Šventinis laikotarpis, kuris truks nuo rugsėjo 29 iki spalio 6 d., apims ir Rudens vidurio, ir Nacionalinės dienos šventines dienas, o taip nutinka ne visada, nes pirmosios šventės data priklauso nuo Mėnulio kalendoriaus. Papildoma diena buvo pridėta dėl to, kad „Covid-19“ pandemijos metais Kinijos gyventojai iš esmės neturėjo galimybių keliauti.

„Šventiniu laikotarpiu lėktuvais skris daugiau kaip 21 mln. keleivių“, – rugsėjo 15 d. Pekine vykusioje spaudos konferencijoje pranešė Kinijos civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas Jinas Junhao. Reguliavimo institucijos duomenimis, vien šalies viduje per dieną bus vykdoma maždaug 14 tūkst. skrydžių.

Kinijos turistams skubant užsisakyti skrydžius, lėktuvų bilietų kainos kyla, o kai kuriais populiariausiais maršrutais jos išaugo daugiau nei dvigubai. Oro linijų bendrovės „Air China Ltd.“ ekonominės klasės bilietai iš Pekino į Čengdu rugsėjo 29 d. kainuoja 1800 juanių (250 JAV dolerių arba 232 eurus), palyginti su 680 juanių rugsėjo 22 d. Tolimųjų tarptautinių skrydžių, pvz., Šanchajus–Sidnėjus, bilietai taip pat daugiau kaip dvigubai brangesni nei vėliau spalio mėnesį.

Pabrangę bilietai iš dalies atspindi didėjantį kai kurių atokesnių Kinijos vietovių populiarumą, nes dėl ilgesnių atostogų keliautojams jos patrauklesnės, teigiama internetinės kelionių agentūros „Tongcheng“ pranešime. Pačios populiariausios kryptys: Sindziangas, Tibetas, Činghajus, Ninksija ir Heilongdziangas tolimojoje šiaurės rytų dalyje. Pranešime teigiama, kad su Sindziangu susijusių kelionių paketų ieškoma daugiau kaip 10 kartų dažniau nei prieš metus.

Pasiruošimas Nacionalinės dienos iškilmėms Kinijoje

Aštuonių dienų atostogos taip pat leidžia poilsiauti ilgiau. Duomenų ir analitikos firmos „ForwardKeys“ atliktas tyrimas parodė, kad 37 proc. keliautojų mieste, į kurį skrenda, planuoja apsistoti nuo šešių iki aštuonių naktų, t. y. 3 proc. daugiau nei 2019 m. (prieš pandemiją).

„Lėktuvų bilietų duomenys taip pat rodo, kad padaugėjo pavienių keliautojų ir porų užsakymų, į ką „Auksinės savaitės“ metu turėtų atsižvelgti kelionių organizatoriai, viešbučių savininkai ir mažmenininkai, – pranešime rašė ‚ForwardKeys‘ analitikė Nancy Dai. – Be to, jauni keliautojai ieško jų poreikius atitinkančių individualizuotų pasiūlymų.“

Kelionės į užsienį taip pat pagaliau suaktyvėjo, o pagreitį įgavo po to, kai Kinijos valdžia rugpjūčio mėnesį panaikino grupinių kelionių draudimą. Taip pat padėjo palanki įvažiavimo politika, kurią siūlo tokios šalys kaip Tailandas. Skrydžių stebėjimo sistemos „Umetrip“ duomenys rodo, kad šventiniu laikotarpiu užsakymų tarptautiniais maršrutais skaičius artėja prie milijono.

„Trip.com“ pranešė, kad jos platformoje užsienio kelionių užsakymų skaičius yra beveik 20 kartų didesnis nei praėjusių metų „Auksinės savaitės“ laikotarpiu, kai Kinijoje tebegaliojo griežta „Covid-19“ politika, įskaitant privalomą karantiną ir testavimą. Populiariausios užsienio kryptys: Tailandas, Pietų Korėja, Malaizija, Singapūras, Australija ir Jungtinė Karalystė.

Šventinis Nacionalinės dienos turizmas, Hangdžou, Kinija

Remiantis „Flight Master“ duomenimis, skrydžiai, jungiantys Tokiją su dviem didžiausiais Kinijos miestais, Šanchajumi ir Pekinu, yra tarp 10 populiariausių tarptautinių maršrutų šventiniu laikotarpiu.

Kinijos reguliuotojai paragino oro linijų bendroves pridėti daugiau pamainų, o populiariausiems maršrutams naudoti plataus korpuso orlaivius. J. Jinas teigė, kad vežėjai taip pat turėtų apsvarstyti galimybes aptarnauti ir mažesnius Kinijos miestus.

„CAAC ragina vietos ir užsienio operatorius padidinti investicijas į pajėgumus tarptautinėje oro transporto rinkoje ir aktyviai atnaujinti tarptautinius skrydžius“, – pridūrė J. Jinas.

Prieš „Auksinės savaitės“ šventinį laikotarpį išaugusi paklausa liepos ir rugpjūčio mėnesiais rekordiškai padidino Kinijos oro keleivių srautus. Tai seniai lauktas palengvėjimas trims pagrindinėms Kinijos oro linijų bendrovėms, skaudžiai nukentėjusioms nuo pandemijos poveikio kelionėms: „Air China“, „China Southern Airlines Co.“ ir „China Eastern Airlines Corp.“. Nuo 2020 m. iki šių metų vidurio kartu sudėjus jos patyrė apie 200 mlrd. juanių (25,8 mlrd. eurų) nuostolių.