Kauno skyriuje, esančiame Petrašiūnuose, žmonių buvo tiek, kad senjorai karštyje net alpo. Tokį vaizdo įrašą kauniečiai atsiuntė į „Kauno dienos“ portalą besiskųsdami dėl „Ignitis“ susidariusių milžiniškų eilių.

„Eilė lauke, eilė čia, žmonės be kantrybės“, – sako įrašą filmavusi ir pasidalijusi moteris.

Nors vakar situacija jau buvo geresnė, visgi iš pastato išėję gyventojai pasakoja, kad palaukti teko.

„Ilgai laukėme, beveik 2 val.“, – sakė viena moteris.

„Baisu viduje, eilė didelė“, – teigė kita.

Pasak „Ignitis“ atstovės, eilės susidarė, nes klientai į skyrius sugūžėjo paskutinę minutę.

„Labai atsiprašome savo klientų dėl to, kad tenka laukti eilėse kartais ilgiau nei valandą. Tokia situacija, nes yra mėnesio pabaiga, didžioji dalis gyventojų skuba deklaruoti skaitiklio rodmenų.

Patogiausia ir paprasčiausia tai būtų padaryti savitarnoje“, – sakė „Ignitis“ ryšių su visuomene projektų vadovė Laura Beganskienė.

Nors dabar daugumą klausimų galima susitvarkyti internetu, tačiau į skyrius daugiausia ateina senjorai.

„Mes, seni žmonės, nemokame žmoniškai, tai atvažiavau čia. Šiaip kitą kartą galima ir telefonu, bet man neišėjo. Visi, va, tokie senukai“, – sakė atėjusi senjorė.

„Nelabai naudojuosi internetu, gyva eilė – geriau“, – sakė kita moteris.

Tokiu atveju, pasak „Ignitis“ atstovų, gali padėti aplinkiniai.

„Labai rekomenduojame ir prašome klientų kreiptis į savo vaikus, artimuosius, kaimynus, giminaičius, kurie padėtų deklaruoti skaitiklių rodmenis savitarnoje. Tai yra poros minučių reikalas“, – tvirtino L. Baganskienė.

Dar vienas būdas gauti paslaugą – paskambinti, tačiau ir čia tenka laukti. Vakar kurį laiką linijos neveikė.

„Prisiskambinti neina, pralaukiau 50 minučių kol telefonu prisiskambinau“, – sakė moteris.

„Skambinau, neprisiskambinau, tai teko atvažiuoti. <...> Sakė, kad visi operatoriai užimti“, – kalbėjo vyras.

Pasak „Ignitis“, kantrybės gali prireikti, nes skambučių srautai neįprastai išaugę. Vien vakar sulaukta per 10 tūkst. skambučių.

„Šiuo metu laukimo laikas kol atsiliepsime yra maždaug 15 min. Įprastai, pastarąjį mėnesį, iki 2 min.

Kaip minėjau, mėnesio pabaiga, žmonės nori deklaruoti skaitiklių rodmenis, todėl išauga tas laukimo laikas. Dirbame visu pajėgumu“, – teigė L. Baganskienė.

Panašu, kad kito kelio nėra – senjorams teks išmokti naudotis internetu.

„Taupant laiką ir sveikatą, negaištant eilėse raginame suaugusius žmones, turinčius tėvus, kurie nedrįsta naudotis savitarna, išmokykite, skirkite laiko dėl jų sveikatos“, – sakė „Ignitis“ atstovė.

Šis mėnuo yra pirmasis, kai dauguma gyventojų jau turi pasirinkę nepriklausomus elektros tiekėjus. „Ignitis“ klientai turi deklaruoti elektros rodmenis iki liepos 31 d.

Redakcija primena, kad suvartotos elektros energijos kiekis ir toliau bus nustatomas pagal elektros energijos apskaitos prietaisų – skaitiklių – rodmenis.

Jie yra ESO valdomo skirstomojo tinklo dalis ir nesikeičia pakeitus tiekėją. Kaip ir anksčiau, gyventojas turi pareigą kas mėnesį deklaruoti energijos apskaitos prietaisų rodmenis, nebent objekte yra įrengta automatizuota apskaita arba atsiskaitoma pagal vidutinį suvartojimą. Pastaruoju atveju duomenis deklaruoti taip pat būtina, tik nėra būtina kiekvieną mėnesį. Deklaruoti galima ir kartą metuose, pavyzdžiui gruodžio mėnesį.

Atsiskaitant už elektrą kas mėnesį, suvartojimo duomenys privalo būti deklaruojami iki paskutinės einamojo mėnesio dienos. Tuo atveju, jeigu nepriklausomą tiekėją pasirinkęs arba į garantinį tiekimą patekęs gyventojas nedeklaruos rodmenų iki paskutinės einamojo mėnesio dienos, sąskaita jam bus išrašoma pritaikant individualų vidurkį.