Kaip skelbiama, pusė milijardo pirkėjų iš įvairiausių šalių – nuo Kinijos iki Rusijos bei Argentinos – plūstelėjo į elektroninės prekybos milžinės svetaines ieškodami plataus asortimento prekių: nuo “Apple Inc.“ ir „Xiaomi Corp.“ prietaisų iki Ugandos mango. Bendrovė vėl surengė pramoginį TV šou Šanchajuje, lydintį naudingų sandorių „medžioklę“, šį kartą pasikviesdama Taylor Swift ir Azijos šalių popdievaitę G.E.M. pardavimams pakurstyti.

Didžiausias pasaulyje apsipirkimo renginys tapo jau metiniu didžiausios Azijos bendrovės ritualu, tiek kaip komercialumo, tiek kaip reklamos pavyzdys.

Vienišių diena, arba „Dvigubo vienuoliktuko diena, rengiama kiekvienų metų lapkričio 11 d. Data pasirinkta simboliška – 11-11.Šis renginys atidžiai stebimas investuotojų, mėginančių įvertinti, kokiu mastu kinų vartotojai yra linkę išlaidauti tuo metu, kai ekonomikos augimas, naujausiomis prognozėmis, sulėtės žemiau 6 proc. ribos.

Įtampa tarp Vašingtono ir Pekino toliau kursto netikrumą ir drumsčia pasaulinę prekybą. Tarp didžiausių Kinijos korporacijų „Alibaba“, tikimasi, išvengs didelių audrų, visų pirma, dėl augančio kaip ant mielių vartojimo internetinėse platformose antroje didžiausioje pasaulio ekonomikoje. Sekmadienį Alvinas Liu, „Tmall“ generalinis direktorius, pareiškė, kad „Alibaba“ nemananti, jog tebesitęsiantis prekybos karas turės įtakos jos tarptautiniam importo verslui.

„Alibaba“ greičiausiai bus ta įmonė, kuri iš prekybos karo sugebės išsikapstyti geresnės formos“, palyginti su kitomis įmonės, tokiomis kaip „Baidu Inc.“ ir „Tencent Holdings Ltd“, „Bloomberg Television“ sakė „Frost & Sullivan“ ICT padalinio vadovas Richardas Wongas. „Dabartinės nuotaikos ir pasitikėjimas išlaidų mastu vis dar ganėtinai aukštas“, - pridūrė R. Wongas.

Nors „Alibaba“ ir jos konkurentai po renginio, kaip įprasta, garsiai trimituoja apie rekordines sumas, visiškai neaišku, kiek lapkričio 11-osios pardavimai iš tiesų prisideda prie galutinių pelno rodiklių, ypač atsižvelgus į taikomas milžiniškas nuolaidas. Tačiau geri rezultatai gali padėti „Alibaba“ surinkti15 mlrd. dolerių per lapkritį vyksiantį didįjį akcijų pardavimą Honkonge, sako šaltiniai, susipažinę su situacija.

Kinijoje švenčiama Vienišių diena buvo sugalvota kaip atsvara Valentino dienai tiems, kurie neturi poros. Lapkričio 11-ąją studentai pirmą sykį paminėjo viename iš Nankino universitetų 1990-ųjų viduryje, simboliškai pasirinkta ir data, dvigubo vienuoliktuko diena – 11-11, taip surašyti skaičiai primena „nuogas šakas“, - vietos posakis, reiškiantis „neįsipareigojęs“.

Šiais laikais ši diena tampa pretekstu pasišvaistyti pinigais. Pernai pardavimai „Alibaba“ platformoje pašoko 27 proc. iki 213,5 mlrd. juanių, pagal tuometinį kursą prilygstančių 30,7 mlrd. JAV dolerių. Prekių internetu per 24 valandas parduodama daugiau nei per penkių dienų apsipirkimų karštinę JAV, kuri prasideda Padėkos dieną ir baigiasi Kibernetinį pirmadienį.

