aA
Susisiekimo ministras Rokas Masiulis ir Lenkijos infrastruktūros ministras Andrzejus Adamczykas ketvirtadienį Vilniuje aptarė abiem šalims aktualių Lietuvą ir Lenkiją vienijančių strateginių transporto projektų vystymo, finansavimo, logistikos potencialo išnaudojimo pritraukiant krovinius iš Azijos, veiksmingo tarpvalstybinio bendradarbiavimo keičiantis duomenimis galimybes ir kitus aktualius klausimus.
Rokas Masiulis
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Lenkija - mūsų artimiausia kaimynė ir viena strateginių partnerių. Tik glaudžiai bendradarbiaudami galėsime sėkmingai vystyti svarbiausius infrastruktūros projektus - „Rail Baltica“, „Via Baltica“, „Via Carpatia“, kurie turės didžiulę įtaką ne tik Lietuvai, bet iš esmės pakeis keleivių susisiekimą tarp visų Baltijos valstybių, Lenkijos bei kitų ES šalių, taip pat atvers naujų krovinių gabenimo galimybių - vien todėl Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimas yra svarbus ne tik mums, bet ir visai Europai“, - teigė susisiekimo ministras R.Masiulis.

R. Masiulis pabrėžė, kad projekto „Rail Baltica“, ir ypač tokių svarbių jo jungčių kaip Vilnius-Kaunas, finansavimo ES lėšomis užsitikrinimas yra vienas iš Lietuvos prioritetų, todėl ypač džiugu, kad su kaimynais turime bendrą požiūrį į šiuos klausimus.

Susitikime buvo detaliau aptartos Lietuvos ir Lenkijos kaip tranzitinių valstybių bendradarbiavimo galimybės, siekiant pritraukti didesnius krovinių srautus, keliaujančius iš Azijos į Europą ir atvirkščiai. Ministras R. Masiulis, pristatydamas mūsų šalies krovinių gabenimo galimybes, akcentavo siekį organizuoti Kinijos krovinių pervežimą per Lietuvos Respubliką, sukuriant reikalingą logistikos, sandėliavimo ir transporto grandinę.

Ministrai aptarė bendrąjį naujos 2021-2027 m. finansinės perspektyvos ES biudžeto pasiūlymą. Ministrai palankiai įvertino pasiūlymą, pagal kurį numatoma finansuoti dvigubos paskirties - karinės ir civilinės - transporto infrastruktūros pritaikymą specifiniams karinio mobilumo reikalavimams. Tai ypač aktualu dėl Suvalkų koridoriaus tarp Lenkijos ir Lietuvos transporto infrastruktūros, tiek dėl kelių transporto, tiek geležinkelių linijos „Rail Baltica“.

Susitikimo metu taip pat aptartos tarpvalstybinio bendradarbiavimo keičiantis duomenimis galimybės. Ministrų nuomone, sąveika ir duomenų apsikeitimas yra reikšmingas žingsnis, siekiant integracijos su panašiomis visos ES sistemomis ir planuojant, kad ateityje, įdiegus išmaniąsias technologijas, visa magistralių „Via Baltica“ ir Via Carpatia trasa turėtų išmanaus („Smart“) kelio statusą.

„Konvencinis transportas šiandien jau netelpa į savo rėmus, „kietoji“ infrastruktūra susipina su informacijos ir duomenų panaudojimo galimybėmis. Lietuvoje jau kurį laiką aktyviai mokomės rinkti ir dalintis informacija. Tačiau to neužtenka. Sieksime integracijos su visa Europa, visų pirma užtikrinant duomenų apsikeitimą su savo kaimyninėmis šalimis, ir ypač - Lenkija. Toks bendradarbiavimas tarp šalių gerokai palengvintų keliones po kitas šalis“, - sakė ministras R. Masiulis.

Lietuvai ir Lenkijai labai svarbu bendradarbiauti, keistis informacija ir ateityje, kad investicijos į strategiškai abiem valstybėms itin svarbius projektus būtų naudojamos racionaliai ir efektyviai“, - pabrėžė Lenkijos infrastruktūros ministras A. Adamczykas.

Ministrai taip pat akcentavo, kad artėjančioje ES transporto ministrų taryboje svarbu susitarti dėl naujų ES kelių transporto rinkos taisyklių ir sutarė bendromis pastangomis siekti, kad šios taisyklės mažintų vežėjų administracinę naštą bei didintų įmonių veiklos skaidrumą. Be to, ypatingas dėmesys bus skiriamas naujiems vairuotojų komandiravimo reikalavimams ir papildomiems saugikliams, kad jų taikymas neiškreiptų konkurencijos tarp Europos ir trečiųjų šalių vežėjų.

