Jo pavara buvo nustatyta ties aukščiausia padala ir pritvirtinta metaliniu strypu. „Nesinori ieškoti sąmokslo teorijų, bet kas mums kompensuos patirtus nuostolius, kai kelias dienas visą šilumą leidome pro atidarytus langus, o už ją teks mokėti“, – piktinosi gyventojai.

Bute – 28 laipsniai karščio

Toks incidentas užfiksuotas Klaipėdoje, Sulupės gatvėje esančiame daugiabučiame name.

„Ne vieną dieną bute vyravo 26-28 laipsnių temperatūra. Sakoma, kad šiluma kaulų nelaužo, bet šiuo atveju jau buvo nebepakenčiama gyventi, nuolat laikėme pravirus langus. Mūsų namas yra devynaukštis. Buvo ironiškai juokinga, kai eidavau namo ir matydavau, jog visų butų langai atidaryti, nors ir sausis“, – kalbėjo klaipėdietė Simona.

Ji pasakojo, kad daugiabučio namo šilumos mazgas yra modernizuotas – jis automatiškai turi reaguoti į lauke vyraujančią temperatūrą ir atitinkamai daugiau ar mažiau tiekti šilumos butams.

„Kol vyravo šalčiai, dar nekreipėme dėmesio, nors butuose vis tiek buvo per karšta. Tačiau kai lauke termometrai ėmė rodyti nulinę ar net pliusinę temperatūrą, o radiatoriai namuose vis tiek virė, nebeapsikentėme ir pradėjome ieškoti teisybės“, – pasakojo moteris.

Šį daugiabutį namą administruoja bendrovė „Jūros būstas“.

„Sekmadienį, sausio 10 dieną, paskambinau klientų aptarnavimo telefonu, pranešiau apie situaciją. Atsiliepusi mergina pasakė, kad kad užregistruos įvykį. Tačiau nei pirmadienį, nei antradienį niekas neatvyko reguliuoti šildymo. Antradienio vakare vėl paskambinau klientų aptarnavimo telefonu. Mergina vėl maloniai atsakė: užregistruos įvykį. Galiausiai, po daugybės skambučių ir didelio pykčio, sausio 12-osios, antradienio vakarą atvyko avarinė tarnyba“, – apie nueitus kančios kelius dėstė Simona.

Skundą tirs patys apskųstieji

Sykiu su avarinės tarnybos darbuotojais į šilumos punktą nuėjo ir Simonos vyras.

„Tada ir paaiškėjo, kodėl namuose turime kęsti karštį ir dar už jį reikės mokėti. Automatinis šilumos sistemos reguliatorius buvo nustatytas ant maksimalios padalos ir priremtas metaliniu strypu, kad reguliatorius nenustatytų žemesnės temperatūros.

Kiek išsiaiškinau, ta aukščiausia padala reiškia, kad mūsų radiatoriuose vandens temperatūra yra ne mažesnė nei 60 laipsnių karščio. Visi žinome, kad automatinis reguliatorius šilumą turėtų reguliuoti automatiškai, atsižvelgiant į lauko temperatūrą. Gyventojai į šilumos punktą patekti negali. Todėl kyla klausimas, kas mūsų name reguliavo šilumos kiekius, į pagalbą pasitelkę metalinius strypus. Kas kontroliuoja tokį elgesį?“ – daug klausimų turėjo klaipėdietė.

Anot jos, avarinės tarnybos darbuotojai nuėmė tą metalinį strypą ir tuomet šilumos sistemos reguliatoriaus padala automatiškai krito žemyn.

„Iškart pajutome, kaip butuose radiatoriai ėmė vėsti. Vadinasi, visą tą laiką mus kaitino kažkieno įstatytas metalinis strypas, kai šilumos kiekiai turėjo būti nustatomi automatiškai. Dar šiandien, trečiadienį, ėjau į „Jūros būstą“ aiškintis, tačiau susitikti su direktore niekas neleido.

Parašiau skundą dėl namo administratoriaus veiklos ir dabar tą skundą jie patys tirs. Kažkoks paradoksas. Skunde taip pat iškėliau klausimą, kas mums kompensuos nuostolius, nes ne vieną dieną šilumą leidome pro atidarytus langus, o sausio sąskaitų už šildymą sulaukti tikrai yra baisu, nes jos bus kosminės“, – piktinosi moteris.

Šilumos sistemos reguliatorius.

Abejojo dėl technikų kvalifikacijos

Bendrovės „Jūros būstas“ atstovas Paulius Ugianskis aiškino, kad minėto daugiabučio namo šildymo sistemų priežiūrą vykdo bendrovė „Pastatų priežiūros tarnyba“, tad „Jūros būstas“, kaip administratorius, netoleruos tokio rangovo elgesio, nes tai yra nepriimtina.

„Įmonė pradėjo vidinį tyrimą ir apie jo rezultatus būtinai praneš nepatogumų patyrusiems gyventojams. Mūsų duomenimis, šiame name buvo sugedusi šildymo pavara, dėl ko nebeveikė automatika ir sutriko šildymas. Šiuo metu pavara jau pakeista ir sistema veikia“, – teigė P. Ugianskis.

„Pastatų priežiūros tarnybos“ vadovas Artūras Adamonis tikino, kad minėto daugiabučio namo šilumos punkte tikrai buvo užfiksuotas gedimas.

„Kai buvo gauti duomenys, kad gali būti sugedusi šildymo pavara, iškart siuntėme avarinę tarnybą, kurią samdome. Gal tos avarinės tarnybos technikai neturi tinkamos kvalifikacijos nustatyti gedimą, todėl jie nusprendė metaliniu strypu pritvirtinti pavarą ties aukščiausia padala, kad namas per šalčius neliktų be šildymo“, – samprotavo A. Adamonis.

Jis tvirtino, jog taip pat pradėjo tyrimą ir minučių tikslumu bus išsiaiškinta, kas, kada ir kokius veiksmus atliko.

„Kiek žinau, šiandien mūsų specialistai jau viską sutvarkė. Jei tai buvo tik remontas, gyventojams papildomai nieko nereikės mokėti. O mes bandome nustatyti, koks buvo gedimas, ar avarinės tarnybos technikai privalėjo jį pašalinti, ar tinkamai reagavo mūsų darbuotojai. Kaip minėjau, šis įvykis bus ištirtas minučių tikslumu. Tai tikrai yra vienetinis ir išskirtinis atvejis“, – tikino A. Adamonis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (638)