“Po rūpestingų svarstymų, Edinburgo hercogas nusprendė pats atsisakyti vairuotojo pažymėjimo", - buvo rašoma karališkųjų rūmų pranešime.

Po prieš tris savaites įvykusios ir vos tragiškai nesibaigusios avarijos pasipylė diskusijos: ar 97-erių monarchui teisinga sėstis pačiam prie vairo ir ar jo sveikata leidžia vairuoti pakankamai saugiai. Kelis kartus po įvykio princas Philipas buvo nufotografuotas prie vairo nesegintis saugos diržo.

Avarijos metu princas pats nenukentėjo, tačiau sužeidimų patyrė kitame automobilyje važiavusi moteris ir mažas vaikas. Po incidento paaiškėjo, jog monarchas D. Britanijos keliais važinėjo be jokios apsaugos ir dažniausiai neprisisegęs saugos diržo.

Prieš dvi savaites princas nusiuntė atsiprašymo laišką per incidentą sužalotai moteriai, kuriai lūžo rankos riešas. Pastaroji laišką paviešino spaudoje. Jame buvo teigiama, jog princą apakino saulė ir jis jos automobilio nepastebėjo.

Avarija sukėlė mįslių

Policija šiuo metu vis dar tiria Edinburgo kunigaikščiui princui Philipui tenkančią atsakomybę per rimtą eismo įvykį, į kurį taip pat pakliuvo dvi moterys ir vienos iš jų kūdikis. Anot žiniasklaidos pranešimų, po incidento Didžiosios Britanijos monarchės sutuoktinis dar sugebėjo prieiti prie nukentėjusiųjų ir pasiteirauti apie jų būklę.

Pasak nelaimės vietoje atsitiktinai atsidūrusio ir iš aplamdyto „Land Rover“ visureigio princui išsigauti padėjusio advokato Roy Warne‘o, 97-erių metų britų karališkosios šeimos atstovas pareigūnams paaiškino, kad, likus kelioms akimirkoms iki smūgio, jis buvo apakintas saulės.

Didžiulį nerimą sukėlusi avarija įvyko sausio 17 d. 14.45 val. vietos laiku netoli Norfolko grafystėje esančio Sandringamo dvaro.

Į visureigį atsitrenkusiame maždaug 95 km/h greičiu važiavusiame „Kia“ markės automobilyje buvo devynių mėnesių kūdikis, 28-erių metų jo motina ir dar viena 45-erių metų moteris. Pastarojo automobilio keleivės patyrė rankos riešo lūžį ir kelio sužalojimą. Laimei, kūdikis visiškai nenukentėjo.

Kaip sako portalo „MailOnline“ kalbinti Norfolko policijos pareigūnai, incidentą ketinama tirti kaip bet kurį kitą eismo įvykį. „Incidentą ištirsime ir imsimės visų būtinųjų veiksmų“, – sako policijos skyriaus atstovas spaudai.

Bakingamo rūmai patvirtino, kad tuo metu princas Philipas turėjo galiojantį vairuotojo pažymėjimą, o šis nuo 70-ojo kunigaikščio gimtadienio yra kas trejetą metų atnaujinamas. Tačiau kada iš tiesų buvo surengtas vairavimo patikrinimas (jei tai apskritai buvo padaryta), deja, neaišku.

Dar vienas klausimas, į kurį kol kas niekas neatsako - ar princas buvo prisisegęs saugos diržą. Aiškėja, jog monarchas mėgo važinėti šios taisyklės nepaisydamas, net kelias dienas po avarijos jis buvo nufotografuotas nesegintis saugos diržo.

Pasak karališkosios šeimos gyvenimo metraštininkės Ingrid Seward, nereikia nė abejoti, kad karalienė Elžbieta II bus labai susikrimtusi dėl savo vyro elgesio, o princas Charlesas ir pats visiškai neseniai išreiškė nerimą dėl tėvo pasiryžimo vairuoti automobilį tokiame garbiame amžiuje.

Jei princas Philipas būtų pripažintas atsakingu už tai, kas įvyko, jam būtų pateikti kaltinimai dėl nedėmesingo ir neatidaus vairavimo, tačiau teismo, pasak advokato Nicko Freemano, jis galėtų išvengti, jei sutiktų atsisakyti vairuotojo pažymėjimo.

Nepaisant vykstančio policijos tyrimo, į Sandringamą iškart po įvykio buvo nugabentas naujas miesto visureigis „Land Rover Freelander“, o tai leido manyti, kad atsisveikinti su vairuotojo pažymėjimu princas Philipas dar nenusiteikęs.

