Jais siekiama nustatyti naujai formuojamos energijos išteklių rinkos organizavimo, administravimo, reguliavimo, priežiūros ir kontrolės teisinius pagrindus.

Pasak energetikos ministro, įstatymo projektu siekiama nustatyti energijos išteklių biržos organizavimo teisinius pagrindus, sudaryti galimybes energijos išteklių rinkos dalyviams efektyviai konkuruoti energijos išteklių rinkoje ir naudotis skaidria, aiškiai sureguliuota ir nediskriminaciniais pagrindais veikiančia centralizuota prekybos energijos ištekliais sistema.

Įstatymo projektu siekiama sudaryti sąlygas formuotis skirtingų rūšių biokuro produktų rinkai, mažinti biokuro produktų gamybos ir prekybos koncentraciją ir užtikrinti skaidrią biokuro produktų kainodarą.

Energijos išteklių rinkos valstybinį valdymą ir reguliavimą pagal kompetenciją vykdytų Vyriausybė, Energetikos ministerija ir Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija. Pagal projektą, centralizuotą prekybą biokuro produktais ir naftos produktų atsargomis, prekybą gamtinėmis dujomis ir pagalbiniais instrumentais energijos išteklių biržoje organizuotų energijos išteklių biržos operatorius.

Kaip pažymima dokumento aiškinamajame rašte, šiuo metu galiojantys teisės aktai nesudaro tinkamų teisinių sąlygų veikti centralizuotai prekybos biokuro produktais ir naftos produktų atsargomis sistemai, taip pat organizuoti ir vykdyti prekybą pagalbiniais apsaugos nuo energijos kainų svyravimo instrumentais, neįtvirtinamas valstybės lygiu organizuojamos centralizuotos prekybos gamtinėmis dujomis aikštelės (gamtinių dujų biržos) teisinis statusas.

Už pristatytus projektus po pateikimo balsavo 57 Seimo nariai, prieš - 9, susilaikė 39 parlamentarai. Pritarus po pateikimo, toliau jie bus svarstomi Seimo komitetuose. Preliminariais duomenimis, Seime jie bus toliau svarstomi gegužės 8 d.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją