aA
Europos oro linijos siūlo patrauklias nuolaidas žmonėms, kuriems knieti po ilgų koronaviruso karantino mėnesių pagaliau išdumti atostogų. Tiesa, augant paklausai kainos taip pat gali greitai pakilti.
Europos oro linijos iš karantino išėjusias mases gundo vasaros nuolaidomis
© DELFI (R.Achmedovo nuotr.)

Po kelis mėnesius sustabdytų skrydžių lėktuvai vėl grįžta į dangų, o vežėjai gundo vasaros kainomis: „Ryanair Holdings Plc“ reklamuoja kelionę ten ir atgal iš Londono Stanstedo į Ispanijos Seviliją liepos viduryje už 20 svarų, o į Triestą Italijoje – už 50 svarų. Vidutinė šios oro linijų bendrovės skrydžių kaina pernai buvo 74 eurai.

„Puikus metas būti vartotoju, – pastebi Markas Manduca, Londono „Citigroup“ analitikas. – Gaunate puikių pasiūlymų. Avialinijos šią vasarą siekia užpildyti lėktuvus.“

Pasak duomenų teikėjo „Skytra“, šio ir ateinančio mėnesio kelionių kainos, lyginant su praėjusiais metais, yra nukritusios apie 14 proc., o rugpjūčio – apie 10 proc. Kiek truks šie pasiūlymai, priklausys nuo to, kaip greitai žmonės pamirš nerimą dėl viruso ir nuosavų finansų, bei nuo to, ar oro linijos sugebės suderinti savo pajėgumus su paklausa, kad galėtų išlaikyti kainų kontrolę net ir sąstingio apimtoje rinkoje.

„Ryanair“ generalinis direktorius Michaelas O’Leary pareiškė, kad gali kilti didelio masto kainų karas, nes Europos avialinijos siekia po pandemijos atsikovoti savo rinkos dalį.

Kol „Ryanair“ gundo nuolaidomis, „UBS“ skaičiai, gauti iš kainų analizės, rodo, jog Airijos kompanija turi didžiausius šansus įveikti konkurentus. Lyginant su praėjusiais metais, jos kainos liepai ir rugpjūčiui bendrai paėmus pakilo apie 20 proc. Daugelio kitų oro linijų kainos per tą patį laiką nukrito.

Visgi „Ryanair“ galimybės aplenkti visas paslaugas teikiančius operatorius gali būti ribotos dėl multimilijardinių valstybės išmokų, suteiktų tokioms kompanijoms kaip „Deutsche Lufthansa AG“ ir „Air France-KLM“, nes tai, pasak M. O’Leary, padės joms subsidijuoti silpnesnius maršrutus. Didžiausia Europoje Jungtinės Karalystės rinka taip pat yra varžoma atvykėliams privalomo 14 dienų karantino, dėl kurio žmonės neskuba skristi, kad ir kokia patraukli būtų kaina.

Kitos biudžetinės oro linijos, „EasyJet Plc“ ir „Wizz Air Holdings Plc“, šią savaitę grąžinusios skrydžius Vakarų Europoje, regis, stokoja entuziazmo ir neskuba veltis į kainų varžybas tuo metu, kai Europos vartotojai yra sunerimę dėl dalykų, svarbesnių už lėktuvo bilieto kainą.

„EasyJet“ generalinis direktorius Johanas Lundgrenas pirmadienį pranešė, kad daugiausia dėmesio skirs pelningiems maršrutams ir tikisi kainų augimo, vos tiktai paklausa pradės atitikti pasiūlą. Jungtinės Karalystės vežėjas liepą aptarnaus 60 proc. savo įprasto tinklo ir 75 proc. rugpjūtį, tačiau skrydžių dažnis bus mažesnis ir bus naudojama tik apie 30 proc. įprastinių pajėgumų.

Didžiausias Rytų Europos vežėjas „Wizz Air“ tikisi iki trečio ketvirčio pabaigos atkurti 60 proc. įprastinių pajėgumų ir turi ambicijų pridėti daugiau skrydžių į Vieną, Milaną ir Londono Lutoną. Visgi šį mėnesį bendrovės gerenalinis direktorius Jozsefas Varadi sakė, kad nesiruošia siekti didesnės rinkos dalies, ir kad didžiausias jo rūpestis – atstatyti maržas ir kontroliuoti išlaidas.

