Žinia, kad australai vyrai pirmauja pasaulyje pagal mišrias santuokas, manęs visai nestebina, nes pasivaikščiojus garsiąja Chapel prekybine gatve Melburne gali tuo įsistikinti. Čia daugiau Azijos ir Kinijos atstovių nei baltos odos gražuolių. Lietuvės, beje, atrodytų iššaukiančiai vien tik dėl savo ūgio.

Statisitka irgi nelabai paguodžia: teigiama, kad vienai moteriai tenka šeši Australijos vyrai, todėl buvo laikas, kai australai lengvai įsileido emigrantų iš Azijos šalių. Tarp jų buvo nemažai moterų, todėl padariniai suprantami. Bet ar tai nesugriaus tradicinių švenčių ir nusistovėjusios tvarkos tiek rinkoje, tiek versle, tiek šeimoje?

Australijoje švenčių netrūksta, tik jos neturi labai senų tradicijų. Šalis marga gyventojų palete ir tradicijos kartais būna tokios skirtingos, kad nesuprasi, kas ir ką švenčia. Švęsti Kalėdas, Naujuosius metus ir Velykas visiems, rodosi, yra būtinybė. Bet australiškame kalendoriuje taip pat švenčiami ir kinų Naujieji metai, ir musulmoniškos šventės. Dažniausiai tai pajunti nuėjęs į prekybos centrus ar salonus, kurie mirga nuo iškabinėtų sveikinimų ir palinkėjimų įvairiomis Azijos šalių kalbomis.
 

Prekybininkai nesupranta, kur dingo Valentinai

Sunkmečiu Australija sugebėjo „užsidaryti visas duris“, todėl tarptautinė finansinių krizių giljotina šalies nepasiekė. Tačiau prasidėję 2014 metai atnešė nemalonių naujienų vietinei rinkai ir žmonėms, kurie buvo įpratę gerai gyventi ir išlaidauti.  
 
Šalyje išaugo nedarbas, pardavimai nejuda iš mirties taško, prabangus šakoladas nebegraibstomas iš parduotuvių lentynų, niekas nenori niekur skristi ar važiuoti. Kas atsitiko? Nemalonu konstatuoti, bet australiška vasara atnešė daug negatyvumo į šalies politinį ir ekonominį gyvenimą. Paskutinė niūri žinia atskriejo vos prieš kelias dienas - garsi japonų automobilių gamintoja ketina sustabdyti paskutinę savo gamybos linija Australijoje. Vietiniai kalba, kad tai yra paskutinė vinis į automobilių gamybos karstą. Keliasdešimt tūkstančių žmonių dėl to prasas darbą. Dėl augančių skolų didžiausias australų pasididžiavimas - „Qantas“ avialinijos paprašė pagalbos iš Vyriausybės.
 
Priežasčių tam yra daug: silpstanti Kinijos ekonomika, stiprus Australijos doleris, keičiantis šalies vidaus vartojimo paveikslą. Australija, lyginant su kitomis šalimis, laikoma brangia valstybe. Todėl 2013-aisiais turizmas nesurinko reikiamų įplaukų. Turistams keliauti į Australiją tapo labai brangu.
 
Į Australijos verslą Kamberoje iš Kinijos banko buvo pervesta keli šimtai milijonų australiškų dolerių. Bet ar ne per anksti džiaugiasi šalies valdžia? Jau dabar Azijos piliečių didmiesčiuose atrodo daugiau nei australų, o mokyklose jau kuriamos atskiros klasės Azijos šalių gyventojams. Dar vienas įdomus faktas, kuris buvo plačiai nušviestas spaudoje - Azijos šalių mokiniai ir laikini studentasi masiškai mokosi buhalterijos ir apskaitos.
 
Šokoladą keičia avienos mėsainiai
 
Australai mėgsta švęsti, daug valgyti ir išgerti. Tai jiems kaip bendravimo ar susipažinimo priemonė. Tačiau augant Azijos piliečių skaičiui, keičiasi ir tradicijos, ir kultūra. Patys australai lyg ir susigriebė pagalvoti apie vidaus rinkos vartojimo augimą. Nes žemės ūkis yra viena iš varomųjų ekonomikos dalių, todėl šv. Valentino dienos reklama vietoje šokolado dėžutės užsisakyti australiškos avienos mėsainį, atrodo, reali ir suprantama.
 
Pirmą kartą raudonų rožių puokštes keičia viena raudona rožė, o pigūs raudoni balionai, pasak pardavėjų, tapo pačia perkamiausia preke.

Dideles diskusijas sukėlė žinia apie tai, kad australai vis dažniau renkasi neįpareigojančius santykius. Australiški Valentinai mieliau leidžia su draugais bare, nei pakviečia savo drauges ar žmonas vakarienės.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (138)