Tomas Ramanauskas
Tomas Ramanauskas, buvęs kino kritikas, šiuo metu pats kuriantis debiutinį animacinį filmą "Po mirties, prieš pragarą", kovo 14-28 dienomis vyksiančiame festivalyje „Kino pavasaris“ žiūrovams rekomenduoja pamatyti tris filmus, kurie, jo vertinimu, yra verti ypatingo dėmesio.

„Mokytojas“ yra tiems, kas norėtų pamatyti filmą, kuris bus klasika po 20 metų. Scientologijos ar panašių sektų gimimo fragmentai sumišę su asmeniniu pasiklydimu P.T.Andersono filme pilni niuansų ir ryškių charakterių. Jei apdovanojimuose būtų bent kiek teisybės, Joaquino Phoenixo rankos šildytų geriausio aktoriaus "Oskarą".

„Apsimetėlis“ - dokumentinis ir neįtikėtinas filmas apie istoriją, nutikusią Teksase. Šeima, kuri prarado sūnų, po kelių metų sulaukia skambučio nuo jo iš Ispanijos. Tiesa, jis kalba su akcentu ir niekaip neprimena pradingusiojo. Ir tai tik pradžia.

„Be ryšio“ idealiai atitinka turinį. Jei nuo visų logiškų ir nuspėjamų filmų bloga ir dar mėgstate "Monty Python", bus ių ko juoktis: dingsta šuo, ir šeimininkas ima bendrauti su juo telepatiškai. Tai pati normaliausiai scena pasiutusio prancūzo Quentin Dupiex (Mr Oizo) filme.

Santa Lingevičiūtė
"Kino pavasario" programos sudarytoja Santa Lingevičiūtė pateikia savo filmus favoritus. Ji žiūrovams siūlo nepraleisti „Melagio autobiografija 3D“, „Mamos liudesys“, „Savaitgalis“, „Amžinas sugrįžimas“, „Golcijus ir Pelikano teatras“, „Hannah Arendt“, „Zuloak“, „Aš tavęs nemyliu“, „L“, „Loving“, „Kambarys 237“, „Gegužės revoliucija“, „Stokeriai“, „Chameleono spalvos“, „Jauna ir pašėlusi“, bei visa Ulricho Seidl trilogija - „Rojus: Meilė“, „Rojus: Tikėjimas“ ir „Rojus: Viltis“.
Edvinas Pukšta
Kino kritikas, festivalio programos sudarytojas Edvinas Pukšta išskiria filmus, kurie, jam padarė didžiausią įspūdį.

Jo dėmesį labiausiai kaustė „Laukinės atostogos“, „Pamišėlių šeimynėlė“, „Bvaka“, "Ne“, „Prisiminimai 3D“, „Snieguolė“, „Ir aš noriu“, „Mokytojas“, „Po tamsos - šviesa“, „Rojus: Tikėjimas“, „Trys seserys“, „Amžinas sugrįžimas“.

Žurnalistė, televizijos laidų bei kulinarinių knygų autorė vedėja Beata Nicholson prisipažinino, kad filmai apie maistą jai labai labai patinka. Vedėja džiaugiasi, kad vis daugiau filmų kuriama apie maistą, šefus, maisto gamybos tendencijas ar patiekalų ingredientus.

Todėl B. Nicholson "Kino pavasario" žiūrovams siūlo pasižiūėti filmą “Jiro dreams of sushi” apie legendinį sushi meistrą Jiro, kurio restoranas Tokijuje turi tris Michelin žvaigždutes.

"Kitas filmas, kurį rekomenduočiau pažiūrėti maisto gerbėjams – tai “Mussels in love”. Nuostabus filmas apie geldeles – nuo jų gyvenimo jūros dugne, iki patiekimo lėkštėse. Vienintelės sąlyga – reikia mėgti tas geldeles. Gero ir skanaus žiūrėjimo!" - linkėjo B. Nicholson.

Kino kritikė Izolda Keidošiūtė, išanalizavusi „Kino pavasario“ programą, tikino nepraleisianti kelių jos ypač laukiamų filmų. Bene labiausiai laukiamas vokiečių režisieriaus Ulricho Seidlo „Rojus: Meilė, Trilogija, Tikėjimas, Viltis“. Antrasis filmas, į kurį kno kritikė tikrai nueis ir siūlo tai padaryti kitiems „Kino pavasario“ žiūrovams, tai Carloso Reygado „Po tamsos – šviesa“.

Izolda Keidošiūtė
„Taip pat rekomenduočiau pamatyti savo talento įkaitės, ukrainiečių režisierės Kiros Muratovos darbą „Amžinas sugrįžimas“, Thomo Anderseno filmą „Mokytojas, Kim Ki-Duko "Pieta", Andrzejaus Jakimowskio „Burtai“, Andrzejaus Jakimowskio „Įsivaizduok“, Mohsen Makhmalbaf „Sodininkas“, „Merginų gaujos išpažintis“, Carlos Sorin „Važiuoju žvejoti“, - vardijo rekomenduojamus filmus kino kritikė.

"Kino pavasario" žiūrovams rekomenduoja užsienio kino kritikai

Ne (No)
"Ne" (No), Čilė, JAV, 2012

Rež. Pablo Larrain. 1988 m. Čilės diktatoriškojo režimo generolai nusprendė pasidomėti, ką šalies piliečiai pageidautų matyti valdžioje. Kiekvieną dieną nacionalinis televizijos kanalas privalėjo transliuoti Augustą Pinochetą šlovinančius nuopelnus ir opozicijos įrašus. Abi kampanijos buvo vadinamos tiesiog „Taip“ ir „Ne“. Pesimistiškai nusiteikusių opozicionierių nuotaikas praskaidrina jaunasis reklamos ekspertas Rene Savedra (Gaelis Garcia Bernalis). Karjerą padaręs iš gaiviųjų gėrimų ir muilo reklamų, jis nusprendžia parduoti Čilės žmonėms demokratiją ir laisvę.

Snieguolė (Blancanieves / Snow White)
"Snieguolė" (Blancanieves/ Snow White), Ispanija, Prancūzija, 2012

Rež. Pablo Berger. Jaunoji Karmen – kadaise garsaus matadoro Antonio Villaltos dukra. Jis buvo suluošintas ringe ir dabar gedi per gimdymą mirusios žmonos. Jo dukrą Karmen užaugino flamenko šokusi močiutė, tačiau merginos tironiška pamotė Enkarna sukėlė daug skausmo. Žinodama, kad jai gresia mirtinas pavojus, Karmen pabėga nuo pamotės ir prisijungia prie keliaujančios nykštukų torerų trupės.

Kitoje šalyje (Da-reun na-ra-e-suh / In Another Country)
"Kitoje šalyje" (Da-reun na-ra-e-suh/ In Another Country), Pietų Korėja, 2012

Rež. Hong Sang-soo. Isabelle Huppert vaidina tris įtartinai panašias moteris, vardu Ana, kurios sutinka tuos pačius žmones visai skirtingomis aplinkybėmis. Pirmoji Ana - sėkminga kino režisierė. Antroji - ištekėjusi moteris, paliekanti namus, nes nori pasilinksminti su slaptu meilužiu iš Pietų Korėjos. Trečioji Ana yra savotiška antrosios priešingybė. Ją palikęs ir skyrybų paprašęs sutuoktinis turi romaną su moterimi iš Pietų Korėjos. Kiekviena Ana bendrauja su tais pačiais žmonėmis, tačiau kiekvienas susitikimas suteikia vis kažką naujo ir intriguojančio.

Rūke (В тумане / In the Fog)
"Rūke" (В тумане/ In the Fog), Vokietija, Rusija, Nyderlandai, Baltarusija, Latvija, 2012

Rež. Sergei Loznitsa. Istorija nukelia į vakarinį SSRS frontą 1942 m. Regioną okupavo Vokietija, o vietiniai partizanai pradėjo brutalų pasipriešinimą. Netoli kaimo, kuriame gyvena geležinkelininkas Sušenia, nuo bėgių nustumiamas traukinys. Nekaltą Sušenią suima grupė sąmokslininkų, tačiau vokiečių karininkas nutaria jo nepakarti drauge su kitais ir paleidžia. Greitai pasklinda gandas, kad Sušenia yra išdavikas, o partizanai Burovas ir Voitikas ateina iš miško atkeršyti.

Mokytojas (The Master)
"Mokytojas" (The Master), JAV, 2012

Rež. Paul Thomas Anderson. Buvęs kareivis Fredis Kvelas – seksualiai nepasotinamas, nesugeba išlaikyti darbo ar suvilioti moters. Vieną naktį jam pavyksta įšokti į prišvartuotą laivą ir pasislėpti. Plaukdamas vyriškis sužino, kad laivas priklauso Lankasteriui Dodui – charizmatiškam naujos religijos pradininkui. Intelektualusis laivo savininkas ir jo sulaukėjęs keleivis atrodo visiškos priešingybės, tačiau sugeba artimai susidraugauti. Bet ateina laikas, kai mokinys pradeda abejoti mokytoju.

Kambarys Nr. 237 (Room 237)
"Kambarys Nr. 237" (Room 237), JAV, 2012

Rež. Rodney Ascher. Po filmo „Baris Lindonas“ nesėkmės režisierius Stanley Kubrickas ryžosi komerciškesniam projektui, todėl Stepheno Kingo bestseleris „Švytėjimas“ pasirodė puikus šaltinis. Režisierius kalbina mokslininkus ir Kubricko kulto sekėjus bei aiškinasi, kodėl filme reikia ieškoti gilesnės prasmės ir kaip tos įžvalgos gali pakeisti mūsų gyvenimą.

"Bet kokiu atveju Lorens" (Laurence Anyways), Kanada, Prancūzija, 2012

Bet kokiu atveju Lorens (Laurence Anyways)
Rež. Xavier Dolan. Filmo ašis – kankinantys, nuolat nutrūkstantys, bet ir vėl atsinaujinantys santykiai tarp  režisieriaus ir mokytojo Lorens bei Fredės, dirbančios kino prodiusere. Pašėlę bohemiečiai, kuriems nė motais tradicijos, plaukia gyvenimo upe reikšdami panieką aplinkiniam pasauliui. Bet svaigus gyvenimas staiga nutrūksta, kai Lorens prisipažįsta manąs, kad jis - vyro kūne įkalinta moteris.

"Melagio autobiografija" 3D (A Liar's Autobiography - The Untrue Story of Monty Python's Graham Chapman), Jungtinė Karalystė, 2012

Melagio autobiografija 3D
Rež. Ben Timlett, Bill Jones, Jeff Simpson. Pasakojimas apie pernelyg anksti nutrūkusį spalvingą Grahamo Chapmano gyvenimą aprėpia ryškiausius momentus: medicinos studijos, pirmasis susitikimas Kembridže su ilgamečiu „Monty Python“ bendraautoriu Johnu Cleesu, jų šou triumfas, homoseksualios orientacijos atskleidimas ir, be abejo, ufonautų inicijuotas paėmimas į dausas 1980-ųjų pabaigoje. Regis, net vėžys negali pakeisti nepataisomo melagio įpročių.

"Antroji žmona" (Thy Womb), Filipinai

Antroji žmona (Thy Womb)
Rež. Brillante Mendoza. Šaleha kilusi iš Tavi-Tavi provincijos. Moteriai jau trečią kartą įvyksta persileidimas. Ji labai kankinasi, kad negali išnešioti kūdikio. Nors ji su vyru užaugino sūnėną, jaučia, kad jos sutuoktinis nori būti tikras tėvas. Norėdama išpildyti vyro svajonę ir būti palaiminta Alacho, kuris skelbia, jog vaikas yra materialus dieviškumo įrodymas, Šaleha pasiryžta surasti vyrui kitą partnerę – dieną ir naktį plaukioja su vyru po salą, lanko kaimynes bendruomenes, ieškodama vaisingos moters. Pagaliau suranda draugų rekomenduotą jauną merginą Mersilą. Tačiau antrosios vyro santuokos išvakarėse Šalehą apninka kankinantis pavydas.

Apie režisierių: B. Mendoza (gim. 1960 m. San Fernande, Filipinuose)

„Masažistas“ (2005), „Vasaros karštis“ (2006), „Fantazijos“ (2007), „Įvaikis“ (2007), „Timpa“ (2007), „Paslauga“ (2008), „Močiutė“ (2009), „Belaisvė“ (2012), „Antroji žmona“ (2012, „Kino pavasaris“).

Apsimetėlis (The Imposter)
"Apsimetėlis" (The Imposter), Jungtinė Karalystė

Rež. Bartas Laytonas. Teksaso valstijoje trylikametis Nicholas Barclay'us išeina iš namų ir dingsta kaip į vandenį. Po trejų su puse metų sielvarto ir nežinios apimtą amerikiečių šeimą pasiekia stulbinanti naujiena: policija surado berniuką gyvą kažkur toli Ispanijos provincijoje. Jis paaiškina, kad ištvėrė nežmoniškus kankinimus ir pabėgo nuo mįslingų pagrobėjų. Ekstazės apimta berniuko šeima nutaria tuoj pat jį parsiskraidinti, nepaisydama neįtikėtinų ir sveiku protu nesuvokiamų aplinkybių. Bet dar keistesni dalykai prasideda, kai Nicholas kartu su vyresniąja seserimi grįžta į Teksasą. Šeimos nariai, giminaičiai ir ypač mama šiltai priima vaikiną, kuris teigia esantis Nicholas. Tačiau jo išvaizda kelia įtarimą. Juk mėlynakis blondinas sūnus grįžo tamsesnės odos spalvos, tamsesnių akių ir pakitusiu balso tembru. Kas turėjo įvykti, kad Nicholas taip neatpažįstamai pasikeistų ir netgi pradėtų kalbėti su ryškiu akcentu? Bet kodėl tuomet šeima nepastebi akivaizdžių skirtumų? Jeigu į Teksasą atskraidintas žmogus tikrai nėra dingęs be žinios Barclay'ų šeimos vaikas, tai kas jis toks? Ir kas iš tiesų nutiko Nicholasui?

Draugė Kim mokosi skraidyti
"Draugė Kim mokosi skraidyti" (Comrade Kim goes Flying)

Rež. Anja Daelemans, Nicholas Bonneris, Kimas Gwangas Hunas. Jauna mergina Kim dirba mažo miestelio anglių kasykloje. Ji svajoja vieną dieną prisijungti prie nacionalinės cirko trupės ir išmokti akrobatinių šuolių, nors ir labai bijo aukščio. Kai mergina paaukštinama darbe ir išsiunčiama į Šiaurės Korėjos sostinę Pchenjaną, ji nueina į cirko repeticiją. Čia Kim susipažįsta su arogantišku profesionaliu akrobatu Paku. Pamatęs merginos varganą gebėjimą skraidyti, gražuolis akrobatas šaiposi iš jos nerangumo. Tačiau galiausiai jos grožis, drąsa ir užsispyrimas jį paveiks ir pamokys, kad neverta žeminti kito žmogaus, ypač moters.

Apie režisierių: Anja Daelemans (g. 1967 m. Vilebruke, Belgijoje), Nicholas Bonneris (g. 1961 m. Londone, Jungtinėje Karalystėje), Kimas Gwangas Hunas (g. Phenjane, Šiaurės Korėjoje)

„Mano noras“ (2001), „Nepamirštamas žmogus“ (2002), „Stebėk mus“ (2008), „Didysis lokys“ (2009), „Draugė Kim mokosi skraidyti“ (2012, „Kino pavasaris“).

Mūsų istorijos (Stories We Tell)
"Mūsų istorijos" (Stories We Tell), Kanada

Rež. Sarah Polley. Režisierė Sarah Polley teigia, kad tiesa priklauso nuo to, kas ją pasakoja. Ji perima detektyvės vaidmenį ir aiškinasi savo šeimos paslaptis. Taip kuriamas per anksti iš gyvenimo išėjusios motinos portretas. Mirusioji paliko daugybę neatsakytų klausimų. Režisierė puikiai perteikia paradoksus, kurių pilna kiekvienoje šeimoje. Filmas tyrinėja sunkiai apčiuopiamą tiesos ir prisiminimų prigimtį, tačiau kartu yra labai asmeniška istorija apie tai, kaip mūsų pasakojimai apibūdina mus pačius.

Apie režisierių: Sarah Polley (g. 1979 m. Toronte, Kanadoje)

„Tolyn nuo jos“ (2006), „Šitas mūsų valsas“ (2011), „Mūsų istorijos“ (2012, dok. f., „Kino pavasaris“).

"Namų tvarkytojo istorija" (Viceværten / A Caretaker's Tale), Danija

Rež. Katrine Wiedemann. Piktam, vienišam mizoginui Perui (vaidina Madso Mikkelseno brolis Larsas Mikkelsenas) gyvenimas niekuomet nebuvo rožėmis klotas. Žmona jį seniausiai paliko, o narkomanas sūnus retkarčiais užsuka paprašyti pinigų. Pilka kasdienybė tikriausiai tęstųsi ilgai, jeigu likimas nepamėtėtų Perui paslaptingos merginos. Kartą tvarkydamas apleistą butą jis randa ant grindų gulinčią nuogą, gundančiai atrodančią merginą. Ji nemoka kalbėti, nežino, kaip reikia vaikščioti, neprašo valgyti, bet visą laiką nuoširdžiai šypsosi. Netrukus Peras išsiaiškina, kad jauna mergina turi nepaprastų gydomųjų galių. Užtenka tik pasimylėti su ja ir paslaptingai dingsta visi skausmai. Peras trokšta atsilyginti rūpesčiu ir dėmesiu, bet gandai apie stebuklingą seksą greitai pasklinda po miestą.

Apie režisierių: Katrine Wiedemann (g. 1969 m. Danijoje)

„Ponia iš Hamro“ (2000), „Namų tvarkytojo istorija“ (2012, „Kino pavasaris“).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją