„Dviračiams draugiška darbovietė esame seniai. Biuro patalpose yra saugios dviračių laikymo vietos, įrengti dušai. Nors sąlygos važinėti dviračiais palankios, kartais reikia priminimo, kad naudotis dviračiu gali būti ne tik malonu, bet ir naudinga. Nauja iniciatyva paskatinsime ne vieną kolegą pamėginti išbandyti aplinkai ir sveikatai palankų keliavimo būdą, o dviratį rinktis ne tik darbiniams susitikimams, bet ir vykstant pietų su kolegomis“, – pranešime spaudai sako Jurgita Banytė, draudimo bendrovės „If“ Žmogiškųjų išteklių departamento vadovė.

Svarbu paskatinti ir suteikti sąlygas

Pasak J. Banytės, prieš pristatant naują iniciatyvą teko atlikti tam tikrus namų darbus: „Kad darbuotojai sklandžiai galėtų rezervuoti dviračius, sukūrėme rezervavimo sistemą, įsigijome skirtingo dydžio dviračių, o prieš skatindami šiomis transporto priemonėmis išjudėti į gatves kartu su profesionaliu dviračių sportininku prisiminėme pagrindines saugaus važiavimo taisykles.“

„Neturime tikslo visiškai atsisakyti automobilių. Veikiau paskatinti darbuotojus atrasti malonumą ir naudą darbo metu naudotis įvairiomis judėjimo priemonėmis. Pavyzdžiui, atsisakyti kasdienių kelionių automobiliu vieną ar kelias dienas pasirenkant dviratį arba, atvykus automobiliu, darbo dienos metu į susitikimus važiuoti dviračiu ar pajudėti pietų pertraukos metu. Yra daugybė būdų, kaip judėti po miestą, tačiau svarbu, kad darbuotojas ryžtųsi pokyčiui, o darbovietė paskatintų ir suteiktų palankias sąlygas“, – sako Žmogiškųjų išteklių departamento vadovė.

Patarimas: pradėkite nuo nedaug, bet kuo dažniau

„Dviračių akademijos“ įkūrėjas ir treneris, buvęs profesionalus dviratininkas Marius Bernatonis pranešime žiniasklaidai dalijasi patirtimi, kad pats geriausias būdas „užsikrėsti“ ir dviratį rinktis ne tik laisvalaikiui yra stipriai paskatinti save išlipti iš automobilio:

„Gal nebūtina prarasti vairuotojo pažymėjimo, tačiau tas pirmas žingsnis dažnai būna susijęs su kokiomis nors ypatingomis aplinkybėmis. Galbūt naujame darbe skatinamas alternatyvus transportas ar atsirado stiprus vidinis noras ką nors keisti, tačiau patariu pradėti nuo nedaug, bet kuo dažniau. Geriau pradėti nuo vienos trumpos kelionės kelis kilometrus du tris kartus per savaitę, negu po pirmo išvažiavimo daugiau nebežiūrėti į dviratį.“

Dviračių entuziastas be šios transporto priemonės neįsivaizduoja savo kasdienybės. Ir nors Lietuvoje kasdien naudoti dviratį dar kyla iššūkių, nes saugių parkavimo vietų infrastruktūra neišplėtota, pašnekovas neabejoja šviesia šios transporto priemonės ateitimi: „Tik laiko klausimas, kada vis daugiau žmonių persės ant dviračio kaip kasdienės transporto priemonės. Dviratis – ne tik patogu, greita, nebrangu, bet ir sveika bei smagu.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją