Vilniaus Lentvario gatvėje veikianti prekybos transporto priemonių dalimis bendrovė „Detalita“ nusprendė pertvarkyti sandėlį, o atlaisvintą erdvę automobilių servisui. Servisą nuspręsta kurti šiam tikslui steigiant naują įmonę.

„Detalitos“ vadovas Gytautas Mackevičius Delfi pasakoja, kad bendrovė panoro servisui turėti ne tik naują įmonę, bet ir atskirą elektros apskaitą. „Detalitos“ kieme stovi elektros pastotė, nuo kurios iki būsimo serviso – tik 8 metrai, tad didelių išlaidų bendrovė nesitikėjo, bet viskas pasisuko kitaip.

„Kreipėmės į ESO ir gavome atsakymą, kad turime sumokėti 50 proc. siekiantį pajėgumų plėtros mokestį, t. y. 3400 eurų. Jie teigia, kad pastotėje, kurioje lengvai tilptų megavato galios transformatorius, stovi tik 64 kW galios įrenginys, ir turime sumokėti pusę sumos už jo keitimą. Tokios galios transformatorius kaimo vietovėse kabina ant stulpų“, – piktinasi G. Mackevičius.

Jis įsitikinęs, kad bendrovė ESO pati turėtų investuoti į transformatoriaus keitimą, nes jai priklauso ir pati elektros pastotė

„Mano supratimu, monopolistai plėšia žmones be skrupulų ir meluoja be jokios atsakomybės. Maniau, kad ESO yra valstybinė įmonė, investuojanti į tinklų plėtrą ir renovaciją. O paaiškėjo, kad pagrindinis jų tikslas yra akcininkų pelnas ir dividendai“, – nuoskaudas lieja „Detalitos“ vadovas.

Bendrovės „Detalita“ kiemas ir jame stovinti elektros pastotė.

Pareigą prisidėti numato įstatymas

Tuo metu ESO atstovė žiniasklaidai Rasa Juodkienė Delfi teigia, kad minimoje elektros pastotėje esami galios transformatoriai bei kiti skirstomųjų tinklų elementai yra įrengti esamų vartotojų poreikių tenkinimui. O įstatymai numato, kad prireikus rekonstrukcijos, pusę jos kainos turi padengti vartotojai.

„Kaip numato Energetikos įstatymas, klientas turi padengti 50 proc. rekonstrukcijos kaštų. Kitą dalį padengia ESO“, – akcentuoja R. Juodkienė.

Ji pažymi, kad jei „Detalita“ dabar turima galia dalytųsi su naujai steigiama įmone, tuomet papildomo apkrovimo tinklui nebūtų ir rekonstrukcijos nereikėtų.

„Detalitai“ pateiktame rašte ESO konstatavo, kad prie elektros tinklų linijos jau yra prijungtas kitas įmonės valdomas objektas – 35 kW leistinosios naudoti galios saulės elektrinė. Todėl prijungti dar vieno 35 kW leistinosios naudoti galios objekto nėra galimybių. Būtent tokios galios būsimam automobilių servisui prašė „Detalita“.

Anot ESO, norint prie tinklo prijungti naują objektą, pastotėje būtina esamą 80 A saugiklį pakeisti į 125 A, o esamą transformatorių – į didesnį.

„Apgailestaujame, kad kitomis sąlygomis pageidaujamos galios paslaugos suteikti negalime. Prijungimo įmoka galėtų būti mažesnė tik tuo atveju, jei būtų pasirinkta mažesnė. Objekto pageidaujama leistinoji naudoti galia“, – konstatavo ESO.

Delfi anksčiau rašė, kad, ESO teigimu, už tinklo rekonstrukciją turi primokėti mažoji dalis vartotojų.

ESO vadovas Renaldas Radvila Seimo Energetikos ir darnios plėtros komisijoje pernai teigė, kad, pavyzdžiui, 2022 m. įmonė prijungimo prie tinklo sąlygas išdavė 40 tūkst. naujų vartotojų, iš jų tik 2,8 proc. gavo sąlygas su būtinybe atlikti rekonstrukciją, o kartu ir apmokėti 50 proc. jos kaštų.

Praėjusiais metais vidutinė tokios rekonstrukcijos kaina siekė apie 12,4 tūkst. eurų.

Prisidėti prie tinklo pajėgumų plėtros nusprendė vos 4,6 proc. prijungimo sąlygas su rekonstrukcijos būtinybe gavusių ESO klientų. Vidutinė jų apmokėta suma siekia 2,8 tūkst. eurų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)