Į laidą garsi rinkodaros specialistė atvyko tiesiai iš Dubajaus. Prabanga garsėjančiame mieste moteris dirbo. Vis tik ten dažnai apsilankanti Monika Ra pabrėžė, kad tai nėra svajonės išsipildymas, apie kurį visi galvoja.

„Bent aš matau, kad ten yra fiktyvių draugysčių, pasirodymų. Kad kažką uždirbtum, tikrai turi pasistengti. Pas juos labai didelė pasiūla ir jie visi afigėlina. Ten atvažiuoja ir galvoja, kad tai svajonių gyvenimas, bet nėra ten svajonių gyvenimas. Tu pastoviai sutinki fake žmones, intrigas, dramas ir dar kažką“, – laidos pradžioje kalbėjo garsi moteris.

Prabilusi apie darbą su influenceriais, rinkodaros specialistė pabrėžė, kad tai žmonės, kurie duoda naudą, daro įtaką auditorijai.

Laidos vedėjui Rolandui Mackevičiui pasiteiravus, kuriuos žmones ji galėtų vadinti tikrais nuomonės formuotojais, moteris išvardino kelias įsimintiniausias paskyras.

„Vaistininkės patarimai. Nerealus blogas. Susirgau ir labai gerai. Indrės Sap etikas. Irgi labai patinka. Numerologė Viktorija Kas, Otilija Diaz ir visokie kiti koučeriai. Va tokio tipažo žmonės, kurie turi ką pasakyti auditorijai, dalinasi kažkuo“, – išvardinusi apibūdino ji.

O ko nereikėtų sekti? Atsakydama į šį klausimą Monika Ra jį truputį pakeitė ir atsakė, kokią nuomonę turi apie tam tikrus influencerius arba kodėl nesupranta, kodėl žmonės juos seka.

„Pirmoje vietoje bus Naglis. Paaiškinsiu, kodėl. Viskas tvarkoje su tuo, kad jis išpopuliarėjo, nes turi netradicinę meilę ir t.t. Tai ne dėl to, o dėl to, kad jo blogas yra pastovus žmonių įžeidinėjimas, keiksmai. Tai turinys, kuris žaloja jaunimą. Jūs suprantate, kad tai 300 tūkst. gvardiją turintis žmogus. Jis žino, kad turi įtaką ir gali manipuliuoti mūsų vaikais, jaunimu. Ir po to stebimės, kodėl mokykloje kažkas kažką uždaužė, kodėl mokytojams nejaučiama pagarba. O iš kur tie vaikai semiasi to bandos jausmo? Iš „Youtube“ ir „Instagram“.

Monika Ra

<...> Dalinai ir iš tėvų, nors jie niekada nebus autoritetai. Kai vaikystėje sakydavo nerūkyti, mes atsakydavome, kad „aha, gerai“. Čia šaika rūko, tai reikia ir man rūkyti. Matai kažkokį pavyzdį. Bet iš esmės influenceris negali sau leisti žeminti, įžeidinėti ar kitaip kenkti kitam žmogui. Bet, pavyzdžiui, jis yra įžeidęs ir mane, nors manęs nepažįsta.

<...> Aš irgi keikiuosi. Nepatikėsi, kiek keikiuosi. Bet kai išeini į instagramą, kur žmonės semiasi, mokosi, influenceris iškart turi nešti atsakomybę“, – kalbėjo rinkodaros specialistė.

Beje, moteris prisipažino neprisimenanti visų Lietuvos influencerių.

„Nėra taip, kad jie mane erzina, bet yra tokių, kurių tiesiog nesuprantu. Nesuprantu moterų, kurios apsinuogina. Yra tokia tamsiaplaukė, kuri pastoviai rodo savo nuogą šikną ir krūtinę. <...> Turiu problemą su tuo, kad man tokie žmonės iš esmės neįdomūs. Aš jų nestebiu ir nežiūriu. Iš viso nejaučiu niekam pykčio. Ir tas Naglis maladiec, kad galėjo prasimušti. Jaučiu pagarbą“, – laidoje „Nepatogūs klausimai“ sakė garsi moteris.

