Savaitgalį B. Vanago vadovaujamos įmonės organizuotame renginyje „Ėjimas“, anot V. Musvydaitės-Vilčiauskės, panaudotos net tik jos įmonės UAB „Walk15“ plėtojamo prekės ženklo įvaizdžio detalės, bet ir unikalus renginio turinys.

„Savaitgalį gavau smūgį į veidą, o kartu – ir visa „IKI Ėjimo varžybų“ organizavimo komanda ir dalyviai. UAB „Pitlane“, kuriai vadovauja Benediktas Vanagas, pažeidė mūsų intelektinės nuosavybės teises. Jau kreipėmės su oficialia pretenzija ir norime informuoti apie tai visus viešai. Nemokamas ėjimo renginys „IKI Ėjimo varžybos“ organizuojamas jau ne vienerius metus, o renginio koncepcija yra sukurta mano pačios, dar prieš šešerius metus, ir ištobulinta kartu su UAB „Walk15“ komanda.

Šis ėjimo renginys unikalus tuo, kad skatina kartu eiti ne tik šeimas ar įmonių komandas, bet ir kartu vestis augintinius, kurie taip pat apdovanojami medaliais. Medalių išskirtinumas – tai, jog jie visada yra gaminami iš medžio ir apjuosiami mūsų prekės ženklo spalvą atitinkančia virvele. Gaila, tačiau UAB „Pitlane“ organizuotame renginyje, vykusiame šį šeštadienį, atkartotos ne tik šios renginio dalys, bet ir daugelis kitų mūsų pačių sugalvotų detalių, panaudotos mūsų renginio nuotraukos“, – sako V. Musvydaitė-Vilčiauskė.

Ėjimo renginių Lietuvoje pradininkės teigimu, UAB „Pitlane“ organizuotame ėjimo renginyje, kuris vyko 2021 m. rugsėjo 25 d., anot moters, buvo panaudoti visi esminiai UAB „Walk15“ organizuojamų renginių koncepcijos požymiai, kurie, kaip paaiškėjo iš gautų atsiliepimų, suklaidino tiek rėmėjus, tiek ir renginio dalyvius.

„Renginio komunikacijoje buvo panaudota ne tik mūsų renginių skiriamoji spalva – violetinė, bet ir keletas mūsų nuotraukų, kurios netgi buvo vizualiai pakoreguotos, t. y. išimta mūsų renginio rėmėjų atributika“, – sako V. Musvydaitė-Vilčiauskė.

Pasaulinėje praktikoje bet koks renginio koncepcijos panaudojimas yra galimas tik turint renginio franšizę, tačiau UAB „Pitlane“ su tokiu prašymu į UAB „Walk15“ nesikreipė, taigi tokiu būdu pažeidė intelektinės nuosavybės teises.

„Esu padariusi net aštuoniolika tokios koncepcijos renginių, kuriuose integruota mano šeima. Noriu informuoti visus suklaidintus, kad rugsėjo 25 d. organizuotas „Ėjimas“ renginys yra tik bandymas nukopijuoti UAB „Walk15“ organizuojamas iniciatyvas“, – sako ilgametė ėjimo renginių organizatorė.

Netrukus B. Vanagas atsaku pasidalijo feisbuke.

„Ėjimas tebūnie visiems! Apie bandymus monopolizuoti spalvą ir sveiką gyvenseną.

Kaip žinia, šeštadienį surengtas nuostabus ėjimas, sutelkęs tūkstančius gyvų ėjimo entuziastų su šeimomis, draugais, kolegomis ir augintiniais iš visos Lietuvos.

Šiandien Pitlane Komanda ir aš (kaip gi be Vanago pavardės) sulaukėme viešų Vlados Musvydaitės kaltinimų. Iš publikuoto kreipimosi suprantame, kad Vlados nuomone, Pitlane pažeidė „Walk15“ intelektualias teises, tiksliau:

- „Pasiskolino” „unikalią“ ėjimo idėją, dar gi, ėjimas su šeima, kolegomis ar augintiniais, pasirodo, irgi „unikalus“.

- Pagamino medinius medalius su violetine virvele.

- Be leidimo naudojo violetinę spalvą.

- Panaudojo dvi vizualiai pakoreguotas, taip pat ir Walk15 naudotas nuotraukas.

Kaltinimai rimti, reikia atsakyti.

- Masinius sporto renginius Pitlane organizuoja 15 metų.

- Tą daro komanda, mano rolė juose senokai – patariamoji.

- „IKI Velomaratonas“, kuriuo didžiuojamės, apskritai buvo didelis masinių sporto renginių pokyčių „ledlaužis“. Po jo gimė ne viena gera iniciatyva, kurią sveikinu. Kaip ir ne vienas geras praktinis tokių renginių organizavimo sprendimas. Iš IKI Velomaratono gerosios praktikos sėmėsi ir semiasi ne vienas sporto renginių organizatorius.

- Šeimų, įmonių, draugų, vaikų ar bendraminčių registracija nėra jokia naujiena renginių pasaulyje. Mes tai darėme visada.

- Kadangi dalyvių ir taip buvo daugiau nei 6000, nebuvo jokio poreikio registruoti augintinių, juolab, duoti jiems medalius. Dar gi, nemanome, kad reikia kankinti gyvūnus kabinant jiems tai, ko gamta nedavė. Jei augintinių šeimininkai, drauge įveikę trasą, nori nufotografuoti savo augintinį su medaliu, čia Jų sprendimas.

- Dabar pakalbėkime apie spalvas. Kad ir kaip norėčiau piktintis gamyklinėmis Komandomis ar didžiausiais pasaulio prekės ženklais, pradėjusiais naudoti juodą, matinę bolido spalvą, sidabrinį bulių ar baltus partnerių logotipus, suprantu, kad spalvos man nepriklauso.

Yra toks terminas, kaip spalvų psichologija. Didieji pasaulio protai tiria, kaip viena ar kita spalva veikia žmones, ką ji reiškia, su kuo asocijuojasi.

Blue-Purple-Pink derinys perteikia reikalingas konceptualias nuostatas ir plačiai naudojamas ėjimo ir apskritai judumo renginiuose visame pasaulyje. Komentaruose įdėsiu keletą „po ranka rastų" pavyzdžių.

- Mediniai medaliai – populiarėjanti, daugybėje renginių naudojama ir sveikintina ekologiška iniciatyva. Ją aktyviai siūlo ir dauguma atributikos gamintojų.

- Dabar dėl dviejų nuotraukų. Jas mums pateikė renginio partneriai, kuriais pasitikime ir neturime pagrindo abejoti autorinėmis teisėmis. Jokios papildomos nuotraukų korekcijos neatliktos.

Vietoj pabaigos.

Džiaugiuosi ir didžiuojuosi, kad Lietuvoje yra daugybė bėgimo, dviračių, ėjimo ir kitokių sveiką gyvenseną propoguojančių renginių. Jų dalyviai turi teisę pasirinkti, o organizatoriai – rodyti savo išmonę ir talentą.

Suprantu, kad labai norėtųsi būti vienintele Planetos ėjimo renginių organizatore, bet šiandien tegalime ištarti AČIŪ, kad prisidedate kuriant sveikesnę visuomenę“, – feisbuke rašė B. Vanagas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (211)