Kompanija turi ir daugiau idėjų: temperatūros matavimo kameras, kurios taip pat galėtų įspėti oro uosto pareigūnus apie netinkamai dėvimas veido kaukes, sistemą, kuri atpažintų perpildytas zonas, ir oro kokybės jutiklius, kurie nuolat stebėtų patogenus.

„Manome, kad šių sistemų turėtų visiškai pakakti grąžinti žmones į lėktuvus, – teigia Mike'as Madsenas, „Honeywell“ aviacijos padalinio, teikiančio platų orlaivių dalių ir paslaugų spektrą, vadovas. – Nepakanka jaustis saugiai tik lėktuve, keleiviai turi jaustis ir būti saugūs nuo durų iki durų.“

Žmonių saugumo užtikrinimas skrydžių metu svarbus ne tik tam, kad oro linijos galėtų išgyventi. „Honeywell“ nekantrauja, kada pramonė vėl atsistos ant kojų, kad jos pačios aviacijos verslas galėtų atsigauti po nuosmukio, kuris, kaip tikimasi, šį ketvirtį sumažins didžiausio padalinio pajamas 25 proc.

„Honeywell“ kaip niekas kitas yra pasirengusi priimti tokį iššūkį. Kompanija gali naudotis savo technologijomis, sukurtomis kitiems verslo padaliniams, įskaitant sandėlių automatizavimą, pastatų apsaugą ir dujų aptikimo įrangą. Ji taip pat gamina apsauginę įrangą. Padidinusi N95 tipo kaukių, kuriomis pandemijos metu aprūpina medicinos darbuotojus, gamybą, kompanija šias kaukes gali pasiūlyti ir oro linijoms.

Kelionė per oro uostą

„Honeywell“ jau kalbasi su oro uostais ir maždaug šimtu oro linijų apie saugos įrangos įdiegimą, interviu šią savaitę sakė M. Madsenas. Daugelis sistemų, tokių kaip infraraudonųjų spindulių kameros ir oro kokybės jutikliai, yra prieinamos jau dabar. Kitos, pvz., UV spindulius skleidžiantis gėrimų vežimėlio didumo robotas, bus įdiegtos per kelis mėnesius.

M. Madsenas turi viziją, kaip visos šios sistemos galėtų veikti kartu, kad keliautojai jaustųsi kuo saugiau. Štai kaip jis aprašo kelionę per oro uostą ir lipimą į lėktuvą koronaviruso pasaulyje:

Įžengus į oro uostą, infraraudonųjų spindulių kamera automatiškai pamatuoja jūsų temperatūrą ir patvirtina, kad mūvite kaukę. Patikrinimai tęsiami periodiškai, kol judate savo vartų link. Sistema taip pat įspėja pareigūnus, jei žmonės būriuojasi per arti vienas kito.

Prieš įlipant į lėktuvą, du robotai išvalo praėjimą, apšviesdami saloną ultravioletine šviesa, kuri pajėgia sunaikinti patogenus, tokius kaip koronavirusas. Visuose užkampiuose įtaisyti jutikliai signalizuoja, jei mašinos netyčia praleidžia kokią vietą. Daugiau atsargumo nepakenks, tad iš ventiliacijos angų į tuščią lėktuvo saloną purškiamas dezinfekuojantis rūkas, kuris išvalo orą, visus paviršius ir pačią ventiliacijos sistemą.

Pasidarbavus giluminio valymo robotams, į lėktuvą įžengia tvarkymo personalas. Valymo procedūra užtrunka vos 10 minučių, tad jūsų įlaipinimo laikas vis dar vyksta pagal tvarkaraštį. Prieš įlipant į lėktuvą, jums įteikiamas rinkinys, kuriame rasite veido kaukę, drėgnų servetėlių, rankų dezinfekavimo priemonę ir pirštines be latekso.

Skrydžio metu salono oras yra stebimas belaidžių ledo ritulio didumo jutiklių, kad būtų užtikrintas saugumas. Stebėjimas taip pat padeda oro linijoms į saloną tiekti reikiamą kiekį variklio pašildyto šviežio oro, kad nereikėtų be reikalo švaistyti energijos ir deginti papildomo kuro.

Išlipę iš lėktuvo nė nepastebite, kad eidami per oro uostą vėl esate skenuojami: tikrinama jūsų temperatūra ir apsaugos priemonės. Taip pat galite nepastebėti belaidžių jutiklių, paskirstytų po visą oro uostą, kurie tikrina, ar tinkamai cirkuliuoja oras. Informacija, kurią jūs ir kiti keleiviai pateikėte oro linijoms ar oro uosto saugumo darbuotojams, yra pridedama prie turimos duomenų bazės, jei kiltų būtinybė atsekti kontaktus.

Daugelis šių sprendimų prieš tris mėnesius, kai virusas pradėjo plisti visame pasaulyje, dar neegzistavo, teigia M. Madsenas. Kai karantino apribojimai sušvelnės ir verslas vėl atnaujins operacijas, žmonėms vėl reikės keliauti. Tai, kaip greitai užsipildys oro uostai ir lėktuvai, priklausys nuo to, kaip patogiai keleiviai jausis pilname orlaivyje.

„Nepaisant to, kas įvyko per pastarąsias 90 dienų, mes manome, kad kelionės ir toliau liks neatsiejama tiek verslo, tiek asmeninio gyvenimo dalimi, – sako M. Madsenas. – Kelionės niekur nedings.“