Prakalbusi apie uždirbtus pinigus, Monika Ra atskleidė, kad virš 50 tūkst. eurų buvo investavusi į kriptovaliutą. Todėl moteris sako nesuprantanti, kodėl garsios moterys dalį pinigų išleidžia prabangioms rankinėms.

„Matai, aš į pinigus iš viso žiūriu kitaip. Neturiu „Chanel“ rankinuko, nors tikrai būdavo ne vienas mėnesis, kai uždirbdavau. Turiu „Hermes“, bet jį man padovanojo. Dėl to pačiai negaila, jis gal 10 tūkst, kainuoja. Nedidelis toks. Nesidomėjau tikrąja jo kaina. <...> Šiaip aš buvau santuokoje, man vyras padovanojo. Kaip tik dabar pradėjau jį nešioti, nes anksčiau neturėjau kur.

Bet iš esmės aš savo pinigus investuoju. Kuriu kitus projektus. Pavyzdžiui, man nesuprantama, kaip influenceriai, tarkim, kaip Viktorija Siegel, uždirbančią didžiulius pinigus, kiekvieną kartą matai su „Hermes“, „Chanel“ rankinukais. Viskas su tuo gerai, mes turime skirtingus požiūrius į gyvenimą. Bet aš, pavyzdžiui, vietoj „Chanel“ investuočiau į projektą. Tarkim, lietuvių projektą, kur sugalvoja vesti laidas, mokymus, iš kurių galima užsidirbti. Online labai gerai parsiduoda, geri pinigai. Užsimeti video, paskui kelis kitus projektus, kurie gal ir nepasisekė, bet dėl to nėra skaudu. Neinvestavai, bet bent pabandei. O „Chanel“ rankinukas susinešios po ketverių, penkerių metų“, – kalbėjo ji.

Sulaukusi klausimo, kaip viską moka, specialistė pasvarstė, kad tai gali būti įgimtas talentas.

„Tiesiog moki. Dažnai susiduriu su tokia situacija, kai sėdi prie stalo ir sako: „O, tu marketingistė, aš turiu tokį projektą. Ką tu padarysi?“ Iškart atsakinėju, ką padaryčiau. Žmogus stebisi, kaip be pasiruošimo galiu sukurti gerą idėją. Nežinau, iš kažkur tai ateina. Matau produktą ir kaip jį padaryti, kad žmonės jo norėtų. Tiesiog emocija. Man nereikia pasiruošti.

Aš daug metų dirbau marketinge. „Užkalnio koldūnai“ buvo mano projektas. Ir su politikais teko padirbėti. Blemba, esu dirbusi su vienu, bet nebuvo labai malonu, o sudėtinga. Tai Gražulis. Jis kaip tik ėjo prieš dešimt metų. Jam buvo pažadėta vienas, du procentai, ir jis kreipėsi į mane pagalbos. Kompanija buvo tokia mėlyna, kurs jis laikė vaiką. Visi juokėsi, kad jis jį laiko. Sakiau, kad turi šnekėti taip ir taip, aiškindavau žodis į žodį, bet jis to nedarydavo, nes mėgsta važiuoti į lankas. Bet iš esmės gavo penkis procentus ir nuėjo toliau. Tai nėra mano nuopelnas, bet aš prie to prisidėjau“, – tikino Monika Ra.

Moteris dažnai sulaukia klausimo ir apie savo išsilavinimą. Šįkart ji atsakė, kad nors universitete nesimokė marketingo, ji daug domėjosi, kūrė ne vieną projektą ir skaitė psichologines knygas.

„Daug domėjausi apie marketingą, simuliatorius, kurie suteiktų galimybių parduoti. Nenoriu pasakyti, kad pas mus švietimo sistema bloga, bet aš matau daug pavyzdžių, kai žmonės nenueina ten, ko mokėsi. Nes ten, kur mokėsi, jie negavo informacijos“, – pastebėjo ji.

Monika Ra

Per daugelį metų patirties moteris suprato, kad „Instagram“ paskyroje pagrindinis turinys apie asmeninį gyvenimą turi sudaryti ne daugiau kaip 50 procentų.

