Pavyzdžiui, Jungtinė Karalystė, reaguodama į didėjantį infekcijų skaičių Ispanijoje, Prancūzijoje, Maltoje ir Nyderlanduose, pakartotinai įvedė karantino apribojimus toms šalims.

Ryanair Holdings Plc“, didžiausias biudžetinis vežėjas, apkarpė skrydžių tvarkaraščius teigdamas, kad netikrumas atbaido žmones nuo užsienio kelionių. „Deutsche Lufthansa AG“ padalinys „Eurowings“ antradienį pranešė, kad sumažins skrydžių Ispanijos kryptimi, reaguodamas į vokiečių rekomendacijas dėl kelionių.

„Oro linijų bendrovės įstrigo nepatogioje pozicijoje, nes gali planuoti tik artimiausias dvi savaites. Joms tenka skubiai sumažinti apsukas, tada padidinti, o paskui vėl sumažinti, – teigia „Citigroup“ analitikas Markas Manduca. – Kiekviena oro linijų bendrovė prie situacijos prisitaiko taip, kaip jai pavyksta.“

Tiems, kurie jau turi bilietus, besikeičiantys planai tapo minų lauku, nes skirtingi vežėjai taiko skirtingas sąlygas ir taisykles.

Pinigų grąžinimo užtikrinimas

Nors klientai turi teisę susigrąžinti pinigus už bilietą, jei oro linijų bendrovė pati atšaukia skrydį, paprastai jiems tenka sunkiai paplušėti, kad juos atgautų – pavyzdžiui, kantriai skambinėti į nepasiekiamą klientų aptarnavimo skyrių. Daugelis vežėjų taip pat siūlo kuponus arba nemokamą skrydžio datos perkėlimą – šiuos pasirinkimus įgyvendinti būna paprasčiau.

Jei skrydis vis dėlto vykdomas, tačiau jam taikomi karantino apribojimai, nurodymai tampa labai migloti. Avialinijos neprivalo grąžinti už tokį skrydį pinigų ir paprastai atsisako tai daryti artėjančių kelionių atžvilgiu, tarkime, jei ketinote skristi iš Jungtinės Karalystės į Prancūziją.

Kai kuriuos keliautojus tai įtikina verčiau pasilikti namuose, o bilieto kainą pravalgyti, brangiai sumokėti už skrydžio datos ir tikslo pakeitimą arba susitaikyti, kad grįžus po kelionės teks patūnoti karantine.
Oro linijų bendrovės ignoruoja reguliuotojų įspėjimus ir atsisako grąžinti pinigus už bilietus nukentėjusioms šalims, teigia nepriklausomos Jungtinės Karalystės vartotojų konsultavimo tarnybos „Which?“ kelionių redaktorius Rory Bolandas. Jis ragina imtis reformų ir sustiprinti Jungtinės Karalystės civilinės aviacijos tarnybą.

„Keleiviai taip lengvai nepamirš, kaip su jais buvo elgiamasi šiuo laikotarpiu, – sako R. Bolandas. – Poveikis pasitikėjimui kelionių industrija – pragaištingas.“

Keliavimo įsipareigojimai

Kas nutinka, jei klientas atšaukia skrydį:

  • „Ryanair“: Jei skrydis bus vykdomas, pinigai negrąžinami. Norėdamas pakeisti skrydį, klientas sumoka kainų skirtumą; rugsėjo mėnesį skrydžio keitimas neapmokestinamas, jei naujas skrydis įvyks iki metų galo. Politika priklauso nuo to, kada buvo įsigytas bilietas.
  • EasyJet“: Pinigai negrąžinami. Skrydžio keitimo mokesčiai netaikomi, jei jis keičiamas likus mažiausiai 14 dienų iki kelionės; netaikant keitimo mokesčių, galima pretenduoti į kuponą skrydžiams, kurie įvyks per dvi savaites po to, kai JK nustatė naujus kelionių apribojimus Prancūzijai, Maltai ir Nyderlandams.
  • Wizz Air“: Pinigai negrąžinami, keitimo mokesčiai taikomi, nebent skrydžiai buvo užsakyti naudojantis paslauga „Wizz Flex“.
  • British Airways“: Pinigai negrąžinami. Kuponai arba nemokami skrydžių keitimai galimi iki registracijos į skrydžius, rezervuotus iki rugsėjo 30 d. Kelionių paketams galioja kuponai, jei skrydis atšaukiamas ne vėliau kaip prieš tris savaites; arba prieš 7 dienas, jei paskelbiama apie naujus apribojimus.
  • „Lufthansa“: Pinigai negrąžinami. Mokesčiai netaikomi vienkartiniam keitimui, jei skrydis buvo rezervuotas iki rugpjūčio 31 d. Alternatyvus skrydis privalo įvykti iki 2021 m. gruodžio 31 d.
  • Air France“: Pinigai negrąžinami. Galima nemokamai atidėti skrydžius, rezervuotus po balandžio 22 d., nors gali tekti sumokėti kainų skirtumą.