Ketvirtadienį pristačiusi savo bukletą, netrukus IPO skelbsianti kompanija pasauliui pateikė naujų detalių apie savo maisto pristatymo planus. Visų pirma, ji patvirtino savo susidomėjimą vadinamosiomis debesų virtuvėmis (angl. cloud kitchens), tiesiogiai konkuruodama su jų įkūrėju Travisu Kalanicku. „Uber“ taip pat atskleidė, kad jos pajamos iš „Uber Eats“ išaugo 149 proc. ir 2018 m. siekė 1,5 mlrd. dolerių. Tai yra 13 proc. visų jos metinių pajamų, ir tai yra didelė suma.

Pajamų suma iškelia „Uber Eats“ aukščiau už viešai prekiaujamą „Grubhub Inc.“, kuri praėjusiais metais pranešė gavusi 1 mlrd. pajamų. Prieš dvejus metus „Uber Eats“ turėjo mažiau nei trečdalį „Grubhub“ pajamų, bet tada ėmė sparčiai plėstis. Tai – gana stulbinantis pasiekimas. Tik vienas dalykas: „Grubhub“ uždirba pinigus, o „Uber“ patyrė 3 mlrd. dolerių nuostolių visos kompanijos mastu. („Uber“ neatskleidžia konkrečių maisto pristatymo paslaugos nuostolių.)

Maisto pristatymo verslo augimas yra labai svarbus numatomam „Uber“ IPO, nes kompanijos pavėžėjimo verslo augimas šiuo metu yra gerokai sumažėjęs. Pajamos iš pavėžėjimo 2018 m. padidėjo 33 proc., palyginus su pernykščiais 95 proc.

Tačiau, žvelgiant iš arčiau, „Uber“ maisto pristatymo perspektyva yra gana blausi. „Uber“ pateikė metriką, į kurią reikės pasigilinti atidiems įmonės stebėtojams, vadinamą koreguotomis grynosiomis pajamomis (angl. adjusted net revenue). Tai pajamos, gautos atmetus papildomas vairuotojų paskatas ir rekomendacijas. Tam, kad galėtų analizuoti koreguotas grynąsias pajamas, „Uber“ vairuotojams moka mažai, bet vėliau prideda premijas. „Uber“ garbei reikia pasakyti, kad šią informaciją ji teikia savanoriškai.

Jei į maisto pristatymą žiūrėsime per šitokią prizmę, trečiąjį ir ketvirtąjį ketvirtį verslas iš tikrųjų sumažėjo. „Uber Eats“ koreguotos grynosios pajamos susitraukė nuo 218 mln. dolerių per antrąjį ketvirtį iki 165 mln. dolerių per ketvirtąjį ketvirtį. Tai nereiškia, kad „Uber“ parduoda mažiau maisto. Anaiptol. Bendra „Uber“ tiekiamo maisto vertė nuolat auga. Šis skaičius praėjusių metų paskutinį ketvirtį siekė 2,6 mlrd. dolerių.

Tačiau „Uber“ susiduria su intensyvia konkurencija. „Uber Eats“ plėtros lygis 2018 m. buvo vos 10 proc. Be to, akivaizdžiai svarbus veiksnys – vairuotojų premijos. „Uber“ tikisi, kad JAV ir Indijoje plėtros lygis ims mažėti. Kompanija taip pat pripažįsta problemą, kurią numatė „Grubhub“ generalinis direktorius: garsūs restoranai iš „Uber“ reikalauja mažesnių paslaugų mokesčių.

Savo maisto pristatymo padalinį „Uber“ augina kiek įmanoma sumažindama maržą. Šiai kompanijai tai įprasta. „Uber“ aukoja pavėžėjimo verslą, kad padidintų bendrus užsakymus. Ji nori žūtbūt dominuoti rinkoje, net jei tai reikštų prarastus pinigus.

Jei jus domina pavėžėjimas ir maisto pristatymas, tai visai protinga strategija – griebk klientus, o ekonomika prisitaikys. Jei šių verslų perspektyvas vertinate skeptiškai, „Uber“ nesistengs pakeisti jūsų nuomonės. Po dešimties metų rinkoje kompanija vis dar išlieka orientuota į augimą.

Egzistuoja rizika, kad net ir su tokiomis žemomis maržomis „Uber“ gali nebelikti vietos augimui. Nuo trečiojo iki ketvirtojo ketvirčio pavėžėjimo koreguotos pajamos sumažėjo 1 mln. dolerių. Į augimą orientuotai kompanijai tai turėtų būti nerimą keliantis faktas.

Pati „Uber“ įspėja, kad perspektyvos gali blogėti ir toliau. Kaip teigiama buklete: „Apskritai tikimės, kad artimiausiu metu mūsų plėtros lygis sumažės.“