„Visa kita turi būti skirtingos temos. Pavyzdžiui, tavo pasaulėžiūra į gyvenimą, asmeninis gyvenimas. Aš buvau visiškai atsisakiusi asmeninio gyvenimo ir duodavau kitokios informacijos. Pirmą kartą įsidėjau šikną ir iki dabar pergyvenu. Taip nejauku, bet prisižadėjau padaryti reklamą ir įdėjau. Jei nori, kad Abdula parašytų, tai galima, bet šiaip iki tos nuotraukos man niekada nerašydavo. O moters krūtinė ir papai visada bus vizitinė kortelė Abduloms“, – tikino ji.

Koks sekėjų skaičius žmogų gali paversti žinomu? Anot specialistės, Lietuvoje galima tapti žinomu ir turinti 10 tūkst. sekėjų.

„Kai esi blogeris tokioje mažoje šalyse, pas mus daugiausiai galima turėti apie 300 tūkst. sekėjų. Čia yra maksimumas. Jei nuvažiuosi į Dubajų, būsi niekas su tuo beveik puse milijono. Pažįstu mergaitę, kuri ten dirba, tai realiai, palyginus su ja, būsi niekas. Pagal visus skaičius net 10 tūkst. sekėjų turintis žmogus skaitosi kaip žinomas Lietuvoje. Viskas dėl to, kad tai maža šalis.

Esmė tame, kad aš pati niekada nenorėjau būti influencere. Jei būčiau norėjusi, per savo santuoką būčiau užkūrusi tiek, kad turėčiau daugiau nei Karolina. Bet pas mane niekada nebuvo tokio tikslo. Tačiau manau, kad perspjautume net Suodaičius, nes ten buvo ojojoj“, – atskleidė ji.

R. Mackevičiui paklausus, kas vyko jos santuokos metu, moteris atvirai atsakė, kad buvo visko.

„Aš nesu iš lengvų moterų, o jis nebuvo iš lengvų vyrų. Kai susitiko du tokie patys charakteriai, visko būdavo. <...> Aišku, muštynių irgi buvo, bet tai ne faktas, kad jis mane mušdavo, kaip ten visi prirašė. Supranti, aš turiu tą spragą, kad neleidžiu savęs pastumti, ar tai bus vyras, ar moteris. Savęs pati nepavadinčiau stipria moterimi, tiesiog aš kartais esu psichė. Man sako, kokia tu nesveika, kaip gali šnekėti tokius dalykus, kaip nebijai. Bet aš esu psichė ir nebijau. Sakyti tai, ką galvoji, yra didžiausia laisvė.

Manau, kad kiekvienas turi teisę į savo nuomonę. Nesvarbu, ar tai įžeis mane, ar ne. Atsimenu, kai Paul De Miko apie mane padarė juokingą video ir galvojau, kad jis buvo afigėnas, labai geras video. Bet tai manęs neįžeidė. Kai žmogus supranta, kad kiekvienas turi savo nuomonę ir ji gali su jo nesutapti, viduje visiškai netriggerina. Ir visą laiką stengiuosi jų (influencerių – red. past.) neįvardinti. Čia pirmas interviu, kai įvardinu žmones, kurių nesuprantu. Savo srityje stengiuosi neįvardinti ir dažniausiai paimu pavyzdį iš toliau, užsienio. Bet pastebiu, kad jie vis tiek erzinasi, nors nėra jų vardų ar pavardžių“, – kalbėjo ji.

Neseniai panaši situacija įvyko ir su Marina Bui, apie kurią Monika Ra prabilo televizijos laidoje „KK2“. Visgi garsi moteris aiškina, kad ji buvo neteisingai suprasta, kai buvo kalbama apie padegtą automobilį.