Ypač rimtų su saugumu susijusių klausimų kilo paaiškėjus, kad princo vairuojamame automobilyje nebuvo karališkosios apsaugos pareigūno. Kaip portalui „MailOnline“ sakė buvęs princesės Dianos apsaugininkas Kenas Wharfe‘as, ši aplinkybė laikytina protokolo pažeidimu ir Skotland Jardas privalo į tai atsižvelgti. Be kita ko tai - viena didžiausių mįslių, susijusių su šiuo incidentu: kodėl ir kur monarchas vyko nelydimas apsaugos?

Bakingamo rūmai ir Londono policija pranešė neketinantys aptarinėti jokių su karališkosios šeimos narių saugumu susijusių klausimų.

75-erių metų advokatas R. Warne‘as kartu su 72-ejų metų žmona Victoria važiavo namo, kai išvydo virstantį kunigaikščio automobilį.

Visureigiui sustojus, kunigaikštis, pasak advokato, nebuvo praradęs sąmonės, tik labai sukrėstas – ištiktas šoko. R. Warne‘as padėjo karališkosios šeimos atstovui pro stoglangį išsigauti iš automobilio.

Kunigaikštis, esą, tuo metu šaukė: „Mano kojos! Kur man dėti kojas?“
„Jis anaiptol nebuvo nemandagus. Jis buvo labai sukrėstas. Jis nuėjo ir paklausė: „Ar kitiems viskas gerai?“ Jis labai tvirto charakterio vyras. Tikrai nepuolė į didelę paniką“, – sakė R. Warne‘as.

„Jam tirai pasisekė, kad liko gyvas. Mačiau, kaip kunigaikščio automobilis nulėkė nuo kelio, kaip vertėsi, kaip pagaliau parvirtęs ant šono sustojo. Bet kas tai pavadintų laiminga baigtimi. Juk taip galima ir žūti. Tad poveikis, aišku, turėjo būti milžiniškas“, – samprotavo R. Warne‘as.

R. Warne‘as prisipažino negalįs pasakyti, kur buvo kunigaikščio apsauga, tačiau patikino, kad policija į įvykio vietą atskubėjo kitu automobiliu ir tai įvyko tada, kai princas jau buvo lauke.

Ką pavyko išsiaiškinti, kol princas Philipas tebėra slaugomas Sandringame:

• Už tai, kad liko gyvas, jis turi būti dėkingas šarvuotajam „Land Rover“ visureigiui. Jei ne ši aplinkybė, vargu ar būtų galima tikėtis laimingos pabaigos po smūgio 95 km/h greičiu lekiančiu automobiliu ir dar keliskart apsivertus.

• Susidūrimas įvyko Edinburgo kunigaikščiui išvažiavus į sankryžą. „Kia“ markės automobilis, kuriame buvo devynių mėnesių kūdikis, jo motina ir dar viena moteris, į visureigį trenkėsi iš vairuotojo pusės. Kūdikis per incidentą nenukentėjo, tačiau vienai moteriai buvo sulaužyta ranka, o kitai – sužalotas kelis.

• 75-erių metų R. Warne‘as padėjo kunigaikščiui išsigauti iš visureigio – ištempė jį pro stoglangį. Pasak R. Warne‘o, princas buvo patyręs šoką, tačiau sugebėjo prieiti prie nukentėjusiųjų ir pasiteirauti, ar jos patyrė sužalojimų.

• Incidentą tirianti policija užsimena, kad princui Philipui gali tekti stoti prieš teismą dėl neapdairaus ir neatsakingo vairavimo arba pateikti vairuotojo pažymėjimą.

• Princesės Dianos apsaugininkas K. Wharfe‘as atkreipė dėmesį į tai, kad Skotland Jardas privalės išsiaiškinti, kodėl karališkosios šeimos asmens nelydėjo apsauga.

• Princui Philipui jau pristatytas naujas „Land Rover“, ir tai įvyko nepraėjus nė 24 valandoms po susidūrimo kelyje, kuriame per šešetą pastarųjų metų yra įvykę net 40 rimtų eismo įvykių.

Manoma, kad „Kia“ į princo Philipo visureigį trenkėsi tada, kai šis, vykdamas iš Sandringamo, išsuko iš šalutinio kelio ir atsidūrė judriame A149 plente.

Kur būtent princas Philipas vyko, kol kas neaišku, tačiau jis mėgsta lankytis pas šiame regione gyvenančius draugus ir užsukti į vietines parduotuves.

Jo vairuojamas visureigis nuvirto ant to šono, kuriame įrengta keleivio vieta, ir kurį laiką slydo važiuojamąja kelio dalimi, o tada vėl apsivertė ant kito šono ir, pasiekęs kelkraštį, kuriame augo žolė, sustojo.

Į įvykio vietą prisistačiusi policija atliko testą girtumui nustatyti (jo rezultatas – neigiamas) ir skubiai nugabeno princą atgal į Sandringamą. Čia jis buvo paliktas karalienės globai, kol atsigaus. 48 valandas princą Philipą stebėjo ir medikai. Daugiausia dėmesio jie kreipė į galimus smegenų sukrėtimo arba vidaus organų pažeidimų požymius.

Nors ir jautėsi sukrėstas, jokių sužalojimų Edinburgo kunigaikštis nepatyrė, o „Kia“ automobilyje buvusios moterys šiuo metu gydomos ligoninėje.

Prie susidūrusių automobilių nuskubėjęs pro šalį važiavęs R. Warne‘as sako baiminęsis, kad abiejų transporto priemonių keleiviai gali būti negyvi arba rimtai sužaloti.

Pirmiausia jis nuskubėjo prie „Kia“, iš kurio variklio veržėsi dūmai, todėl, esą, buvo galima įtarti, kad automobilis sprogs.

R. Warne‘as sako pirmiausia pastebėjęs prie užpakalinės automobilio sėdynės prisegtą kūdikį, o tada – priekyje sėdėjusias moteris.
„Automobilyje buvo dvi moterys. Vienos iš jų ranka buvo lūžusi. Abi atrodė labai sukrėstos. Viena iš moterų, kūdikio motina, buvo ypač susikrimtusi. Kadangi langai buvo nuleisti, aš ir dar vienas vaikinas sugebėjome ištraukti kūdikį“, – pasakojo R. Warne‘as.

„Didžiausią nerimą man kėlė jų automobilis: aplinkui buvo daug dūmų, todėl baiminausi, kad gali įvykti sprogimas“, – tęsė savo pasakojimą R. Warne‘as.

Tik tada R. Warne‘as atkreipė dėmesį į apvirtusį visureigį, nė neįtardamas, kad prie jo vairo – princas Philipas.

„Tik kai ištraukėme kūdikį, priėjau prie kito automobilio. Jo viduje pamačiau pagyvenusį vyriškį ir padėjau jam išsigauti iš automobilio. Iš pradžių nė neįtariau, kad tai princas Philipas, nes nemačiau jo veido. Padėjau jam išlaisvinti kojas: jos buvo kiek prispaustos. Tada pamačiau jo veidą ir suvokiau, kas jis toks“, – pasakoja R. Warne‘as.

„Neatrodė, kad jam ką nors skaudėtų, ir nemanau, kad jis bent kiek nerimavo dėl savo būklės, tačiau, akivaizdu, kad buvo labai sukrėstas. Avarija išties buvo rimta. Tenka tik stebėtis, kad žmonės dar labiau nenukentėjo“, – konstatuoja R. Warne‘as.

„Durys buvo apačioje. Tai, ką palaikiau durimis, iš tiesų buvo stogas. Langas, kad ir visiškai suskilinėjęs, tebebuvo vietoje. Aš jį išėmiau. Tada paprašiau automobilyje sėdėjusios asmens pajudinti kairiąją koją. Neužilgo pavyko išlaisvinti ir dešiniąją. Tada padėjau jam išsigauti lauk. Kažką jis tikrai sakė, bet jokiu būdu nesikeikė“, – sako R. Warne‘as.

„Tik tada, kai suėmiau jo rankas ir padėjau jam išsilaisvinti, pamačiau jo veidą ir supratau, kas jis toks. Kažką jis tikrai sakė. Tikslių žodžių neprisimenu, bet galiu patikinti, kad kalbėjo kaip šoko ištiktas žmogus.“

Dar viena su incidentu susijusi mįslė: kodėl iki šiol oficialiai neapklausti kiti avarijos dalyviai? Moteris, sėdėjusi keleivio vietoje, teigė, jog nei su ja, nei su vairuotoja kol kas nesusisiekė pareigūnai ir jų versijos neišklausė. "Keista, jog nevyksta toks tyrimas, tai tikrai labai neįprasta", - sakė Emma Fairweather, kuriai per avariją sužeistas riešas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (12)