Dabartinėje situacijoje neįprasta yra tai, kad oro linijos iš esmės pradeda nuo nulio, netekusios kelių mėnesių pardavimų, kurie būtų stabiliai užpildę jų vasaros tvarkaraščius pakeliui į judriausią metų sezoną.

Europos oro linijos iš karantino išėjusias mases gundo vasaros nuolaidomis
© DELFI (R.Achmedovo nuotr.)

Tai gali apriboti jų galimybes imti daugiau pinigų už vadinamuosius paskutinės minutės užsakymus – Tarptautinės oro transporto asociacijos duomenimis, šiuo metu bilietai, perkami likus trims dienoms iki skrydžio, sudaro net 41 proc. visų pardavimų. Oro linijų prekybos grupė antradienį pranešė, kad, jos duomenimis, nuo balandžio mėnesio vartotojų pasitikėjimas oro kelionėmis sumažėjo.

M. Manduca iš „Citigroup“ prognozuoja, kad per artimiausius mėnesius „Ryanair“ sumažins kainas ir vis dar skraidins trimis ketvirtadaliais užpildytus lėktuvus, nes žmonės vengia vėl atnaujinti keliones. Kainos gali visiškai neatsigauti iki pat 2023 m. vasaros, perspėja jis.

„UBS“ analitikas Jarrodas Castle’as teigia, kad nors reklamuojamos nuolaidos rodo kai kurių pigių skrydžių bendrovių kainų augimą per trečiąjį ketvirtį, oro linijos stengsis aktyviai valdyti pajamas ir stiprinti pajėgumus, o tai ves prie tolesnių kainų svyravimų.

„Kai kurie vartotojai net ir po karantino veikiausiai nesiryš keliauti, bet galbūt galima pasiūlyti tokią kainą, kuri juos įtikintų“, – sako jis.

Prognozuodama skrydžių ir kainų pokyčius Europa galėtų atsigręžti į Aziją – regioną, kuriame pirmiausia kilo „Covid-19“ protrūkis, ir kuris jau pradėjo atsargiai grąžinti keliones.

Azijos vežėjai siūlo įvairias akcijas, kad parviliotų žmones atgal į lėktuvus: biudžetinių skrydžių bendrovė „AirAsia Group Bhd.“ reklamuoja neribotus skrydžius tarp 16 Malaizijos miestų iki 2021 m. kovo mėnesio už 399 ringitus (93 dolerius). „Korean Air Lines Co.“ siūlė 15 proc. nuolaidą tarptautiniams skrydžiams dvejiems metams, jei rezervuojama iki gegužės 31 d.

Tiek Azijos ir Ramiojo vandenyno regione, tiek JAV, kur skraidymas niekada nebuvo visiškai sustabdytas (kaip daugumoje Europos šalių), „Skytra“ duomenys rodo liepos ir rugpjūčio mėnesio bilietų kainų augimą, lyginant su ankstesniais metais. Birželio mėnesį šios kainos krito atitinkamai 22 ir 12 proc.

Nors auganti paklausa gali pakelti ir kainas, oro linijų bendrovės veikiausiai vis tiek praras nemažai pinigų. Maždaug pusė visų pasaulio lėktuvų stovi nenaudojami, o išlaidos tik didės, nes galiausiai nutrūks vyriausybės parama, pvz., subsidijos darbuotojams.

„IATA“ paskaičiavimais, vežėjai šiais ir kitais metais kartu paėmus praras 100 milijardų dolerių (nuostoliai per 2008–2009 metų recesiją siekė „vos“ 31 milijardą dolerių). Europos oro linijos 2020 m. užsikraus 21,5 milijardo dolerių bendros naštos.

Pasak M. Manducos, galiausiai nugalėtojomis išeis tos oro linijų bendrovės, kurios atkreips dėmesį į tai, ką joms sako vartotojų duomenys, ir nedelsdamos reaguos, išlaikydamos išlaidas kuo žemesnes.

„Artimiausioje perspektyvoje jos gali užpildyti savo lėktuvus už mažesnę kainą ir vis tiek užsidirbti pinigų, – sako jis. – O žvelgiant į ateitį, jos galės atimti rinkos dalį iš įsitvirtinusių didžiųjų vežėjų.“

Bloomberg
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(15 žmonių įvertino)
4.5333
Delfi PliusPiotr Skolimowski, Ewa Krukowska

Ekspertė: dviejų Europos valstybių draugystė akivaizdžiai byra į šipulius (3)

Reakcija į Rusijos invaziją padarė galą svarbiam aljansui Europoje. Kaip pažymi politikos...