„Esmė tokia, kad ji buvo pas mano klientus. Tas namas, kuriame ji tuo metu gyveno, buvo mano įmonės klientų. Ir savaime suprantama, kad tas automobilis, kuris užsidegė pas juos kieme, žiniasklaidą paskatino skambinti į įmonę. Nežinau, kodėl jis užsidegė, bet kiek girdėjau, tai gal tai buvo padegimas. Nelabai domėjausi ta istorija. Kažkuriuo momentu, kadangi Simona buvo atsakinga už skambučius, šnekėjo su klientu ir nunešė telefoną Marinai. Ji buvo pasimetusi, nežinojo, ką daryti. Ir Simona atsisukusi į mane klausė, ką jai perduoti. Atsakiau, kad duotų informaciją dalimis. Ir girdėjau, kaip ji šneka su Marina, kaip jai pasirodyti prieš žiniasklaidą.

Tada sėdėjau „KK2“ laidoje ir ten prisiminę manęs užklausė, ką patariau Marinai po automobilio situacijos. Bet atsakiau į tą frazę, kad neduotų iškart informacijos ir perėjus nuo temos bendrai aiškinau, kodėl taip reikia daryti. <...> Paklausus, ką Marina iš to gavo, aš juoko formoje atsakiau, kad mašiną. Mačiau, kad ji rinko pinigus ir ją stebėję normalūs žmonės irgi galvojo, kad rinko mašinai. Aš sakiau tai, ką mačiau. Neteigiu to, kad tai buvo strategija, mano planas.

Po laidos ji rašė: „Kokio b tu sakai, kad tu mane prižiūri“. Noriu pridurti vieną dalyką. Nenoriu, kad kažkas pagalvotų, kad aš jos instagramą prižiūriu. Ten tiek klaidų. Labai vulgarus instagramas, kuris nėra priimtinas Lietuvos auditorijai. Tuo labiau, kad ji turi vaikų. Ji pradėjo man rašyti, kad aš jai neskambinau. Bet sakiau, kad kalbėjo su komandos nariu, ir tada atsakė, jog meluoju. Pasiūliau atsidaryti laidą ir pasižiūrėti. Tada prasidėjo sakymai, kad esu melagė. O aš tuo metu sėdėjau „Formulė 1“ lenktynėse, jachtoje. Turėjau pasirinkimą – kapotis toliau su ja, kai ji cirkinasi, arba nekreipti dėmesio“, – prisiminusi kilusį skandalą pasakojo Monika Ra.

Monika Sesickaitė-Rachinštein

Žinoma rinkodaros specialistė šių metų pavasarį įsivėlė ir į dar vieną skandalą. Jos buvo prašoma pakomentuoti apie verslininkės, nuomonės formuotojos Viktorijos Siegel ir jos vyro Lauryno Suodaičio šeimyninę dramą.

Moteris po to sulaukė nemažai kritikos, nes dalis manė, kad ji garsią influencerę paskatino verkti.

„Žmonės įsivaizdavo, kad aš atsisėdau ir kūriau strategijas, kaip verkti. Jos tuo metu draugavo su Simona Lipne ir vienu metu į mane kreipėsi. Viktorija sakė, kad jai reikia kažką daryti su instagramu. Būna momentų, kai turi sekėjų, bet vis tiek perdegi. Tada duodi patarimus <...> Joms trūko turinio. Pažiūrėjau jų skaičius ir sakiau, kad „jūs parduodate tiek ir tiek žmonėms, ar pagalvojote, kas būtų, jei turėtumėte savo parduotuvę?“ Jos pradėjo galvoti, ką turiu omeny. Analizuodavau jų skaičius, kas gerai, o kas ne. Sakiau: „Vika, tu uždirbi kažkam kitam“. Man atrodo, kad apie tai kalbėjome ne kartą. Ir kaip išsirutulioti iš tokių situacijų.

<...> Ateina žmogus, sako, kad skiriasi, tai ką aš galiu padaryti? Galiu papasakoti. Yra du keliai. Mes žinome, kad skyrybos, dramos ir muštynės sukelia didžiulį skandalą. Ir yra kitas kelias – tylėti. Sako, kad nenori visko sakyti, bet kažkaip nori perteikti tą idėją, kad kažkas negerai.

Kai tau liūdna, realiai gali paverkti, bet nereikia išduoti informacijos. Jei nori kažką parodyti, gausi naudą, visus sudominsi, svarstys, kodėl ji verkia. Tai psichologiniai triggeriai. <...> Tu supranti, kad esi influenceris, vaidini žiauriai fainą šeimą, bet galbūt pasąmonėje turi mintį, kad tuoj tam ateina galas. Iš esmės turi kažką parodyti, kad viskas nėra gerai, bet supranti, jog negali išeiti apsibliovusi ir viską pasakoti. Tai tavo reputacija. Tai apsiskaičiavimas, kiek daug gali parodyti. <...>

Manęs klausia, kaip galima greitai išpopuliarėti. Sakau, kad skirkitės, susimuškite. Čia pats greičiausias būdas. Jei to neturite, suvaidinkite. Ar aš taip daryčiau? Ne. Ar siūlyčiau klientui taip daryti? Irgi ne. Bet aš žinau, kad taip yra. Kai aš skyriausi, niekas apie tai nežinojo. Kai krausčiausi iš namų, niekas irgi nežinojo. Aš to neviešinau. Mano tikslas nėra būti influencere ir niekada to nebuvo. Aš tiesiog neapkenčiu neteisybės“, – atvirai laidoje „Nepatogūs klausimai“ sakė ji.

Kalbėdama apie neteisybę moteris prakalbo ir apie Lauryną Suodaitį. Garsi rinkodaros specialistė pastebėjo, kad jis turi stipresnę poziciją, moka viską teisingai sudėlioti. Vis tik ji neatmetė ir to, kad jis, anot jos, gerai manipuliuoja didžiule auditorija.

„<...> Galimai mano nuomonė tokia, kad tai labai stiprus narcizas, kuris labai gerai išmano manipuliavimo etiketą. Jis labai gerai manipuliuoja ne tik didžiule auditorija, bet ir ja. O kaip buvo toje situacijoje, negaliu pasakyti, nes prisipažinsiu, kad ji man nieko nesakė. Žinau, kad tikrai buvo mėlynė, bet iš kur, negaliu pasakyti. Aš šito nežinau, nemačiau ir negaliu teigti. Bet manau, kad ji buvo išsigandusi. Ir kadangi galimai patirdavo psichologinį smurtą, galit pasigooglinti, kas tai yra, gal tai ir buvo paskutinis taškas, kai žmogus nebenorėjo.

Atsimenu filmavome laidą, bet nežinau, ar ją įdėjo, nes tai buvo po to. Joje jos mama pasakojo, kaip ji nėščia bėgo į lauką, mišką slėptis, nes nebenorėjo gyventi. Tas žmogus patirdavo didžiulį psichologinį smurtą. Ir ant jo labai aiškiai matai, kad jis galimai narcizas ir stiprus psichologinis manipuliatorius. Ir kai pamačiau tą situaciją, man tiesiog buvo nesąžininga, kodėl žmonės pritaria manipuliatoriui“, – laidoje kalbėjo Monika Ra.

Monika Sesickaitė

Iškart po to garsi specialistė pagalvojo, kodėl V. Siegel pati neateina į laidą ir nepapasakoja savo istorijos versijos. Tai išgirdęs R. Mackevičius pasiūlė Monikai Ra paskambinti garsiai verslininkei.

Atsiliepusi į skambutį ir atsakiusi į klausimą, kada galėtų atvykti į laidą, V. Siegel pabrėžė, kad šventiniu laikotarpiu yra užimta ir tai galinti padaryti tik po švenčių.

Laidos vedėjui pajuokavus, ar tai galėtų padaryti per Valentino dieną, garsi verslininkė nepraleido progos taip pat šmaikščiai sureaguoti.

„Žinok, oi ne, su vedusiais nebevaikštau. Nebent nuotoliniu, kaip per covidą“, – juokėsi ji.

Skambučio metu buvo užduotas ir dar vienas klausimas apie internete sklandantį gandą apie paslaptingąjį „čigoną“ ir Maldyvus. Į šį klausimą V. Siegel taip pat atsakė šmaikščiai.

„Žinok, kad nieko nėra. Draugų daug yra. <...> Blemba, supažindinsiu, kaip tik laisvas“, – atsakydama į Monikos Ra klausimą, ar „čigonas“ gražus ir ar jai tiktų, juokėsi verslininkė.

