aA
„Šis sezonas bus apie ją - moterį“, - tokiu šūkiu naująjį OKT/Vilniaus miesto teatro sezoną pradeda režisierius Oskaras Koršunovas. Šiame sezone žiūrovų lauks vis dar atsinaujinantys „Pasikėsinimai į jos gyvenimą“ ir mistinės Anės paieškos, moters tema naujoje O. Koršunovo premjeroje ir net dvi režisierių moterų premjeros.
© Organizatorių nuotr.

OKT/Vilnaus miesto teatre moters tema gvildenama jau kurį laiką. Praeitą sezoną gimė Birutės Kapustinskaitės ir Kirilo Glušajevo „Terapijos“, kuriame vaidina visas Lietuvos moterų aktorių žvaigždynas. Galutinį akcentą uždėjo „Pasikėsinimai į jos gyvenimą“ pagal britų dramaturgo Martino Crimpo pjesę. Būtent ši pjesė ir padiktavo mums naujojo sezono koncepciją: apie ją, apie moterį.

„Šventas Paulius rašė, kad Jėzuje Kristuje nėra nei vyro, nei moters, nei žydo, nei palestiniečio - yra žmogus. Žmogiškumas - tai esminė mūsų OKT teatro arterija. Bet visgi pasaulio istorija - tai nuolatinis žmogaus iškreiptų stereotipų kūrimas. Per visą istoriją ypač moterims teko kentėti tuos iškreiptus stereotipus. Susiklosčiusi patriarchalinė santvarka moterims atiminėjo teisę būti tiesiog žmogumi - vertė ją būti moterimi. Tam buvo naudojami įvairūs mechanizmai ir įrankiai: čadros, burkos, skaistybės diržai, kiniški bateliai, neleidžiantys joms savarankiškai vaikščioti, ar inkvizicijos laužai. Kitas kraštutinis veiksmas - vėlgi, iškreiptas stereotipas: tai begalinis moters garbinimas ir idealizavimas.

Didžioji paslaptis, šventoji motina, grožio įsikūnijimas, mūza ir taip toliau. Moterims visuomet buvo skiriami kokie nors scenarijai. Pagrindiniai - tai paleistuvė, gera žmona, motina, šventoji. Tačiau niekada nebuvo suteikta teisė būti visapusišku žmogumi. Šią teisę uzurpavo vyrai. Bet dabar mes išgyvename kitus laikus. Moteris keičia savo socialinę, politinę, fizninę, metafizinę lokaciją. Moterų gyvenime vyksta revoliucija. Ji ruseno jau nuo XIX amžiaus. Bet dabar mes matome didelę ugnį. Moteris tampa lygia su vyrais: politikoje, mene, socialiniam gyvenime. Statistiniai rodikliai vis dar vyrų pusėje, bet atotrūkis mažėja. Tampa akivaizdu, jog ateitis priklausys moterims. Bet ar viskas taip paprasta? Ką jos išgyvena? Su kokiais naujų identitetų sunkumais susiduria? Tai mes bandysime tirti šį sezoną“, - naujo sezono viziją pristato O. Koršunovas.

„Pasikėsinimai į jos gyvenimą“ - ne vienintelis O. Koršunovo režisūrinis prisilietimas prie naujojo teatro sezono. Šį sezoną režisierius į scenos šviesą išleis spektaklį „Liučė čiuožia“ pagal Lauros Sintijos Černiauskaitės pjesę. Šia pjesė režisierius sėkmingai yra pastatęs Bostone (JAV). OKT/Vilniaus miesto teatre ją yra pastačiusi Yana Ross. Pasak režisieriaus, aktualumo ji nepraranda ir akivaizdu, jog atėjo laikas ją vėl statyti ir statyti kitaip, nei ji buvo statoma anksčiau.

Tomas Ivanauskas šį sezoną statys spektaklį apie šokiruojantį moters pasirinkimą ir šeimos tragediją. Tai kvebeko dramaturgo Martino Bellemare pjesė „Laisvė“ Šis pastatymas - T. Ivanausko režisūrinis debiutas.

Jau spalio mėnesį žiūrovų lauks spektaklio „Aš, Fojerbachas“ pagal šiuolakinio vokiečių dramaturgų Tankredo Dorsto Ursula Ehler pjesę. Tai jaunos režisierės Linos Židonytės debiutas.

