„Mokėjimų nuo tada, kai pamatėme didelius skirtumus, nedarėme, nes kilo klausimas, kas čia vyksta. Gegužės 31 d. – 1397 eurų, per mėnesį sąskaita išauga 400 eurų, dar po mėnesio – 1872 eurai“, – sąskaitas už elektrą rodo panevėžietė Jūratė Paltarokė-Vilimė.

Realiai, anot moters, šiuo metu negyvenama sodyba išnaudoja elektros už 30 eurų, nes vidutiniškai sunaudoja 100 kWh energijos vandens siurbliui, žolei laistyti ar kokiems smulkiems namų priežiūros darbams.

„Jau nuo vasario mėnesio sakome pataisyti sąskaitą, jie toliau skaičiuoja ir prideda 3000 kWh, kurių mes nesunaudojame“, – piktinasi ji.

Šeima suskaičiavo, kad bendrovei permokėjo beveik 3000 eurų.

„Deklaruojame savo rodmenis, bet jie atsiunčia sąskaitas, pagal jų neva užregistruotus rodmenis, ir turime mokėti pagal jų duomenis, todėl šiuo metu turime nemažą permoką“, – aiškina Laimis Vilimas.

Tamsus skaičių miškas Vilimams atsirado pasirašius sutartį su nepriklausomu tiekėju „Elektrum Lietuva“. Bandyti rasti išeiti šeimai nepasisekė, nes skambučiai ir elektroniniai laiškai rezultatų nedavė.

„Kai sakome, kad reikia įrašyti tikrus rodmenis, jie sako – negalime pakeisti, nes negalima rašyti mažesnio skaičiaus, rašykite nulinį. Tai tada atsiųskite mums nulinę sąskaitą“, – sako panevėžietė.

Situaciją sunkina parduotas namas, liko tik formalumai. Todėl siunčiamos kosminės elektros sąskaitos negali likti paveldėta kitiems našta.

„Jei liktume čia toliau gyventi, rašytume nulinį suvartojimą ir gal išsilygintume per metus. Per jei dabar nebegyvename, elektros nenaudojame“, – pasakoja vyras.

Susidomėjus LNK žinioms, elektros tiekėjas šeimai pradėjo spręsti problemą ir žada, kad susidarius elektros ir eurų skirtumams, delspinigiai sustabdyti ir nuostolių klientas nepatirs, o priežastis, dėl ko susidarė kosminės sąskaitos ir skaitiklių skirtumai, – esą gyventojų nedeklaruoti mėnesiai.

Pasak bendrovės, negavus mėnesio skaitiklio duomenų, ESO automatiškai pateikia 12 mėnesių klientų suvartotos energijos vidurkį.

„Natūralu, kad klientė žiūri savo skaitiklius, jai jie vieną dalyką rodo, o sąskaitose matome visai ką kitą. Jie negali sutapti, jeigu mes siunčiame pagal vidurkius arba tai, ką gauname iš ESO“, – komentuoja „Elektrum Lietuva“ atstovė Jūratė Rupšienė.

Kodėl ilgus mėnesius negyvenamo namo savininkai negalėjo sustabdyti gaunamų nepagrįstų sąskaitų siuntinėjimo, bendrovė dalį kaltės prisiima.

„Galbūt sutapo antrosios klientų liberalizavimo bangos antplūdis ir kurį laiką mums buvo sunkiau prisiskambinti, į laiškus lėčiau reaguodavome, bet visi šie dalykai sprendžiami“, – tikina ji.

Atstovė primena, kad gyventojams privalu kas mėnesį deklaruoti skaitiklių rodmenis, kad ir nulinius. Jeigu negyvenamojo namo savininkas nesutinka rašyti nesunaudotos elektros nulių, yra galimybė užpildyti prašymą dėl laikino nenaudojimo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)