Grupė pateikė Niujorke įsikūrusiai „Tiffany“ perėmimo pasiūlymą šių metų spalį, apie tai šeštadienį pranešė „Bloomberg News“ cituodama šaltinius, kurie prašė neskelbti jų pavardžių dėl privataus diskusijų pobūdžio.

Remiantis siūlymu sudaryti vien pinigais paremtą sandorį, juvelyrikos bendrovė įvertinta maždaug po 120 JAV dolerių už akciją, sekmadienį pranešė vienas šaltinis, – arba apie 22 proc. daugiau už spalio 25 dienos rinkos uždarymo kainą. „Tiffany“ šiuo metu svarsto pasiūlymą, ir nėra jokių garantijų, jog susitarimas bus pasiektas, teigė šaltiniai.

„Tiffany“ būtų įdomus variantas konglomeratui LVMH, kuris vis dar nepakankamai įsiskverbęs į juvelyrikos sektorių, – sakė „Bloomberg Intelligence“ vyresnioji prabangos prekių rinkos analitikė Deborah Aitken.

Pasak analitikės, firminės juvelyrikos rinkai augant maždaug 6 proc. per metus – apie 20 bazinių punktų greičiau už aukštosios laikrodžių klasės rinką, – „Tiffany“ įsigijimas galėtų padėti „LVMH grupei varžytis su tokiomis įmonėmis kaip konkurentė iš Šveicarijos „Richemont SA“, „Cartier“ ir „Van Cleef & Arpels“ prekės ženklų savininkė.

Kaip sekmadienį rašė įtakingas finansų leidinys „The Financial Times“ (FT), cituodamas šaltinius, susipažinusius su situacija, „Tifany“ greičiausiai atmes pasiūlymą kaip nepakankamai įvertinantį įmonės vertę.

Bet jeigu sandoris vis dėlto būtų sėkmingai įgyvendintas, pirkinys taptų didžiausiu sandoriu, kurį yra sudaręs LVMH steigėjas ir pirmininkas Bernardas Arnault, turtingiausias Europos žmogus. Šiuo įsigijimo sandoriu LVMH įgytų legendinę 182 metus skaičiuojantį JAV prekės ženklą, garsėjantį savo firminėmis žydromis dėžutėmis ir savo vaidmeniu Trumano Capote‘ės „Pusryčių pas Tifanį“ istorijoje.

Prancūzijos bendrovei taip pat priklauso „Bulgari“ juvelyrikos ir laikrodžių ženklas, „Sephora“ kosmetikos parduotuvės , „Hublot“ laikrodžiai ir vintažinio šampano ženklas „Dom Perignon Champagne“.
„Tiffany & Co.“

„Tiffany“ akcijos šiais metais pabrango 22 proc., o praėjusį penktadienį vienos akcijos vertė siekė 98,55 JAV dolerio, ir atitinkamai bendra įmonės rinkos vertė – 11,9 mln. JAV dolerių. Vis dėlto šie rodikliai dar nesiekia 2018 metų liepą pasiektų rekordinių aukštumų – 139,5, 50 JAV dolerio už- akciją. Paryžiuje įsikūrusio konglomerato LVMH akcijos pabrango 49 proc., rinkos vertė, savo ruožtu, pakilo iki maždaug 215 mlrd. JAV dolerių. LVMH atstovai ir „Tiffany“ atsisakė komentuoti.

„Stipresnis varžovas“

Tikroji „Tiffany“ vertė galėtų siekti apie 160 dolerių už akciją ar didesnė, teigia „Cowen&Co.“ analitikas Oliveris Chenas.

„Tiffany“ perėmimas būtų brangesnis nei 7 mlrd. dolerių suma, kurią 2017 metais LVMH sumokėjo už likusias „Christian Dior“ akcijas. 70-ies metų verslininkui B. Arnault šis sandoris pirmas didelio masto sandoris nuo praėjusių metų, kai jis įsigijo prabangių viešbučių tinklą „Belmond“ ir galimai vienas iš didžiausių sandorių, kuriuos yra įgyvendinusi Europos bendrovė 2019 metais.

