Lietuvių menininkas sugrįžta į Italiją po ketverių metų pertraukos. Primename, kad 2010 – 2011 m. Milane vyko asmeninė dailininko paroda „Čiurlionis. Ezoterinė kelionė. 1875–1911“. Tai buvo didžiausia kada nors surengta M. K. Čiurlionio darbų paroda Vakarų Europoje.

Žavi savo rafinuotumu ir paslaptimi

„M.K. Čiurlionį laikau vienu originaliausių 8 – to šimtmečio pabaigos ir 9 –to pradžios Europos simbolistinės kultūros protagonistų. Ne tik vienu originaliausių, bet ir vienu talentingiausių. Man atrodo, kad jo nepaprasto stiliaus tapyba atspindi visus to laikotarpio intelektualinius ir vaizduojamuosius komponentus, tokius kaip pasaulio dvasinė ir moralinė įtampa, balansuojanti tarp pragmatiško, meterealistinio progreso ir stipraus transcendencinio poreikio“, - ITLIETUVIAI.IT sakė parodos „Modernumo demonas“ kuratorius, profesorius Giandomenico Romanelli.

„Čiurlionio menas yra rafinuotas ir elitinis, turtingas paslėptomis, ezoterinėmis reikšmėmis, tačiau taip pat ir labai staigus: mintis atrodo aiški ir suprantama taip pat ir vaikui, nes autoriaus vizija yra skaidri, neliguista, ženklų ir formų semiamasi iš pasakiškų vaizdinių“, - įspūdžiais apie M. K. Čiurlionio kūrybą dalinosi G. Romanelli, kurio paskutinė organizuota paroda „Ossessione nordica“ Roverella rūmuose sulaukė rekordinio - daugiau kaip 54 tūkst. lankytojų skaičiaus.

Susipina košmarai ir svajonės

Parodoje pristatoma virš 30 Europos tapytojų, kūrusių 19 a. pab. - 20 a. pr. Tai James Ensor, Paul Klee, Mikalojus Konstantinas Čiurlionis, Franz Von Stuck, Leo Putz, Odillon Redon, Arnold Böcklin, MaxKlinger, Karl Wilhelm Diefenbach, Gustav Moreau, Mario De Maria, Guido Cadorin, Alberto Martini ir kt. Kaip sako organizatoriai, paroda paremta stipriomis emocijomis, kalbama apie gyvenimą, pasąmonę, košmarus ir svajones.

„Paroda noriu pristatyti meninę srovę, kuri geriau ir labiau nei šiuolaikinės srovės atspindi dramatišką ir tragišką epochos dvasią, sklandžiusią prieš pirmąjį pasaulinį konfliktą. Prieštaravimų ir atradimų, naujų studijų sričių ir tyrimų epochą, tik pagalvokite apie psichoanalizę ir pasąmonės mokslą. Tai metas, kuomet išnyksta antikiniai mitai arba jiems yra suteikiamos naujos interpretacijos, kai gimsta nauji mitai ir nauji vaizduotės vaisiai. Laikotarpis, kai garbinamas technologinis progresas, tačiau tuo pat metu vyrauja ir niūrios nuojautos dėl šio progreso keliamo pavojaus“, - ITLIETUVIAI.IT sakė G. Romanelli.

Pasak kuratoriaus, parodoje pristatomi nepelnytai primiršti aukščiausio lygio kūrėjai: „Taip pat norime parodyti naujus ir mažai žinomus dalykus ir suteikti progą nepaprastų reiškinių interpretacijoms, norime pristatyti menines sroves ir formas, kurias įsivaizduojame gerai pažįstantys, tačiau kruopšti ir gili jų analizė, jų interpretacija visgi yra praslydusi.“

Parodą „Modernumo demonas“ sudaro beveik 180 kūrinių. 15 lietuvių dailininko M.K. Čiurlionio darbų į Italiją atvežti iš Kaune įsikūrusio Nacionalinio M. K. Čiurlionio dailės muziejaus. Rovigo mieste, Roverella rūmuose, ekspozicija veiks iki birželio vidurio.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)