Vienas galimas kompromisas – Vokietijos bandymas užsitikrinti garantijas, kad vadinamųjų e-degalų taisyklėms būtų taikoma išimtis, teigia šiuo klausimu informuoti žmonės. Vokietijos transporto ministras Volkeris Wissingas kalbėjosi su ES klimato reikalų vadovu Fransu Timmermansu, aptardamas šį pasiūlymą prieš antradienį vyksiantį balsavimą, teigė žmonės, kurie prašė neskelbti jų tapatybių, nes pasitarimai yra privatūs.

Vokietijos transporto ministerijos paskutinės minutės įsikišimas sujaukė tai, kas normaliu atveju būtų formalumas. Pasirengimas antradienio balsavimui buvo nukeltas į penktadienį, nes Vokietija pagrasino susilaikyti, o Italija pareiškė, jog atmes praėjusiais metais suderintas CO2 taisykles. Nesulaukęs kvalifikuotos valstybių narių daugumos, reglamentas negalėtų tapti įstatymu.

Europos Komisijoje jaučiamas nepasitenkinimas dėl to, kad Vokietija staiga pradėjo priešintis susitarimui, nors praėjusių metų birželį tarybos pozicijai pritarė. „Volkswagen AG“ ir „BMW AG“ šalies atstovai spalį dalyvavo galutiniame pasitarime su parlamentu, o pulti spyriotis po vadinamojo trišalio susitarimo – labai neįprasta.

Italijos opozicija laikoma užsispyrusia, tačiau ES pareigūnai tikisi, kad vokiečius pavyks perkalbėti, jei tik jie gaus patikinimų, jog Komisija suteiks išimtį klimato požiūriu neutraliems sintetiniams degalams prieš numatytą peržiūrą 2026 m.