Be to, laidos „Nepatogūs klausimai“ metu sulaukta klausimo ir iš paties Naglio Bieranco. Vyras nevyniodamas žodžių į vatą specialistės paklausė: „Iš kur pas ją drąsa įsistačius kiaulės akis pezėti apie influencerių marketingą tokias nesąmones?“

„Atsakysiu labai paprastai. Jei užduodi tokį klausimą, visų pirma, nueik į mano highlightus ir pasižiūrėk atsiliepimus. Šitas klausimas parodo ant kiek žmogus yra susireikšminęs. Jei turi patirtį, kodėl negali ja dalintis? <...>

Nėra drąsa nebijoti kritikos. Drąsa, mano nuomone, yra viską mesti ir eiti į džiungles, kur nežinai, ar išgyvensi <...>

Antras dalykas, man keista, kaip tie žmonės prisiima sau informaciją. Turiu ne vieną influencerį, turintį 20, 80 tūkst. sekėjų. Jiems dariau strategijas, konsultacijas. Ir tada ateina tokie žmonės, sakantys, iš kur drąsa. O ar tu žinai, kas aš, jei nesidomėjai mano biografija? Prie ko čia drąsa ir mano patirtis? Aš dalinuosi tuo, ką mačiau užsienyje, Dubajuje. Jie nėra tokie afigieni kaip Lietuvoje. Tu gali man nepatikti, bet tai bus mano nuomonė ir aš nepradėsiu sakyti, kad tu storas, man per žemas. Pas mus ant tiek visi susireikšminę. Turime influencerių elitą, kuris jaučiasi neliečiamas. Nemėgsta manęs, nors esu labai paprastas žmogus. Turiu savo nuomonę, kurią gali priimti arba nepriimti. Ir turiu vieną bruožą, kurio dauguma žmonių neturi – man nusispjauti, ką apie mane pasakys ir pagalvos. Manęs tai viduje neerzina“, – tvirtai atsakė ji.

Agnei Kulitaitei pakomentavus, kad Monikos Ra skaičiai per keletą metų nepasikeitė, o patiktukai po įrašais dažnai yra slepiami bei agentūros nenoriai su ja dirba, specialistė atkirto, kad pas ją viskas tikra.

Tam ji turėjo ir įrodymą – laidos vedėjui parodė savo „Instagram“ paskyros statistiką, kurioje buvo parodyti Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Didžiojoje Britanijoje esantys sekėjai.

Tiesa, R. Mackevičius atkreipė dėmesį, kad tarp šios statistikos buvo galima įžvelgti ir kitokius skaičius – „Not real“.

„<...> Apie tai esu sakiusi savo mokymuose, nes nemėgstu melo. Atrodo, kad esu vienintelis žmogus Lietuvoje, kuris nebijo pasakyti tiesos, kokia ji bebūtų. Kai tik pradėjau domėtis instagramu, per savo pirmuosius mokymus esu sakiusi, kad savo profilį atidaviau ukrainiečiams. Sakiau jiems daryti, ką nori. Vėliau pastebėjau, kad atsirado neaiškūs sekėjai, patiktukai. Tada perėmiau. Man reikėjo iš kažkur gauti informacijos, kaip jie patys kuruoja.

Tiesiai šviesiai žmonėms, nusipirkusiems mano kursus, sakiau, ir pasakojau šią istoriją. Jei galvojate, kad prisipirksite sekėjų ir bus faina, tai taip nebus. Man teko ilgai paplušėti, kad visą tai ištrinčiau ir visko atsisakyčiau. Ar aš asmeniškai pirkau sekėjus? Ne. Ar perku patiktukus? Ne. Jei juos uždarau, tai nemeluosiu, dėl to, nes nuotrauka nesulaukia populiarumo“, – laidoje „Nepatogūs klausimai“ kalbėjo Monika Ra.

Visą itin atvirą pokalbį su M. Sesickaite-Rachinštein galite matyti Delfi TV laidoje „Nepatogūs klausimai“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)