Tai Eltai patvirtinęs bendrovės valdybos pirmininkas, susisiekimo viceministras Arijus Ramonas sakė, kad yra du keliai šiai problemai spręsti - prašyti Vyriausybės paramos arba rinkose ieškoti galimų finansavimo šaltinių.

"Turbūt bus ieškoma kreditinių linijų, kad būtų galima padengti vadinamąjį lėšų trūkumą", - teigė jis Eltai. Pareigūno įsitikinimu, papildomi įsipareigojimai kreditoriams nesukels bankrotinės Lietuvos oro rinkos lyderės situacijos, nes draudimo įmoką reikės sumokėti ne iš karto.

Metų viduryje balansinė LAL turto vertė siekė 183 mln. litų, o įsiskolinimai - apie 100 mln. litų. Bankroto byla pagal įstatymus gali būti keliama tuomet, kai įsiskolinimai viršija pusę bendrovės turimo turto.

Vis dėlto neabejojama, kad papildomos išlaidos draudimui paveiks šių metų bendrovės rezultatus, kuriuos prognozuoti oficialiai dabar vengiama. Dėl įvairių priežasčių pernai LAL patyrė 27,1 mln. litų nuostolį, kurie buvo perkelti į šiuos metus, o užpernai - 24,5 mln. litų nuostolį.

Savo rizikas per Didžiosios Britanijos draudimo brokerį "JLT risk sollution" mūsų šalies avialinijos draudžia pasaulio draudimo milžinėje "Lloyd's", kuri po teroro JAV turės išmokėti milijardines kompensacijas.

Dabar vyrauja tendencija, kad kompensacijos už panašius įvykius mažėja, o paties draudimo įmokų įkainiai kyla. Po teroristinių atakų prieš JAV draudimo kompanija sutartyje su LAL atskira eilute išskyrė ir maksimalia 50 mln. JAV dolerių suma įvertino kompensaciją už galimus teroro aktus, karą.

Tačiau jau nuo šeštadienio įsigalioja ankstesnės draudimo sąlygos LAL lėktuvams - minimos draudiminės rizikos vėl sugrąžintos į bendrą grupę, kurios draudiminės rizikos įvertintos 400-500 mln. JAV dolerių suma. Būtent tai ir lems minėtą papildomų draudimo išlaidų poreikį.

Avialinijų administracija praneša, kad visi skrydžiai vyksta kaip numatyta, jie nekeičiami ir jų neatsisakoma. Visas 100 proc. privatizavimui ruošiamos bendrovės akcijų priklauso valstybei, o pasitikėjimo teise jas valdo Valstybės turto fondas. LAL lėktuvai skraido į 11 šalių ir nuomoja didžiąją dalį savo lėktuvų parko - penkis iš septynių.

Per pusmetį iš pagrindinės veiklos 8,23 mln. litų nuostolį patyrusios LAL privatizavimu domėjosi kelios užsienio kompanijos - Olandijos KLM, Suomijos "Finnair", Lenkijos LOT bei Skandinavijos SAS.

Neaišku, kaip neigiamos tendencijos pasaulinėje rinkoje paveiks planus privatizuoti avialinijas ir ką dėl to patars privatizavimo patarėjas, kuris bus išrinktas artimiausiu metu. Gali būti, kad LAL privatizavimas gali būti sustabdytas.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją