Psichologės Ingos Būdvytytės nuomone, tokį keliautojų elgesį lemia ne vien taupumas, teigiama kelionių organizatoriaus „Novaturas” pranešime spaudai. Kaip rodo apklausa, net 43 proc. kelionių organizatorių paslaugomis besinaudojančių žmonių stengiasi nusipirkti kelionės paketą kaip galima anksčiau, kuomet galima ženkliai sutaupyti. Ypatingai tai būdinga moterims – šios nuostatos laikosi net 47 proc. apklaustų moterų ir tik 35 proc. vyrų.

„Tokį moterų elgesį lemia ne vien noras sutaupyti. Jos paprastai iš prigimties yra atsargesnės, linkusios labiau viską suplanuoti, nes tada jaučiasi saugesnės. Vyrai labiau mėgsta riziką, pažiūrėkite, kas dažniausi lošimų namų klientai, kas labiau linkęs viršyti greitį. Jų elgesys leidžia išlošti, pasinaudoti proga arba... visko netekti. Tad jei norite, kad atostogų kelionė tikrai įvyktų, ją planuoti turėtų moteris. Žinoma, daug ką lemia kiekvieno žmogaus individualios savybės“, – sako I. Būdvytytė.

„Galime tik patvirtinti apklausos duomenis. Nors daug žmonių dar nebuvo išėję vasaros atostogų, tačiau vos paskelbus žiemos atostogų kryptis gegužės mėnesį sulaukėme nemažo pirkėjų susidomėjimo ir dauguma jų – moterys“, – sako kelionių agentūros vadovas Linas Aldonis.

Pasak turizmo eksperto, tik paskelbus kelionių kryptis visada sulaukiama klientų aktyvumo bangos, nes tuomet kelionės būna pigiausios. Vėliau kelionių paketai šiek tiek brangsta ir pirkėjų banga atslūgsta.

Apklausa rodo, kad iš anksto planuoti atostogas būdinga vyresnio amžiaus žmonėms. Pasak I. Būdvytytės, tai taip pat paaiškinama saugumo jausmo poreikiu - vyresniems žmonėms jis daug svarbesnis nei atsitiktinumų teikiama nauda.

Taip pat pastebėta, jog 24 proc. apklaustųjų dažniausiai perka keliones tik tuomet, kai sužino kada bus atostogos, dar 22 proc. kelionės paketą įsigyja likus 1-3 mėnesiams iki atostogų, o 11 proc. kelionių iš anksto neplanuoja ir dažniausiai naudojasi „paskutinės minutės“ pasiūlymais. Anksčiau atostogas linkusios planuotis didesnės draugų kompanijos, kuomet poilsio datas tarpusavyje derinasi daug žmonių.

Renkantis kelionę 45 proc. respondentų pirma renkasi kelionės kryptį ir tada ieško geriausio kelionės pasiūlymo. Tai taip pat labiau būdinga moterims, tarp kurių 48 proc. kelionę renkasi būtent taip. Pirmiausia pasirenka kryptį ir 40 proc. vyrų.

Apklausos duomenimis, vyrams svarbiau kelionės kaina, o ne vieta. Pirma nusprendžia kelionės kainą ir tada ieško tinkamiausio kelionės varianto 46,5 proc. vyrų. Tokia pat logika vadovaujasi tik 33 proc. moterų. Iš viso perkant kelionės paketą pirmiausia nusistato kainą 38 proc. žmonių.

Dar 17 proc. kelionių agentūrų klientų išsirenka vietą, kur nori atostogauti ir tada ieško agentūros, kuri siūlo didžiausią paslaugų ir viešbučių pasirinkimą.

Šio tyrimo metu buvo apklausti 1009 Lietuvos gyventojai, kurių lytis, išsilavinimas, pajamos bei gyvenamoji vieta atitinka Lietuvos gyventojų modelį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)