Perspėjo tūkstančius dėl sutarčių baigimosi

Gruodį skelbta, kad daliai buitinių vartotojų link pabaigos artėja elektros tiekimo sutarčių terminai, todėl vertėtų ieškoti naujų sprendimų, o nieko nedarant įsigalios tiekėjo siūlymas.

Ignitis“ komentuoja „Delfi“, kad toks pasiūlymas, kurio galimybė numatyta ir sutartyje, sugeneruojamas likus maždaug mėnesiui iki fiksavimo pabaigos.

„Kalbant apie „Ignitis“ klientus, kuriems metų pabaigoje baigėsi fiksuotos kainos planas ir jie patys anksčiau nesiėmė naujo plano pasirinkimo, jiems nuo sausio 1 dienos įsigaliojo automatinis pratęsimo pasiūlymas, tokių klientų yra maždaug 37 proc.“, – teigia „Ignitis“ Ryšių su visuomene projektų vadovė Laura Beganskienė.

Ji paaiškino, kad 37 proc. reiškia apie 100 tūkst. klientų, tačiau jiems bendrovė pasistengė surasti netgi palankesnį pasiūlymą, negu tuo metu galioję.

„Mes savo ruožtu ieškojome geriausių įmanomų pasiūlymų klientams, kad klientai su automatiniu pratęsimu gautų labai gerą pasiūlymą ir gruodžio mėnesį galėtų ramiai džiaugtis šventėmis“, – patikino ji, nedetalizavusi, kokia yra mažiausia tokių siūlymų kaina.

Pasak L. Beganskienės, pasiūlymai buvo formuojami pagal tai, kokį planą ir kainos fiksavimo laikotarpį klientas turėjo anksčiau.

Vis dėlto rugsėjį-gruodį tie vartotojai, kuriems metų gale baigėsi fiksuotos kainos galiojimas, gana aktyviai patys keitėsi planą, naudojosi specialiais pasiūlymais.

Galutinė elektros kaina gaunama prie jos reguliuojamos dalies pridedant konkretaus tiekėjo dalį. Reguliuojamą dalį sudaro VIAP, papildoma dedamoji prie persiuntimo ir pats persiuntimas, kurio tarifas priklauso nuo konkretaus ESO plano (čia pateikiamas tik vieno plano pavyzdys):


Bendrovė „Elektrum Lietuva“ sako, kad praėjusių metų pabaigoje turėjo 18 tūkst. klientų, kuriems iki Naujų metų baigėsi galioti jų ankstesnės sutartys.

„Iš jų 97 proc. toliau su mumis pratęsė sutartis pasiūlytomis sąlygomis. Didžiajai daliai pavyko užsitikrinti labai panašią elektros tiekimo kainą, kokią turėjo ir anksčiau“, – komentuoja bendrovės produktų vystymo vadovas Mantas Kavaliauskas.

Pasak jo, bendrovė gyventojams siūlė tuo metu rinkoje esančius geriausius kainos pasiūlymus – tiek sutarties pratęsimui, tiek naujos pasirašymui.

„Todėl mums pavyko ne tik išlaikyti didžiąją dalį savo klientų, bet ir pritraukti naujų iš kitų tiekėjų. Vien gruodžio mėnesį tokių buvo beveik 6,5 tūkst.“, – sako jis.

Bendrovė pasidalijo, kad klientams siūlė maždaug tokią kainą, kokia yra ir dabar – apie 24 centus už kWh (skaičiuojant su nauja reguliuojama kaina).

Tiekėjo dalis nebūtinai didės – svarbus vienas veiksnys

Enefit“ sako, kad klientų, kurių sutartys baigėsi praėjusių metų pabaigoje, turėjo palyginti nedaug – jie sudarė mažiau nei 2 proc. visos klientų bazės, kadangi didžioji dalis klientų turi ilgalaikes – 6 arba 7 metų – sutartis.

„Visiems klientams, kurių sutartys artėja link pabaigos, siūlome naujas sutarties sąlygas, kuriose galutinės kainos skiriasi, priklausomai nuo kliento pasirinkto ESO plano, laiko zonos tarifų bei iki šiol turėto „Enefit“ plano.

Šiems klientams visuomet siekiame pateikti pasiūlymus, kurie būtų patrauklesni nei matomi viešai“, – komentuoja „Enefit“ Privačių klientų komunikacijos ir rinkodaros vadovė Ieva Krikštopaitytė, nekomentavusi, kokie tiksliai galėjo būti pasiūlymai klientams.

Bet kuriuo atveju, daliai bendrovės klientų elektros tiekimo kaina keičiant sutartį mažėja, daliai – didėja. Tai, pasak atstovės, priklauso nuo individualios situacijos: iki šiol turėto „Enefit“ plano, tuo metu galiojusių nuolaidų ar kitų papildomų mokesčių, bei šiuo metu taikomų mokesčių ar nuolaidų.

„Vis dėlto, didžioji dalis – apie 90 proc. – klientų priima pateiktus pasiūlymus. Taip pat, netgi jei planas įsigaliojo automatiškai, išlieka galimybė planą ateityje pasikeisti“, – sako ji.

„Ignitis“ atstovė L. Beganskienė taip pat sako, kad klientų galimybės pasirinkti palankesnį planą priklauso nuo to, kada ir kokiu tarifu klientas buvo sudaręs sutartį, tad vieniems tiekimo dalies kaina mažėjo, kitiems šiek tiek augo.

„Pavyzdžiui, tie kas 2022 metų gruodį fiksavo kainą 12 mėnesių, šiais metais pratęsė su mažesne kaina. Tiems, kas sutartį pasirašė prieš porą metų, kaina kažkiek padidėjo“, – sako L. Beganskienė.

