Delfi skaitytojo Andriaus istorija prasidėjo, kai jis nusipirko elektromobilį ir panoro įsirengti stotelę jo įkrovimui. Tam reikėjo padidinti elektros įvado galią, tad kaunietis kreipėsi į bendrovę ESO ir užpildė tam reikalingą paraišką, kainavusią 42 eurus.

Praėjus kelioms valandoms po paraiškos pateikimo, jis sulaukė ESO darbuotojo skambučio – buvo paaiškinta, kad ji užpildyta neteisingai. Visgi su konsultanto pagalba paraišką pavyko sutvarkyti pagal visus reikalavimus.

Po kurio laiko atėjo atsakymas, kad Andriaus naudojamoje elektros skydinėje visos vietos yra užimtos todėl reikia atvesti naują kabelį iš už 1,5 km esančios transformatorinės, o tai kainuotų 30-40 tūkst. eurų.

„Mane šita idėja šokiravo. Stoviu prieš skydinę, matau joje laisvą vietą ir nesuprantu, kodėl negaliu joje įrengti papildomo skaitliuko“, – Delfi pasakoja Andrius.

Jis vėl kreipėsi į ESO, paaiškino, kad skydinėje vietos tikrai yra, ir sulaukė pasiūlymo pildyti naują paraišką dėl galios didinimo, kuri vėl kainavo 42 eurus.

Paraiškoje Andrius nurodė, kad elektros įvado galią jam reikia padidinti iki 18 kW, tačiau pastaboms skirtame laukelyje nurodė, kad jei to padaryti neįmanoma, tiks ir 14 ar 11 kW.

„Vėl gaunu atsakymą, kad padidinti galios iki 18 kW neįmanoma, o apie kitas galimybes išvis neužsimenama. Vėl skambinau, klausiau, kodėl niekas nekreipė dėmesio į pastaboms skirtame laukelyje nurodytas sąlygas, bet tik sulaukiau atsakymo, kad jei norite 11 ar 14 kW, tai dėl jų vėl pildykite naujas paraiškas, kurios bus įvertintos atskirai“, – stebisi Andrius.

Jis bendrovei ESO dėl šios situacijos pateikė oficialią pretenziją ir yra įsitikinęs, kad bendrovės sistema neveikia tinkamai arba yra siekiama paprasčiausiai pasipinigauti.

„Jie negerbia vartotojų, už kiekvieną popieriuką turi susimokėti, bet net negali žinoti, ar susimokėjęs gausi reikalingą informaciją“, – piktinasi pašnekovas.

Pinigus žada grąžinti

Tuo metu ESO ryšių su visuomene projektų vadovė Rasa Juodkienė Delfi tikina, kad šiuo atveju įvyko klaida. Paprastai klientams užtenka pateikti vieną paraišką, o ją gavę ESO specialistai įvertina, koks galios didinimas yra įmanomas ir tai paaiškina klientams.

„Procesas vyksta taip: kai klientas nori pasididinti galią, jis teikia paraišką, kurioje reikia nurodyti norimą galią. Jeigu tinkle tokio dydžio galios nėra, ESO atsakingas darbuotojas susisiekia su klientu, paaiškina realią padėtį ir pasako, kokia didžiausia galia galima. Tuomet klientas sprendžia, ar jam tinkama siūloma galia“, – teigia R. Juodkienė.

Anot jos, įprastai klientams tikrai nereikia pildyti krūvos skirtingų paraiškų, siekiant išsiaiškinti, kokią galią savo elektros įvade jie visgi gali gauti.

„Šiuo atveju, įvyko sistemos ar žmogiška klaida. Užskaityta tik pirma kliento įmoka. Kitos įmokos už paraiškas bus grąžintos“, – patikino ESO atstovė.

Tiesa, ji pažymėjo, kad šiuo klientui galios padidinti nebus įmanoma, nes jos nėra: „Galios didinimas įmanomas tik rekonstruojant tinklą konkrečioje vietoje.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)