Verslas PliusYoolim Lee; Olivia Poh

Milijardieriams atėjo sunkūs laikai: Singapūro turtuolis atsivėrė darbuotojams

Praėjusį pirmadienį bendrovės „Sea Ltd.“ darbuotojams darbo savaitė prasidėjo gavus...

Verslas PliusMaeva Cousin, Tom Orlik ir Bryce Baschuk

Nepritekliaus laikai prasideda nuo 1,6 trilijono dolerių smūgio pasaulio ekonomikai (1)

Saitai, rišantys pasaulio ekonomiką, ir po visą pasaulį pristatomų prekių gausa pradėjo...

Verslas PliusSiddharth Philip

Pigių skrydžių bendrovei pavyko sumažinti nuostolius, bet ateitis vis dar neaiški

„ EasyJet “ sumažino pirmojo pusmečio nuostolius ir pranešė apie vasaros užsakymų bangą,...

Verslas PliusBloomberg News

Rusija teigia, kad pusė „Gazprom“ klientų užsienyje atsidarė sąskaitas pervedimams rubliais

Pasak Rusijos ministro pirmininko pavaduotojo Aleksandro Novako, maždaug pusė „Gazprom PJSC“...

Top naujienos

Delfi PliusVaidas Saldžiūnas

Kaip pralaužti Rusijos blokadą Ukrainoje: dėl bado grėsmės Vakarai gali ryžtis ir ypač rizikingam planui

Ko neprivertė karas, privers badas. Tokių svarstymų – vis daugiau, mat Rusijos agresija prieš...

„Tokia mano istorija“: daugybę kartų girtas prie vairo įkliuvęs Viktoras dėkoja, kad pagaliau buvo įkalintas (4)

„Kai pirmus kartus ėjau į teismą, bijojau, bet po to baimė dingo – jeigu prieš tai manęs...

Amerikiečiai negali patikėti, kaip pigu Lietuvoje: tai svajonių šalis! (8)

Verkiantiems dėl Lietuvoje beprotišku greičiu kylančių kainų reikėtų nuvykti į Kaliforniją...

Karas Ukrainoje. Ukrainoje pratęsta karinė padėtis, uždrausti simboliai „Z“ ir „V“ per sprogimą sunkiai sužeistas Maskvos paskirtas Zaporižios miesto vadovas (7)

Ukraina atmetė galimybę susitarti su Rusija dėl paliaubų ir pareiškė, kad nesutiks su...

Sinoptikai nurodė, kada vėl sulauksime šilumos: savaitės viduryje orai keisis

Šiandien Lietuvos orus lems aukštesnio slėgio laukas. Dangų dengs pakankamai storas debesų...

Šiluvoje užuovėją nuo karo radusi Tatyana dirba piligrimų centre ir taip maldo ilgesį Ukrainoje likusiai šeimai – anūkui vos 3 mėnesiai

Nors Lietuvos šventvietė Šiluva garsėja kaip traukianti religines bendruomenes, ji apjungia visus...

Žiniasklaida: Rusija pasikvietė statinių bombų ekspertus jau kelios savaitės yra Rusijoje ir dirba kartu su kariuomenės pareigūnais

Apie 50 ekspertų, turinčių didelę šių sprogmenų gamybos ir tiekimo patirtį, dirba kartu su...

Verslas PliusMark Ellwood

Verslininko, aplankiusio visas šalis Žemėje – ir pabuvojusio kosmose, kelionių patarimai

Jimas Kitchenas išmano keliones . 57-erių metų verslininkas ir investuotojas tvirtina esąs...

Delfi PliusDailius Dargis

Paskutinio sovietų bunkerio Lietuvoje paslaptis: ne tik lankėsi KGB, bet ir neprikausomybės laikais sulaukdavo keistų vizitų bei įsilaužimų II dalis

Vieno įspūdingiausių Lietuvoje esančio sovietinių laikų karinio bunkerio paslaptys sėja nerimą...

Šeimos atostogos jau ne už kalnų: išdavė, kur driekiasi idiliški paplūdimiai ir stebina vis dar puikios kainos

Kelionės su šeima neretai gali tapti rimtu iššūkiu: mažiesiems tikrai ne visuomet įdomu tai,...