„Gyvenome pušyne, nuostabiai ramioje vietoje. Kasdien važiavome dviračiais iki Palangos arba Šventosios, pakelėje sustodavome pasigrožėti mišku, jo kvapais ir spalvomis – visiškai kitokiomis nei jos yra Žydrojoje pakrantėje. Mažylei pasakodavau savo vaikystės prisiminimus, legendas apie Birutės kalną, Gintaro muziejų. Jai viskas įdomu, o man tai tarsi sugrįžimas į vaikystę, nuostabius prisiminimus, kuriuos su kaupu man savo laiku dovanojo tėveliai“, – DELFI pasakoja moteris.

Lietuvos pajūryje „Misis Lietuva ’94“ nugalėtoja ilsėjosi tik moteriškoje kompanijoje – su savo mama ir dukrele, augančia Prancūzijoje.

Atostogų akimirka

Palangoje buvome su mama ir mažąja dukryte Maelys – tai buvo mūsų moteriškas lietuviškas laikas. Man labai svarbu, kad Maelys pažintų mano kraštą, jį pamiltų. Tai laikas, kada galiu pati pabūti vaiku, lepinama savo mamos ir nerūpestingai žaisti su savo mažąja. Man tai yra neįkainojamas laikas, kada iš tiesų atsipalaiduoju. Palanga man yra labai graži, švari, brangi, atvažiuoju čia kasmet, fiziškai jos ilgiuosi. Maelys irgi pamilo Palangą, jai labai patinka platūs smėlingi pliažai, kopos, bangos jūroje. Iš tiesų čia yra nemažai veiklos vaikams, tik reikia turėti fantazijos“, – tikina pašnekovė.

Paklausta, ar pajuto kainų skirtumą tarp lietuviško pajūrio ir Kanų, Reda sako, kad situacija yra gana panaši abiejose vietose.

„Žinoma, valgyti restorane Palangoje yra žymiai pigiau, nei Kanuose, tačiau visa kita – panašu. Kainos parduotuvėse gana panašios, paslaugos taip pat. Palanga nėra pigi. Ją, lietuvišką paplūdimį reikia mylėti, kad neiškeistum į Pietų kraštus, kur visada laukia geras oras, jūros gėrybes ir švieži vaisiai“, – šypteli lietuvė.

Tiesa, labiausiai Redai šiose atostogose patiko vietinis maisto turgelis.

„Palangos turgelis man yra nerealus. Močiutės parduoda savo obuoliukus, slyvas, kriaušes, tą rytą surinktus baravykus ir dar daug kitų gėrybių. Tai – tiesiog palaima, kvepianti natūralia, nemodifikuota vaikyste. Vaikštau po turgelį ir godžiai į save traukiu tą lietuvišką sodo kvapą“, – pamena ji.

Anot R. Karosienės, ne tik ji mato kitokią Palangą, bet ir jos pažįstami draugai, gyvenantys skirtingose užsienio šalyse.

„Palanga man ir mano pažįstamiems užsieniečiams palieka labai gerą įspūdį. Jie ją mato kitomis akimis. Grožisi pušynais, nuostabiais dviračių takais, kopomis, švara, gėlių gausa ir jų priežiūra, etnografiniais nameliais ir jų kuriama atmosfera. Svečiams, kaip ir man pačiai, nelabai svarbu ta tranki Basanavičiaus gatvės muzika, kur kiekvienas restoranas stengiasi perrėkti vienas kitą. Kažkam, matyt, ir to reikia, jei tie restoranai pilni sočiai pavalgančių ir alaus atsigeriančių. Pažiūriu į tai, kaip į dalį lietuviškos etnografinės kultūros ir tiek. Man smagu, kad žmonės atrodo laimingi ir atsipalaidavę, juk kiekvienas atostogas suprantame savaip“, – sako ji.

Atostogų akimirka

Tiesa, pati Reda Palangoje renkasi ne šurmulį, o ramybę, kurios ji taip pasiilgta gyvendama pietų Prancūzijoje.

„Aš renkuosi ramias, toli nuo šurmulio Palangos atostogas. Šurmulio aš apskritai nemėgstu. Gyvenu Kanuose, daug laiko praleidžiu Monake, kur savotiško šurmulio su kaupu užtenka. Dievinu ramybę, gamtą, tylą, meditaciją, buvimą savimi ir su savimi. Kiekvieną rytą pradedu ramiomis mintimis, prikeldama sielą ir kūną dar vienai gražiai dienai. Tokių dienų Palangoje turėjau penkias ir jos šildys mane iki sekančios vasaros“, – šypsosi pašnekovė.

Mažoji R. Karosienės dukra Maelys Palangoje svečiavosi jau trečiąjį kartą. Anot jos mamos, mergaitė vis labiau pamilsta Lietuvos pajūrį. Tiesa, didžiausią įspūdį jai paliko maža apgaulė.

„Padariau jai šventę – rinkome gintarus. Iš vakaro skaitėme istoriją apie gintarų kilmę, jų naudojimą, kaip jie randami. Visa tai jai padarė tokį įspūdį, kad iš pačio ryto ji prašė manęs eiti ieškoti gintarų. Žinojau, kad jos lauks nusivylimas, tad anksti ryte nuskubėjau į savo mylimą turgelį, kol ji dar miegojo, ir nupirkau gintariukų. Po pusryčių išėjome prie jūros. Kiek laimės buvo jų „rasti“! Krykštavo mažylė laiminga – tokia stipri emocija, prisiminimas išliks visam laikui. Grįžus į Prancūziją iš „rastų“ gintariukų ji suklijavo atostogų paveiksliuką apie atostogas Palangoje“, – neatsidžiaugia trumpam į gimtinę grįžusi lietuvė.

Kitos R. Karosienės ir jos šeimos akimirkos:

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.