Susisiekimo srityje Lietuvą ir Lenkiją jungia daug bendrų projektų: magistralių „Via Baltica“, „Via Carpatia“ ir europinės vėžės geležinkelio linijos „Rail Baltica“ infrastruktūros plėtra, abiejų šalių sukurtas Baltijos funkcinis oro erdvės blokas, stiprinamas jūrų uostų bendradarbiavimas. Šalys derina ir laikosi bendros pozicijos svarstant Europos Sąjungos transporto sektoriaus veiklą reglamentuojančius dokumentus dėl tarptautinio automobilių transporto liberalizavimo ir patekimo į kitas rinkas (kabotažo) bei minimalaus atlyginimo reikalavimų taikymo klausimus.

Nauju žingsniu stiprinant šalių bendradarbiavimą tapo AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovybės įsteigimas Lenkijoje. Taip pat, siekdama plėsti diplomatinį atstovavimą verslo interesams, Susisiekimo ministerija nuo birželio 1 d. planuoja steigti transporto atašė pareigybę Lietuvos ambasadoje Lenkijoje.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ministerija vertins vietinės elektros gamybos galimybes (4)

Lietuvai norint ateityje užsitikrinti elektros sistemos patikimumą ir stabilumą, Energetikos...

Dalis Kauno gyventojų antradienį liks be šilumos (10)

Kaip pranešė šilumą kauniečiams centralizuotai tiekianti įmonė „Kauno energija“, rytoj kai...

Analitikai: jau penktą savaitę iš eilės krito naftos kainos (18)

Per pastarąjį mėnesį „Brent“ rūšies nafta atpigo 17,2 proc., o „Crude Oil“ - 19,66...

Naftos kainos šoktelėjo 1 proc. (4)

Pirmadienio rytinėje prekyboje naftos kainos ūgtelėjo maždaug 1 proc., kai pagrindinė...

„Achemos grupės” vadovai: esame susirūpinę dėl tam tikrų valdžios pažadų papildyta 17.20 (6)

Koncerno „ Achemos grupės “ skaičiavimai rodo, kad suskystintųjų gamtinių dujų ( SGD )...

Top naujienos

Liūdnos nuotaikos „apačių“ stovykloje: kas galėtų laimėti Prezidento rinkimus? (407)

Kandidatams į prezidentus rikiuojantis prie starto linijos, valdančiosios Lietuvos valstiečių ir...

„Gazprom“ turės susitaikyti: Lietuva žengia kitą atsijungimo nuo Rusijos energetinių sistemų žingsnį (100)

Suskystintų gamtinių dujų terminalas buvo pirmas, bet ne vienintelis žingsnis, reikalingas...

Nutekėjęs ŽŪM dokumentas: maisto kuponai didins kainas, o ne jas mažins (89)

Siūlomi vaučeriai pakenks verslui, institucijoms ir patiems pirkėjams, o kainos, įvedus juos, tik...

Spauda skelbė apie princesės Dianos meilės aferas ir sunkias ligas, bet štai, kas paaiškėjo tik jai mirus (33)

Princesė Diana ilgą laiką buvo didžiulio smalsumo ir žavėjimosi objektas visame pasaulyje. Jos...

Vairuotojas pamėgino praleisti visus pėsčiuosius perėjoje – sulaukė net praeivių agresijos (94)

Lapkričio pradžioje įsigaliojo Kelių eismo taisyklės ( KET ), nurodančios vairuotojams, kad...

Tūkstančiai keleivių prieš skrydį vis padaro vieną klaidą (4)

Kelionės lėktuvais yra pakankamai malonus dalykas – galite grožėtis pasauliu visai kitu kampu....

Europa sulaikiusi kvėpavimą laukia sprendimo dėl Italijos: gali baigtis blogiau nei su Graikija (33)

Europos Komisija ( EK ) pasirengusi nenusileisti savo kovoje dėl Italijos biudžeto. Nepaisydami...

Analitikas: sukrečianti byla labai aiškiai pademonstravo, kokia yra Didžioji Britanija (7)

JAV ir Europoje tikriausiai jokia kita tema nediskutuojama taip aršiai, kaip apie emigraciją –...

Per susidūrimą su „VW Golf“ apvirto didelis užsieniečių visureigis, Kaune spūstys (1)

Antradienį, lapkričio 13 d., 7.55 val., gautas pranešimas, kad Kaune, Savanorių ir Taikos...

Valančiūno rezultatyvumo seriją nutraukę „Pelicans“ pažemino „Raptors“ jų pačių tvirtovėje (3)

Skaudžią nesėkmę NBA pirmenybėse patyrė Toronto „Raptors“ (12-2) ekipa. Kanados...