Li Shufu valdoma „Zhejiang Geely Holding Group Co.“ ne tik mikliai įsigijo „Volvo“ 2010 metais, – ilgainiui verslo magnatas nusipirko „Lotus Cars“, legendinius Londono juoduosius kebus ir „Daimler AG“ akcijų. Šią savaitę „Geely“ pasiskelbė kaip galimas investuotojas į „Aston Martin“ , o pernai sulaukė pasiūlymo dėl galimo aljanso iš „Jaguar Land Rover“ patronuojančios bendrovės.

Pasiteisinę Li Shufu sandoriai iškėlė „Geely“ kaip iniciatyvos lyderį Azijoje, nes automobilių gamintojai, ruošdamiesi galimiems sunkumams rinkoje, intensyviai ieško susijungimo variantų. Pramonė išgyvena tektoninius pokyčius, vis drąsiau žengdama link elektrifikacijos, savivaldžių automobilių bei pažangaus judumo paslaugų, kurie silpnina individualių automobilių pirkimų paklausą ir išstumia iš rinkos silpnesnius žaidėjus.

„Li Shufu yra įsitikinęs, kad ateityje pramonei neprireiks tiek daug rinkos žaidėjų, – sako Shi Ji, „Haitong International Securities Co.“ (Honkongas) analitikas. – „Geely“ sėkmė įgyvendinant „Volvo“ pirkimo sandorį leido bendrovei patikėti, kad spartesnis verslo vystymas įmanomas pasitelkus susijungimus.“

Li Shufu įtvirtino savo, kaip sumanaus sandorių sudarytojo, reputaciją atgaivindamas „Volvo Cars“, nors tuomet pramonė itin skeptiškai reagavo į tokius jo planus. Jis skyrė Švedijos gamintojos inžinierių komandai lėšų, skirtų investuoti į naujus modelius. Tuo pat metu jis sumažino „Volvo“ dideles išlaidas, inicijuodamas bendrą su „Geely“ automobilių pagrindinių dalių gamybą ir statydamas gamyklą mažesnių sąnaudų reikalaujančioje Kinijoje, skirtą produkcijos eksportui į pasaulio rinkas, įskaitant ir Jungtines Valstijas.

„Kinijos verslininkai pasaulinius įsigijimus vertina kaip vieną iš greitų būdų išplėsti savo verslą, – teigia Kinijos automobilių asociacijos generalinio sekretoriaus padėjėjas Xu Hundongas. – „Geely“ pademonstravo pasauliui, jog toks scenarijus gali suveikti.“

Vėliau vyko tolesnės derybos dėl galimų įsigijimų viso pasaulio mastu. Pernai į „Geely“ kreipėsi „Jaguar Land Rover“ savininkas su siūlymu sudaryti sandorį, susijusį su sunkumų drebinamu britų prabangos prekių verslu, po kiek ankstesnių pranešimų apie susidomėjimą „Alfa Romeo“ ir „Maserati“ (bendrovė tokius pranešimus neigia).

„Tradicinės kinų bendrovės yra stiprios gamybos, verslo dokumentų apiforminimo sferose, bet tokiose srityse kaip prekių ženklai, technologijos ir verslo modeliai jos atsilieka“, – sako Thomas Fangas, „Roland Berger“ (Šanchajus), „Greater China“ prezidentas ir partneris. Tam, kad suvoktų, kaip tapti visapusišku mobiliųjų paslaugų teikėju, „Geely“ turėtų geriau išnaudoti savo įsigijimų bei susijungimų gebėjimus“.

Neseniai paaiškėjo, kad „Geely“ surengė preliminarias diskusijas dėl galimų investicijų į „Aston Martin Lagonda Global Holdings Plc.“. Pasak šaltinių, susipažinusių su situacija, „Geely“ pirmiausia domina dalijimosi technologijomis sandoris, kuris galėtų būti naudingas verslovėms, tokioms kaip „Lotus“. „Geely“, kurios būstinė įsikūrusi Hangdžou mieste, netoli Šanchajaus, atsisakė komentuoti.
Li Shufu

„Istorinė ekonominės globalizacijos tendencija yra negrįžtama“, – sakė Li Shufu, kalbėdamas šių metų sausį. „Geely“ turėtų „bendradarbiauti su tarptautiniais partneriais, tam, kad „įsisavintų technologijų valdymo mechanizmą per bendradarbiavimą ir dalijimąsi“.

Li Shufu investicijos paskatino kitas Kinijos automobilių gamintojas mėginti mėgdžioti jo strategiją. Pekino „Beijing Automotive Group Co.“ įsigijo 5 proc. „Daimler“ akcijų pernai liepą ir šiuo metu svarsto galimybę sumažinti savo turimą gamintojos „Mercedes-Benz“ paketą iki 9,9 proc., pernai gruodį pranešė šaltiniai, susipažinę su situacija.

„Dongfeng Motor Corp.“ įsigijo 12 proc. „Peugeot“ gamintojos PAS akcijų, pagal 2014 metų sandorį.

Už automobilių gamybos sektoriaus ribų

Pagrindinis veiksnys, lemiantis „Geely“ plėtrą, yra Li Shufu vizija, kaip transformuoti konglomeratą iš automobilių gamintojos į transporto paslaugų teikėją. „Geely“ kūrė automobilių dalijimosi paslaugas – ir viena, ir kartu su „Daimler“, – taip pat plėtojo futuristines vizijas, susijusias su skraidančiais taksi automobiliais ir greitaeigiais traukiniais.

Pernai rugsėjį automobilių gamintoja vadovavo investicijų į oro taksi paslaugų teikėją „VoloCity“ ciklui, – šiomis investicijomis tikimasi padėti įgyvendinti komercinį projektą per trejus metus. 2018 metais Li Shufu bendrovė pasirašė sutartį su valstybine Kinijos korporacija „China Aerospace Science and Industry Corp.“ dėl viršgarsinių traukinių gamybos, naudojant vietos technologijas.

„Geely“ siekia tapti plataus masto transportavimo paslaugų teikėja“, ne tik originalios įrangos gamintoja, sakė Billas Russas, konsultacinės įmonės „Automobility Ltd“ vadovas. „Jie pasitelkia neorganinį metodą siekdami paspartinti verslo plėtrą ir tą daro daug geriau už daugumą tradicinių originalios įrangos gamintojų (OĮG)“, pridūrė B. Russas.