Tačiau bendrovė šįmet susiduria su aršia konkurencija, varžydamasi su mažesnėmis platformomis, įskaitant „JD.com Inc.“ ir „Pinduoduo Inc.“ –išsišokėlėmis, agresyviai besibraunančiomis į rinkos lyderių užimamą teritoriją; jos varžosi dėl kinų pirkėjų piniginių, ypač kaimo vietovėse, kurios dar smarkiai neapsėstos pirkimo manijos. Visos šios platformos taiko didžiulių nuolaidų ir energingos taktikos sistemą rengdamosi įvykiui ir per visą 24 valandas trunkantį maratoną, - pagrindinis visų jų tikslas pagerinti praėjusių metų rekordą.

„Mūsų nuomone, šiais metais mūsų laukia daug konkurencingesnis Dvigubo vienuoliktuko laikotarpis, - teigia „China Renaissance Holdings Ltd.“ analitikė Ella Ji. – Mūsų prognozėmis, kiekviena platforma šįmet skirs daugiau lėšų subsidijoms“.

Danielis Zhangas, perėmęs „Alibaba“ pirmininko pareigas iš milijardieriaus Jacko Ma šių metų rugsėjį, pirmą kartą pristatė renginį, tokį, koks jis būna dabar, 2015 metais. Vienišių dienos impresarijus šiai metais perduoda estafetės lazdelę Jiangui Fanui, elektroninės prekybos platformų „Taobao“ ir Tmall“ prezidentui ir potencialiam paties D. Zhango įpėdiniui.

„Ilgainiui, per daugelį metų, įsitikinome, kad vartotojai tampa vis įvairesni ir jaunesni. Kiekvienai vartotojų kartai reikia tos pačios amžiaus ar socialinės padėties grupės aptarnavimo sferoje, - rašo D. Zhangas „Alibaba“ tinklaraštyje. – Mano galva, ši jauna komanda yra ateitis“.

2019 metų renginyje pastebimos tam tikros išimtys bendrame taisyklių kontekste. „Alibaba“, puolama kritikų dėl jos daromos žalos aplinkai (apskaičiuota, kad per vieną dieną ji išsiunčia milijardą siuntinių), nurodė savo logistikos padaliniui „Cainiao“ įsteigti perdirbimo centrus 75 000 vietovių. Ji taip pat žada bendradarbiauti su kurjerių įmonėmis, kurios surinks naudotas dėžes ir pakuotes.

Plėtra į Pietryčių Azijos rinką ir mažiau išsivysčiusias teritorijas Kinijoje, taip pat naujesnės paslaugos – tokios kaip sandoriai dėl maisto pristatymo svetainės „Ele.me“, su maisto prekių tinklu „Hema“ ir kelionių paslauga „Fliggy“– palaiko bendrą strategiją. Bendrovė taip pat įtraukė į kampaniją garsenybes, tokias kaip socialinės žiniasklaidos žvaigždė Kim Kardashian, kad pritrauktų jaunesnių pirkėjų.

Kiti aspektai nesikeičia. Vienišių diena kaip visada atveria galimybių bendrovei „Alibaba“ išmėginti savo nuotolinių kompiuterinių išteklių paslaugų, pristatymo bei apmokėjimo sistemų ribas. Nepasikliaudama atsitiktinumais, „Alibaba“ prieš lapkričio vienuoliktąją nusiuntė savo darbuotojų komandas į įvairias šalies vietoves, kad šios padėtų daugybei prekybos platformų ruoštis šventei. 2019 metų renginyje turėjo dalyvauti apie 200 000 prekės ženklų.

„Vienišių diena tampa populiari ir už Kinijos ribų, ypač Pietryčių Azijos valstybių asociacijos (ASEAN) regione, - teigia Patrickas Winteris, „ Ernst & Young Asia Pacific“ atsakingasis partneris. - Aiškiai matyti, kad jos virusas plinta ir mažesniuose Kinijos miestuose“.