„Veiksmas vyksta teatre, realiu laiku. Fojerbach – aktorė. Ji susiorganizuoja atvirą savo išpažintį. Aktorė pasiruošia vaidybinę aikštelę, yra sukvietus publiką, svarbius teatro vertintojus, režisierių, kuris ieško aktorės pagrindiniam vaidmeniui, ir laukia. Ji yra pasiruošusi laukti tiek, kiek reikės. Ji yra priversta įrodinėti savo vertę net ir režisieriaus asistentui, taip argumentuodama sau ir įrodinėdama kitiems, jog ji turi teisę būti scenoje“, - apie premjerą pasakoja L. Židonytė.

Dar vienas moteriškos režisūros akcentas naujajame sezone - tai režisierės Agnijos Leonovos spektaklis. Premjera įvyks jau lapkričio mėnesį.

„Gyvename laikotarpyje, kai virtuali realybė tampa tikresnė už fizinę realybę. Dauguma mūsų gyvename du gyvenimus - vieną tikrą, kitą virtualų. Šis spektaklis - tai subtilus mokslinės fantastikos įsikišimas į teatrą. Tai vienos poros istorija artimoje ateityje. Tai istorija tos kartos žmonių, kurie dar atsimena gyvenimą be technologijų, tačiau šiandien jie jau renkasi tarp realybių. Tai istorija, kvestionuojanti žmogiškąsias vertybes techologizacijos laikotarpiu“, - pasakoja A. Leonova.

Šį sezoną OKT/Vilniaus miesto teatras pradėjo ypač toli nuo Vilniaus - Kinijos mieste Siane. Rugpjūčio pabaigoje trupė suvaidino 20-ąjį „Hamletą“ Kinijoje ir uždarė Siano dramos festivalį.

20-asis „Hamletas“ Siane - ne vienintelis azijietiškas akcentas naujajame OKT/Vilniaus miesto teatro sezone. Jau spalio mėnesį „Žuvėdros“ aktorių laukia kelionė į Pietų Korėją, kur spektaklis bus pristatytas Seulo scenos menų festivalyje. „Žuvėdra“ taip pat bus rodoma „Era“ festivalyje Pontederoje (Italija) ir „Die Festwoche“ Meiningene (Vokietija).

Šį sezoną galima vadinti „Vestuvių“ užsienio gastrolų piko metu - aktorių laukia net penkios gastrolės. Šis spektaklis bus pristatytas Briuselio nacionalinio teatro didžiojoje scenoje, Lježo festivalyje, NEXT festivalyje Turnė mieste, vykstančiame Prancūzijoje ir Belgijoje, „Temporada Alta“ Žironoje (Ispanija) bei TEART festivalyje Minske (Baltarusija).

Režisieriaus O. Koršunovo ir aktoriaus Eimanto Pakalkos monospektaklis „Pamišėlis“ pagal Nikolajaus Gogolio kūrinį bus pristatytas „Baltic House“ festivalyje Sankt Peterburge (Rusija).

Jaunos režisierės Kamilės Gudmonaitės spektaklis „Trans Trans Trance“, praėjusio sezono metu gavęs tarptautinį krikštą Romoje, Milane ir Berlyne, nemažina apsukų ir šį sezoną. Jau spalio mėnesį režisierė ir aktorės vyks į „Richmix“ menų centrą Londone (Didžioji Britanija).

OKT/Vilniaus miesto teatras - neabejotinai intensyviausiai užsienyje gastroliuojantis Lietuvos teatras. Džiugu, jog pastaruoju metu teatras tapo vienu intensyviausiai po Lietuvą gastroliuojančių teatrų. Dar pirmoje sezono dalyje trupė aplankys Kauną, Varėną, Marijampolę, Telšius, Klaipėdą, Kretingą, Uteną, Alytų, Ignaliną ir Ukmergę.