Šiuo įsigijimo sandoriu konglomeratas dar labiau diversifikuotų savo veiklą smarkiai išaugus prabangos prekių paklausai Kinijoje, nors ir susidurtų su tam tikromis rizikomis, tokiomis kaip Kinijos prekybos karas su Jungtinėmis Valstijomis ir mėnesius trunkantys protestai Honkonge, nukreipti prieš Kiniją. Vis dėlto bendrovės trečiąjį ketvirtį 19 proc. išaugę pardavimai jos svarbiausiame mados bei odos versle pranoko analitikų prognozes.

LVMH siekia skirti daugiau dėmesio JAV rinkai, antram didžiausiam bendrovės regionui pagal pajamų apimtis, po Azijos. Šių metų spalį bendrovė atidarė naują „Louis Vuitton“ įmonę Teksaso valstijoje, per jos atidarymo ceremoniją dalyvavo ir prezidentas Donaldas Trumpas bei jo dukra Ivanka.

„Tiffany“ po sunkaus laikotarpio, kai buvo laikinai praradusi ryšį su vartotojų tendencijomis ir patyrė nuosmukį JAV turizmo sektoriuje, pamažu atsigauna po to, kai prie įmonės vairo stojo vykdomasis direktorius Alessandro‘as Bogliolo‘as bei, mėginant pritraukti jaunesnius pirkėjus, buvo peržiūrėta elitinė parduotuvė Niujorke ir įlietos didelės investicijos.
„Tiffany & Co.“

A.Bogliolo‘as, buvęs „Buglari“ ir džinsų ženklo „Diesel“ vadovas, kurį JAV juvelyrikos bendrovė pasamdė prieš dvejus metus po to, kai rizikos draudimo fondas „Jana Partners“ ėmė reikalauti permainų, atgaivino „Tiffany“ rinkodarą. Generalinis direktorius rugsėjį pranešė apie savo planus atidaryti daugiau parduotuvių žemyninėje Kinijoje, nes silpnas juanis atbaido šalies vartotojus nuo apsipirkimų užsienio rinkose.

„Tiffany“ taptų kokybiškesne bendrove ir stipresne konkurente, jei jos savininkė taptų LVMH“, - teigia „RBC Capital Markets“ analitikas Rogerio‘as Fujimoris. Kaip jis rašo savo sekmadienio pastebėjimuose, juvelyrika yra viena iš patraukliausių prabangių prekių sektoriaus kategorijų, „su vos saujele tikrų pasaulinių žaidėjų, o „Tiffany“ jau įrodė turinti prekės ženklo kapitalą Azijoje“.

Juvelyrikos pasaulyje LVMH neužima tokių dominuojančių pozicijų kaip mados sferoje. „Tiffany“ įsigijimas išplėstų Prancūzijos milžinės galimą rinką labiau prieinamais pasiūlymais. Priešingai nei „Buglari“ su savo daug įmantresnis gaminiais, tokiais kaip du milijonus eurų (2,2 mln. dolerių) kainuojančiais rankiniais laikrodžiais, „Tiffany“ geriau žinoma sužadėtuvių žiedais, kuriems gali tekti pakloti poros mėnesių atlyginimą.

B. Arnault jau dabar yra trečias turtingiausias pasaulyje žmogus, kurio turtas, „Bloomberg Billionaires Index“ duomenimis, vertinamas 96,5 mlrd. JAV dolerių. Sandoris su „Tiffany“ leistų jam aplenkti „Richenmont“ pirmininką Johanną Rupertą ir „Gucci“ savininko „Kering“ Penault šeimą lenktynėse dėl pozicijų prabangos prekių pramonėje. Savo 50 mlrd. dolerių vertės pardavimais LVMH užgožia „Tiffany“, kurios pardavimai siekia apie 4,4 mlrd. dolerių.

Jeigu susitarti pavyktų, toks sandoris taptų naujausiu verslą įsigyjančios Prancūzijos įmonės mėginimu mobilizuoti augimą Jungtinėse Valstijose. Prancūzijos technologijų įmonė „Dassault Systemes SE“ šių metų birželį sutarė įsigyti „Medidata Solutions Inc.“, programinės įrangos įmonę, analizuojančią klinikinius tyrimus, už 5,7 mlrd. dolerių. O praėjusiais metais „Axa SA“ įsigijo „XL Group Ltd.“ už 15,3 mlrd. JAV dolerių, siekdama užimti didesnę JAV nekilnojamojo turto bei draudiminių įvykių rinką.