sutartį, kur geriausios kainos. Kadangi „Perlas Energija“ kainos ir sąlygos tuo metu atrodė palankiausios, nusprendėme pratęsti sutartį su „Perlas Energija“ ir fiksuoti kainą dar pusmečiui.

Sutarties „pratęsimas“ įvyko el. paštu. Paklausėme, ką daryti norint toliau fiksuoti kainą pusmečiui, ar reikia sudaryti naują sutartį. Atsakė, jog nieko daryti nereikia, viskas prasitęs automatiškai“, – pasakojo jis.

Jis pridėjo susirašinėjimą, kuriame klausia: „Sveiki, prieš pusę metų esu pasirašęs su jumis neterminuotą sutartį su „Namai“ planu. Ar ši sutartis su naujais tarifais nuo liepos 1 d. prasitęsia pusmečiui automatiškai, ar reikia sudaryti naują sutartį pusmečiui, norint fiksuoti kainą?“

„Perlas Energija“ atsakymas: „Sutartys yra neterminuotos, tad jų pratęsinėti nereikia. Sutartis ir toliau liks galioti nuo liepos 1 d.“

Vyras vėl klausė: „Ar gerai supratau, kad kaina keisis ir fiksuosis kas pusmetį?“

„Perlas Energija“ atsakymas: „Supratote teisingai, kainos keičiasi du kartus per metus – kiekvienų metų sausio 1 dieną ir liepos 1 dieną. Kaina yra perskaičiuojama ir fiksuojasi pusmečiui.“

Taigi, žmogus liko nesupratęs, kodėl turėdamas sutartį negali gauti kompensacijos už kitus mėnesius, ne tik už rugsėjį.

Vilius Juraitis

Paaiškino, kas kam priklauso

V. Juraitis pirmiausia pastebėjo, kad kompensacija už laikotarpį iki 2022 m. gruodžio 31 d. yra taikoma tiems klientams, kurių kainos galiojimas, nurodytas sutartyje, nebuvo pasibaigęs iki nepriklausomo elektros energijos tiekėjo veiklos sustabdymo 2022 m. rugsėjo 1 d.

„Tuo metu tiems klientams, kurių kainos galiojimas tuo metu jau buvo pasibaigęs, taikoma vieno mėnesio kompensacija.

Jūsų minimo kliento kainos galiojimas, nurodytas sutartyje (paryškinimas – „Delfi“), baigėsi 2022 m. birželio 30 d., todėl jam buvo taikyta tik vieno mėnesio kompensacija, kas visiškai atitinka kompensavimo taisykles. Vis dėlto analizuodami situaciją detaliau pamatėme, kad klaidų komunikuojant būtent su šiuo klientu būta mūsų pusėje: galėjo susidaryti įspūdis, kad kainos peržiūrėjimas reiškia naują kainos fiksavimą“, – sakė jis.

V. Juraitis pabrėžė, kad tai nėra tiesa.

„Kainos fiksavimas yra vienkartinis, fiksavimo terminas yra nurodomas sutartyje, po pusmečio kaina peržiūrima ir, remiantis sutartimi, gali būti keičiama. Pasibaigus kainos, nurodytos sutartyje, galiojimui, nauja, perskaičiuota kaina, nėra fiksuojama ir bet kada gali būti peržiūrėta sutartyje nustatyta tvarka“, – paaiškino jis.

Kaip nurodoma „Perlas Energija“ tinklapyje, buitiniams vartotojams dengiamas fiksuotos kainos skirtumas tarp tos, kuri buvo taikyta pas juos, ir naujo tiekėjo kainos, bet ne daugiau nei 0,0631 Eur/kWh.

„Svarbu, kad sąskaitas nuo spalio 10 d. galima kelti kiekvieną mėnesį arba visas įkelti vėliausiai 2023 m. sausio 20 d.“ – nurodo įmonė.

BNS anksčiau skelbė, kad „Perlas Energija“ per du mėnesius sulaukė beveik 14 tūkst. buvusių klientų prašymų kompensuoti kainos skirtumą. Jiems įmonė išmokėjo daugiau nei 141 tūkst. eurų.

BNS skaičiavimais, dėl kompensacijų kreipėsi 12 proc. kitus tiekėjus pasirinkusių buvusių įmonės klientų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)