Primename, kad 2022 metų gruodį (ir rugpjūtį) rinkos kaina buvo ypač aukšta, todėl tuo metu fiksuotos kainos buvo aukštesnės ir, palyginti su jomis, 2023 metų gruodis jau buvo palankesnis. Tačiau jis tebebuvo brangesnis nei prieš keletą metų.

Elektros tiekėjai savo interneto svetainėse skelbia kainas. Sausio 16 dienos duomenimis, „Elektrum Lietuva“ – 23,97 cento už kWh (su 6 mėn. kainos fiksavimu), skaičiuojant su 200 kWh mėnesio suvartojimu vienoje laiko zonoje. „Enefit“ siūlo 24,53 cento už kWh (su 6 mėn. kainos fiksavimu), tačiau yra 2 eurų mėnesio mokestis.

„Ignitis“ su 200 kWh suvartojimu ir 9 mėn. fiksavimu siūlo planą „Optimalus“ už 25,6 cento (bet yra 3 eurų ESO mokestis) arba galima rinktis planą „Minimalus“ už 27,1 cento (9 mėn. fiksavimas).

Visuomeninis tiekimas nuo sausio atpigo iki 21,9 cento, garantinis tiekimas pabrango iki beveik 23 centų už kWh:

Vasarį laukia klientų paklausimų

Valstybės reguliuojama elektros kainos dalis nuo sausio brangsta 2–3 centais, tiekėjai jau informavo gyventojus dėl tokio augimo.

„Faktas tas, kad visiems ir visų tiekėjų klientams naujieji metai atnešė ir paaugusią VERT reguliuojamos elektros energijos kainos dalį – ji kilo 2–3 ct/kWh“, – komentuoja „Ignitis“ atstovė L. Beganskienė.

Anot jos, kol kas nėra išaugęs klientų paklausimų srautas nei telefonu, nei fizinėse klientų aptarnavimo vietose.

„Tačiau, nepaisant išties gausaus žiniasklaidos dėmesio reguliuojamos kainos dalies pokyčiui, mūsų priminimų ir informavimų, tikėtina, kad vis tiek, gavę pirmąsias sąskaitas, dalis vartotojų nustebs.

Ypač tie, kurių suvartojimas didelis. Tad vasario pradžia, drauge su pirmosiomis sąskaitomis už sausį, parodys kokia situacija iš tiesų ir kiek klausimų dar kyla vartotojams“, – sako ji.

„Enefit“ teigia, kad dėl reguliuojamos kainos informavo vartotojus sausio pradžioje.

„Šiuo metu dėl to išaugusio klientų kreipinių srauto nepastebime. Tikėtina, kad klausimų gali kilti po to, kai klientus pasieks pirmosios šių metų sąskaitos už elektrą“, – komentuoja I. Krikštopaitytė.

„Elektrum Lietuva“ sako, jog daugelis gruodžio kreipimųsi buvo susiję su sausio sąskaitų pasikeitimu.

„Šiuo metu didesnio klientų aktyvumo nejaučiame, vis dar laukiame jo vasarį, kai gyventojus pasieks sąskaitos už sausio mėnesį suvartotą elektrą jau su naujomis kainos dedamosiomis“, – komentuoja bendrovė, turėdama omenyje pirmiausia reguliuojamos dalies augimą.

Pirmąją metų savaitę protarpiais smarkiai pašoko elektros kaina rinkoje, turėsianti įtakos su birža susietiems planams, taigi, šių vartotojų sąskaitos taip pat gali augti, nebent jiems pavyko pakoreguoti savo vartojimą.

Klientų skaičius kai kur paaugo

Praėję, 2023 metai prasidėjo pastebimai smukusiomis elektros energijos kainomis biržoje, todėl „Ignitis“ sako, kad bendrovei atsirado galimybė leisti klientams keistis turėtus aukštos kainos planus be nuolaidų grąžinimo. Tačiau tik nedaugelis klientų nusprendė keistis planus daugiau nei kartą.

„Kodėl taip yra, sunku pasakyti, matyt, nedaug suvartojantys cento kito pokyčio nevertina, kaip poreikio keistis planą darkart“, – sako L. Beganskienė.

Per pirmąjį praėjusių metų pusmetį elektros kainą susimažino 470 tūkst. klientų, kitiems kainą sumažino pati bendrovė.

Kaip žinoma, Seimas pernai balandžio pabaigoje leido tiekėjams vienašališkai sumažinti elektros tiekimo kainą vartotojams. Taip pasielgta norint padėti vartotojams išvengti papildomų veiksmų, o tiekėjams sumažinti administracinę naštą kaskart raginant vartotojams persirašyti sutartį.

Tiekėjų užimama rinkos dalis:


„Ignitis“ komentuoja, jog klientų skaičius išlieka gana pastovus.

„Turint omenyje, kad reikšmingai daliai klientų praėjusių metų pabaigoje baigėsi fiksuotos kainos laikotarpis, absoliuti dauguma klientų toliau liko su „Ignitis“, – sako L. Beganskienė.

„Elektrum Lietuva“ skelbia, kad nuoseklų klientų skaičiaus augimą fiksavo visus praėjusius metus – nuo 110 tūkst. metų pradžioje iki daugiau nei 200 tūkst. metų pabaigoje. Esą klientų prieaugis per metus buvo beveik dvigubas.

„Mūsų dalis nepriklausomo elektros tiekimo buitiniams vartotojams rinkoje per praėjusius metus augo nuo 10,6 proc. iki 16,2 proc. Visa tai rodo, kad konkurencija rinkoje tikrai veikia, gyventojai yra vis labiau įsitraukę ir aktyvesni, ieškodami geriausio elektros tiekimo pasiūlymo“, – komentuoja bendrovės atstovas M. Kavaliauskas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)