Naujajame sezone - ne tik premjeros, tačiau ir anksčiau sukurti, žiūrovų jau pamėgti repertuariniai spektakliai. Tai režisieriaus O. Koršunovo režisuoti Antono Čechovo „Žuvėdra“, Maksimo Gorkio „Dugne“, Williamo Shakespeare’o „Hamletas“, Sarah Kane „Apvalytieji“, Bertoldo Brechto „Vestuvės“, Ivano Vyrypajevo „Šokis Delhi“, Nikolajaus Gogolio „Pamišėlis“, taip pat Kirilo Glušajevo režisuotos „Terapijos“ pagal Birutės Kapustinskaitės pjesę, K. Gudmonaitės „Trans Trans Trance“. Nors Lietuvos nacionalinio dramos teatro scena uždaryta rekonstrukcijai, tačiau tikimės parodyti „Įstabiąją ir graudžiąją Romeo ir Džuljetos istoriją“ ir „Meistrą ir Margaritą“ kitose scenose.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kas parašė mažų žingsnelių meno mokančią maldą? (4)

„...Neprašau tavęs, Viešpatie, stebuklų ir vizijų, tik jėgų kasdienybei. Išmokyk mane mažų...

Paminklas bohemai arba elegantiško pajuokavimo vadovėlis

Sovietmečio elitinės kavinės „ Neringa “ dvasia atgyja naujoje knygoje „Linksmos akys“....

Vilniaus gatvės prabils Salomėjos Nėries eilėmis (37)

Artėjant poetės Salomėjos Nėries gimtadieniui, žinoma menininkė, Vilniaus dailės akademijos...

Režisierė Camilla Strøm Henriksen: vaikai suteikia mums viltį (1)

Europos šalių kino forumas „ Scanorama " pristato vieną įsimintiniausių šių metų norvegų...

Audriaus Stonio lietuviška pavardė - legendinių kino kūrėjų programoje

Dokumentinio kino režisierius Audrius Stonys savo naujausią filmą „Laiko tiltai“ pristatys...

Top naujienos

Po daugelio metų aplankė Gariūnus: tokias kainas mieste sunkiai rasi (294)

Ilgus metus Gariūnuose nesilankiusi Aistė apniukusį šeštadienį nusprendė netysoti namie, o...

20 metų jauniau atrodanti moteris išklojo savo paslaptį: tereikia valgyti kelis produktus dvidešimtukas (34)

Elizabeth Peyton-Jones – 49-eri, bet ji atrodo lyg būtų 30 m. amžiaus. Natūropatė, žolininkė,...

Geidžiamas darbdavys Vilniuje samdiniams leidžia itin daug: įvaizdžiai privers gardžiai pasijuokti (3)

Vilniuje įsikūrusi IT sprendimus visame pasaulyje teikianti įmonės „ Tesonet “ yra esantys...

Kėdainiuose apsilankęs Kirilenka prakalbo apie FIBA „langų“ sabotažą (4)

Tarptautinės krepšinio federacijos ( FIBA ) sumanyta pasaulio čempionato atrankos varžybų sistema...

Kas nutinka, kai alkoholis ir narkotikai nustoja veikti: 25 metus vartojęs vyras neturi ko slėpti

„Kai būdamas 12 metų pirmą kartą pasigėriau, iškart nusprendžiau, kad tai bus mano gyvenimo...

„Putino liudininkai“: 2012-aisiais prasidėjo tikros nesąmonės (245)

Vitalijaus Manskio dokumentinis filmas „Putino liudininkai“ – viena iš svarbiausių...

Po žinių apie sniegą – patikslinta sinoptikų prognozė: nemalonumai užklups netikėtai (36)

Sekmadienio dieną Lietuvos padangė bus debesuota. Nedideli pragiedruliais pasirodys kai kuriose...

Lori Anne Allison – vienintelė moteris, sugebėjusi nutempti Johnny Deppą prie altoriaus: kas ji ir kodėl apie ją nekalbama? (9)

Gerokai anksčiau, nei suvaidino kapitoną Sparrow ar policininką Tomą Hansoną, Johnny‘is Deppas...

Įsidėmėkite šiuos patarimus: štai ko nedaro stiprias asmenybes išugdantys tėvai (4)

Ką daryti, kad vaikai užaugtų stipriomis ir savimi pasitikinčiomis asmenybės, prirašyta...

Žaidėjus išteisinęs ir sirgaliams dėkojęs Jankauskas: tai jau kelia neviltį specialiai iš Ploješčio (110)

Ploješčio miesto tuščios stadiono tribūnos nesukliudė antrąkart rumunams įveikti Lietuvos,...