Brangstanti automobilių nuoma tampa ypač opi Ispanijoje ir Italijoje, o labiausiai – Maljorkos ir Ibisos salose, kurios paprastai kas vasarą sveikina milijonus saulės ištroškusių britų ir vokiečių. Nuomos bendrovės visomis išgalėmis stengiasi papildyti savo automobilių atsargas, kurios pernai drastiškai susitraukė, nes daug gamintojų, tokių kaip „Volkswagen AG“ ir „Renault SA“, yra laikinai sustabdžiusios savo veiklą dėl visame pasaulyje jaučiamo puslaidininkių trūkumo.

Gegužės pabaigoje, kai saujelėje šalių turizmas vėl ėmė atgyti, automobilių nuoma Ispanijoje išaugo net 143 proc., palyginti su 2019-aisiais, Italijoje – 84 procentais, o kainos Sicilijoje, Maljorkoje ir Ibisoje šoktelėjo trigubai, rodo Check24 palyginimo portalo duomenys. Per atostogų sezono piką „Europcar“ paprastą „VW Polo“ be jokių papildomų priedų Maljorkos Palmos oro uoste paskutinę liepos savaitę siūlo išsinuomoti už 880 eurų (1 071 JAV dolerį), – ir kone sulig kiekviena diena galimybių jį išsinuomoti mažėja.

„Geriausia, jei žmonės kuo greičiau užsisakytų automobilio nuomą liepos ir rugpjūčio mėnesiams, – sakė AEVAB, grupės vietos nuomos įmonių Balearų salose, prezidentas Ramonas Reusas. – Jeigu jie lauks paskutinės minutės, ne kažin kiek tų automobilių liks.“

Nuomos kainas kelia daug mažesnis transporto priemonių prieinamumas žmonėms vėl pradėjus judėti. Nuomojamų automobilių parkai susitraukė 40 proc., bendrovėms sureagavus į beprecedenčius karantinus ir kelionių ribojimus, įstūmusius tiek „Europcar Mobility Group“, tiek „Hertz Global Holdings Inc.“ į bankrotus.

Užpildyti atsivėrusią tuštumą yra gan keblu per pasaulinę puslaidininkių trūkumo krizę, dėl kurios automobilių gamintojai gali šiais metais nepagaminti apie 3,9 mln. transporto priemonių, rodo pasaulinės konsultacinės įmonės „AlixPartners“ duomenys.

„Europcar“ grupei, kuria tenka didžiausia automobilių nuomos rinkos dalis regione, sezoną jau dabar sudėtinga kontroliuoti. Klientai, laviruojantys po nuolat kintančių pandeminių ribojimų labirintą, rezervuoja automobilį paskutinę minutę, o dėl lustų krizės naujų automobilių pristatymai tampa neprognozuojami, sakė generalinė direktorė Caroline Parot. Jos prognozėmis, kai kur liepos pabaigoje ar rugpjūčio viduryje automobilių gali pritrūkti.

Kad sušvelnintų kilusią krizę, dėl kurios tam tikrose vietovėse taksi automobilis jau tampa pigesniu variantu, „Europcar“ perkelia transporto priemones į Viduržemio pakrantės regioną iš labiau į šiaurę nutolusių šalių, – tokių manevrų ji paprastai niekada nedaro, sako C. Parot. Tad keliautojai Italijoje ar pietinėje Prancūzijoje gali išvysti nuomojamų automobilių su vokiečių numeriais.

Automobilių nuomos kainų šuolis populiariausiose tarp atostogautojų vietovėse stebimas ne tik Europoje, – panaši tendencija jau kurį laiką buvo juntama Jungtinėse Valstijose, pavyzdžiui, Havajuose, kur keliautojai taip pat susiduria su smarkiai pabrangusia automobilių nuoma. Tokie nuomos kainų pokyčiai, žinoma, yra naudingi „Europcar“ ir „Hertz“, kaip ir „Avis Budget“ akcijoms.

Automobiliai graibstyte graibstomi

Automobilių nuomos įmonių „auksinis amžius“, ko gero, netruks ilgai, sakė „Morgan Stanley“ analitikas Adamas Jonas. Nuomos brangimas akivaizdžiai parankus „Stellantis NV“, didžiausios Europoje automobilių gamintojos padaliniui.

„Free2Move“ dalijimosi automobiliais padalinys su 300 000 transporto priemonių, skirtų nuomai Europoje, jau pareiškė, kad savo pajėgumus skirs toms vietovėms, kur kyla automobilių nuomos kainos.

„Kiekvieną vasarą vienokiu ar kitokiu momentu jaučiama tam tikra krizė, bet ji paprastai nebūna didelė ir kainos lieka stabilios“, – sakė C. Parot. „Šį kartą kainos jau dabar didesnės“ ir „kai kuriose atostogų kryptyse jos smarkiai kils“, sakė „Europcar“ generalinė direktorė.