Dėl naujų žaidėjų antplūdžio „Playrix“ tapo didžiausiu pasaulyje mobiliųjų žaidimų kūrėju po „Tencent Holdings Ltd.“, praneša „AppAnnie“. Jo įkūrėjai ir vieninteliai savininkai – 38-erių metų Igoris ir 35-erių metų Dmitrijus Buchmanai – daugiau nei dvigubai padidino savo turtus, taigi dabar jų vertė siekia 3,9 milijardo dolerių, skelbia „Bloomberg“ milijardierių indeksas.

Tai nutiko ne atsitiktinai: pačiame pandemijos įkarštyje, kai kompanijos mažino išlaidas reklamai, mobiliųjų žaidimų kūrėjai pasinaudojo žemesnėmis jos kainomis, kad sustiprintų savo rinkodarą. Kas mėnesį prisijungiančių naujų vartotojų skaičius per protrūkio piką išaugo 50 proc. iki 180 milijonų, o pardavimai per pirmuosius aštuonis metų mėnesius šoktelėjo apie 60 proc. iki 1,75 milijardo dolerių, praneša kompanija. Žaidėjų skaičius per tą laiką stabilizavosi ir dabar siekia 150 milijonų kas mėnesį.

„Sėkmingi žaidimai tampa ilgalaikėmis paslaugomis, panašiomis į „Netflix“, kurios sugeba išsaugoti vartotojus nuolat papildydamos turinį, – interviu „Skype“ iš Londono, kur gyvena abu broliai, sakė Igoris. – Mes nuolat papildome savo žaidimus naujomis istorijomis, įvairia žaidimų mechanika ir lygiais, ir žmonės juos žaidžia metų metus.“

Julia de Macfarlane-Smith – viena iš tų, kurie užkibo pandemijos metu. Spustelėjusi žaidimo reklamą vasario mėnesį, ji netrukus pradėjo po šešias valandas per dieną pliekti „Gardenscapes“ ir mokėti apie 50 svarų per mėnesį, kad greičiau įveiktų lygius. „Match-3“ dėlionės tipo žaidimas yra vienas populiariausių „Playrix“.

„Gyvenimas užsidarius namuose pasidarė ne toks nuobodus, – pasakoja 42 metų nedirbanti mama iš Glosteršyro Jungtinėje Karalystėje. – Nežinau, kiek valandų per dieną žaisčiau, jei pandemija nebūtų įvykusi – ko gero, žymiai mažiau.“

Visos listinguojamos žaidimų kompanijos – Kinijos „Tencent“, JAV „Zynga Inc.“, Lenkijos „CD Projekt SA“ ir Pietų Korėjos „Netmarble Corp.“ – šiais metais smarkiai išaugo, nes žmonės skiria žaidimams daugiau laiko ir pinigų. Tačiau praėjusių metų „Playrix“ pakilimas iš 7-os į 2-ąją vietą – didelis pasiekimas dviem broliams, kilusiems iš Vologdos, esančios už 483 kilometrų į šiaurę nuo Maskvos. Pernai interviu jie teigė norintys, kad jų kompanija atsidurtų toje pačioje milžinų lygoje kaip ir „Activision Blizzard Inc.“ bei „NetEase Inc.“.

Savo kelią į turtus broliai pradėjo 2001 m., kai Igoris iš universiteto profesoriaus sužinojo, kad gali pardavinėti savo sukurtą programinę įrangą internete. Jis nusprendė išbandyti šį reikalą su Dmitrijumi, kuris tuo metu dar mokėsi vidurinėje mokykloje. 2004 m., kai verslas siekė 10 000 dolerių mėnesines pajamas, broliai užregistravo juridinį asmenį ir išsinuomojo erdvę biurui viename Vologdos rūsyje, knygų sandėlyje.

Nors „Tencent“ ir toliau išlieka pasauliniu žaidimų lyderiu, o jo pirmininkas Pony Ma yra vertas 51 milijardo dolerių, „Playrix“ šiuo metu dirba daugiau nei 2500 žmonių. Jų administracija įsikūrusi Airijos būstinėje, o kūrėjai – Rusijoje ir Rytų Europoje.

Aukščiausio lygio investiciniai bankai įkalbinėjo „Playrix“ susijungti su didesne kompanija arba listinguotis biržoje, tačiau Dmitrijus teigė, kad dėl to dar nesutarta. Tačiau broliai neatmeta tokių galimybių ateityje, pridūrė jis.

Per pastaruosius dvejus metus firma įsigijo tuziną žaidimų kūrėjų ir dabar tikisi, kad jie padės sukurti naujus hitus. Esami žaidimai taip pat nepraranda svarbos.

„Investuotojai anksčiau į žaidimus žiūrėjo kaip į rizikingą verslą, kuriam reikia generuoti vieną hitą po kito, bet dabar viskas kitaip, – pasakojo Dmitrijus. – Jei sukūrei sėkmingą žaidimą ir tinkamai jį valdai, gali iš jo užsidirbti ne vienerius metus.“