K. B. Peterseno sukurtas „Labfresh“ naudoja molekulines technologijas pagaminti dalykinius bei kasdienius marškinius, atsparius dėmėms ir kvapams. Juos išbandžiusieji sako, kad tokius marškinius galima vilkėti savaitę, prakaituoti sau į sveikatą ir net apsilieti raudonu vynu, jie vis tiek atrodys švarūs švarutėlaičiai. Kadangi jų nereikia skalbti taip dažnai kaip įprastinius medvilninius marškinius, jų vartojimas, manoma, bus ilgesnis.

„Tvarumas mums siejamas ne su ekologiška medvilne, o su tuo, kad vietoj 50 bus įsigyjama 10 tokio tipo produktų, – sakė K. B. Petersenas, neseniai duodamas telefonu interviu iš Amsterdamo, kur jis drauge su savo olande mergina Lotte Vink vadovauja startuoliui „Labfresh“.

„Labresh“ drabužiai įgauna vis didesnio populiarumo kaip tik tuo metu, kai Europoje vis daugiau kritikuojama „greitos mados“ kultūra, skatinanti pernelyg didelį trumpalaikio eksploatavimo termino drabužių vartojimą. Jungtinėje Karalystėje įstatymų leidėjai svarsto galimybę įvesti specialų mokestį, iš kurio būtų finansuojamas perdirbimas ir kuris padėtų sumažinti pramonėje išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį.

Visiškai kaip „Nike“

„Labfresh“ technologijos nėra nei naujos nei išskirtinės, bet jos nėra tokios įprastos Europoje kaip Jungtinėse Valstijose, kur daugiausia jos naudojamos kuriant sintetines medžiagas.

„Esame matę daugybę nuostabių rinkoje prieinamų technologijų rinkoje, kurias mielai naudoja tokie sporto aprangos prekių ženklai kaip „Nike“ ar „Patagonia“, bet kurias vartoti vengia mados pasaulio prekių ženklai“, – sakė jis.

K. B. Petersenas į mados pramonę įžengė sukūręs savo pirmąjį startuolį, internetinį asmeninį pirkėją, pavadinimu „The Cloakroom“, kuri jis 2016 metais pardavė „Modomoto“.

Lūžis įvyko per romantišką savaitgalį Paryžiuje, 2016-ųjų vasarą, kai pora, ligi valios prisimėgavusi miesto apžvalgos ekskursijomis bei vyno ragavimu, nusprendė aplankyti kelis vietos mokslininkus.

„Jie išrado šią nepaprastą technologiją ir nepaprastą audinį, ir niekas nepanoro jo pirkti“, – sakė 33-jų metų danas.

Ir būtent čia K. B. Petersenui prireikė laivybos pramonėje įgytos patirties. Lankydamasis logistikos ar amatininkų centrus Nigerijoje, Omane ar Indijoje, kaip „Maersk“ atstovas ir magistrantūros programos narys , K. B. Petersenas suprato galįs sukurti specialiai pritaikytą tiekimo grandinę, kuri padėtų jam įgyti konkurencinį pranašumą.

„Labiausiai didžiuojuosi dėl to, jog mums pavyko įtikinti tiek daug mūsų tiekimo tinklo grandžių pradėti visiškai naujus gamybos procesus“, – sakė jis.

Ryklys – investuotojas

K. B. Petersenas ir jo partnerė užsitikrino 600 tūkst. kronų investiciją iš garsiausio Danijos investuotojo Tommy‘io Ahlerso, mainais į 15 proc. „Labfresh“ akcijų. T. Ahlersas per tą laiką tapo vyriausybės ministru ir nebeatlieka aktyvaus vaidmens įmonės veikloje.

Praėjusiais metais „Labfresh“ užsidirbo nedidelį pelną, – pirmąjį pelną per visą K. B. Peterseno, kaip verslininko, karjerą. Dabar jis tikisi paspartinti verslo augimą „bent 200 proc. per metus“ ir pasiekti 10 mln. eurų pardavimus iki 2020 metų.

Tokio tipo marškiniai kainuoja daug – 119 eurų palyginti su 99 eurais už įprastą „Eton“ atitikmenį, – bet K.B. Petersenas teigia, jog masto ekonomija netrukus leis jam sumažinti kainas apie 20 procentų.

Bendrovė kas savaitę rengia interviu telefonu su pirkėjais, kad išsiaiškintų būsimas tendencijas. Gauti duomenys rodo, kad pagrindiniai klientai yra 35-mečiai, darbe vilkintys elegantiškus- kasdienius drabužius ir gyvenantys miesto priemiesčiuose. Svarbiausios bendrovės rinkos yra Danija, Nyderlandai ir Vokietija, taip pat Jungtinės Valstijos.

Nors specialiosios medžiagos, naudojamos „Labfresh“ produkcijos gamyboje, vis dar gana brangios ir reikalauja daug mėnesių kruopštaus darbo, K.B. Petersenas viliasi, kad vieną dieną jas perims ir didieji rinkos dalyviai, tokie kaip „Hugo Boss“.

„Mums tai būtų džiugi žinia“, – sakė jis. Mados namai privalo „neteršti savo veikla aplinkos ir gaminti patvaresnius, pailgintos naudojimo trukmės produktus“.