Toli gražu taip nėra. Šalyje pasigendama televizijos laidų skirtų specialiai jaunimui. Taip pat nukenčia senokai susiformavusi vidurinioji klasė, kurios jokia televizija nenori pastebėti. Šiems lieka palydoviniai kanalai ir internetas kaip galimybė plačiau tobulėti. Nereikia slėpti, kad šių dienų televizija orientuota į žemesnį išsilavinimą turinčią auditoriją. Į juos ir orientuojama visa sukuriama produkcija, kuri neturi būti sudėtinga, rimta bei įmantri.

Šiais laikais televizija yra visagalė, niekam nežinomas žmogus staiga, per vieną naktį, gali išgarsėti ir tapti žvaigžde. Tokie realybės šou kaip „Dangus“, ar „Kelias į žvaigždes“ buvo vieni iš žiūrimiausių praėjusio sezono televizijos laidų ir turėjo labai aukštus žiūrimumo reitingus. Nenuostabu, kad vienu metu per skirtingus konkurencinius kanalus buvo galima matyti tą patį „vaizdelį“. O kur dar visi šokių projektai tokie kaip „Šok su žvaigžde“ ar „Lietuvos šokių dešimtukas“.

Ir kiekvienais metais tas pats: konkurencija, norėjimas būti lyderiu, ieškojimas įdomių personų, siekimas didesnių reitingų. Televizijos pešasi kaip šuo su kate. Kuo didesnis skandalas, tuo didesni reitingai. Niekam nėra svarbu, kad visas tas pasenęs bulvaras tampa nebeskaniu, jis greitai nusibosta. Ruletė vis sukasi ir sukasi ratu, ir niekas nežino, kada ji sustos ar bus kažkieno sustabdyta.

Niekuo neatsilieka ir šis, naujasis televizijos sezonas. Jis į ekranus grąžino tuos pačius televizijos veidus. Naujuosiuose sezonuose atgimsta pamiršti dalykai, kurie po kurio laiko greičiausiai vėl taps nepopuliarūs. Ankščiau neturėjome ir bulvarinių laidų, tokių kaip „L.T. Paparacai“(TV3) ar „Kakadu“(LNK), kurias į eterį atvedė spaudoje ne taip ir seniai atsiradę tokio pobūdžio dienraščiai. Įvairios pramoginės programos dabar daro šou, tampa panašios į spektaklį. Tai televizijos žanras, kuriuo, neslėpkime, domisi nemažai žmonių.

Labiausiai kliūva ne tokių programų turinys, bet jų rodymo laikas. Į kanalų tinklelius jos įtrauktos pačiu geriausiu, vadinamuoju „prime-time“, metu, nors bulvarinės laidos, skirtos nišinei auditorijai, turėtų būti rodomos kitu dienos metu. O kultūros laidoms vieta ir laikas- ne geresni nei buvo: savaitgalių popietės, kuomet norima pabūti su šeima ar gamtoje, prie pietų stalo ar keliauti.

Nesunku pastebėti lietuviškų serialų „Nekviesta meilė“(LNK), „Broliai“ (TV3), „Moterys meluoja geriau“(TV3) bei pokalbių laidų atgimimą, kurio nebuvo jau keletą sezonų. Taip pat paįvairėjo ir publicistika, tačiau ji susiduria su viena problema - vienodomis bei pasenusiomis temomis.

Iškyla tik vienintelis klausimas, ar televizijos žiūrovas yra patenkintas laidų formatu ir kokybe. Televizijos laidų kūrėjai, teisindamiesi dėl nekokybiškų laidų, dažnai teigia, jog rodo tai, ką nori matyti patys žiūrovai. Taigi, tik mes patys galime reikalauti prodiuserių, kad jie pasiūlytų ko nors visiškai kitokio, kas, neatmeskime tikimybės, taip pat galėtų sudominti prie TV ekranų sėdinčius žmones.

Šaltinis
Draudžiama Klubas.lt paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur, taip pat platinti mūsų medžiagą be sutikimo. Jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Klubas.lt kaip šaltinį.
Klubas.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją