Skrisdami lėktuvu į Kretą Budriai dar nežinojo, jog tame pačiame lėktuve skrenda moteris, užsikrėtusi koronavirusu. Tiesa, atstumas tarp šeimos ir sergančios keleivės buvo gana nemažas, tad nuskridę jie galėjo mėgautis suplanuotomis atostogomis.

„Lėktuve visą laiką reikėjo būti su kaukėmis, kartas nuo karto turėjome dezinfekuoti rankas. Kai atskridome, mums padarė testus ir turėjome parą izoliuotis viešbučio kambaryje – darbuotojai pristatinėjo maistą ir viską, ko reikia. Kitą dieną atsakymo negavome – pasirodo tiems, kurių testas neigiamas, jo nė nesiunčia, – pasakoja Inga. – Tačiau kiek vėliau gavome žinutes, jog viena moteris skrido tuo pačiu lėktuvu jau sirgdama koronavirusu. Ji dviems savaitėms izoliavosi Kretoje, o tie, kurie sėdėjo tam tikru atstumu nuo jos, gavo dar atskirus pranešimus su nurodymais. Mes tarp tų žmonių nepatekome.“

Žinoma moteris pasakoja, kad visoje saloje visi dėvi apsaugines kaukes – jos reikalingos net ir plaukiant laivu, nors iki šio antradienio Graikija tokios taisyklės nebuvo įvedusi.

„Bet kokiu atveju, tikrina labai griežtai – su kaukėmis turi būti ir turistai, ir vietiniai gyventojai. Lipant į keltą matavo temperatūrą. O turistų saloje sutikome labai mažai. Važiavome ir į mažesnius miestelius, kartais atrodydavo, jog esame vieni, taip tuščia buvo, – „Delfi“ teigia verslininkė. – Žinoma, prisideda ir tai, kad Graikijoje jau sezono pabaiga. Nors barai ir kavinės dirba, tačiau daug veiklų dėl koronaviruso yra ir apribota. Norėjome vykti pažiūrėti, kaip gamina vynus ar sūrius, tačiau niekas jau nepriima ir tokių pramogų nebeorganizuoja.“

Viešbutyje apribojimai taip pat griežti ir jų privalu laikytis, tačiau, pasak Ingos, jų šeimai pasisekė, nes tuo metu buvo apsistoję nedaug žmonių.

„Maisto pats įsidėti negali – per stiklą parodai, ką įdėti. O siekdami turėti kuo mažesnį kontaktą su kitais žmonėmis, rinkomės viešbučio kambarį su privačiu šildomu baseinu. Tad šiuo atveju buvo tikrai ir smagu, ir saugu“, – sako moteris.

Budrių šeima kelionės metu aplankė ir Santorini salą – būdami ten susidūrė su žemės drebėjimu.

„Anksčiau Santorinyje būdavo spūstys žmonių, o dabar galėjome bet kur stabtelti, nusifotografuoti, pavaikščioti po žmonėmis neperpildytas gatveles. Tai tikrai įspūdinga sala – norėčiau sugrįžti ir pabūti dar, – šypteli I. Budrienė. – Beje, Santorini saloje patyrėme žemės drebėjimą. Buvome ką tik atplaukę, užkilome į sostinę, esančią kalno viršūnėje ir pajutome, kad žemė linguoja, siūbuoja. Žmonės ėmė bėgti iš kavinių. Šalia buvusi gidė nuramino, kad taip – ne pirmą kartą, tačiau nusistebėjo, kad šįsyk drebėjimas gerokai ilgesnis. Vėliau grįžę perskaitėme, kad Grakijoje ir Turkijoje įvyko palyginti stiprus žemės drebėjimas.“

Nors Inga teigia, jog kelionė nebuvo planuota, vis tik šeima nesigaili, kad išvyko pailsėti. Atostogos sutapo ir su vaikų mokyklos atostogomis.

„Sužavėjo tai, kad prieš išskrendant nereikėjo darytis testų ar karantinuotis. Be to, ten gana šilta – apie 20-23 laipsnius šilumos. Tikrai nesigailiu, kad vykome. Buvome pasiilgę kelionių, niekur neskridome jau 10 mėnesių. Be to, neaišku, po kiek laiko bus galimybė išskristi vėl“, – sako verslininkė Inga Budrienė.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.