Tai, kad ši dviračių trasa bene populiariausia šalyje, liudija ir skaičiai. 2018 m. per Kuršių marias buvo perkelta 280930 dviratininkų (per tris vasaros mėnesius – 176852), 2019 m. – 269566 (vasarą – 196283). Todėl natūralu, kad esant tokiam dviratininkų srautui infrastruktūrai turėtų būti skirtas didesnis dėmesys.

Tačiau takas ilgus metus buvo netvarkoms. Tik diskutuota, kam priklauso ir kas turėtų prižiūrėti bei, prireikus, remontuoti nuo Smiltynės iki Nidos vaizdingomis vietomis besitęsiantį taką. Iš pradžių baksnota į Kuršių nerijos nacionalinio parko direkciją, paskui – į Neringos savivaldybę, dar vėliau – į Kretingos miškų urėdiją. Galiausiai takas išvis „dingo“. Jo vietoje liko paprasčiausias miško keliukas, kuriuo važinėja miškininkų traktoriai. Dėsninga, kad sunkiasvorė technika suniokojo asfalto likučius, o urėdija neketino jo rekonstruoti.

„Atsirado“ šeimininkas

Panašu, kad stumdymosi etapas artėja prie pabaigos. Mat pernai rugsėjo 29 d. dviračių taką Smiltynė–Nida valdyti patikėjimo teise perėmė Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (LAKD). Netrukus turėtų būti pasirašyta bendradarbiavimo sutartis su Klaipėdos miesto ir Neringos savivaldybėmis, „Delfi“ informavo LAKD.

Jau šių metų gegužės 19 d. buvo gautas Neringos savivaldybės pritarimas bendradarbiavimo sutarčiai, kurioje numatomas minėto tako perdavimas savivaldybei po kapitalinio remonto darbų atlikimo.

Kelių direkciją šiuo metu pakartotinai prašo (teikia raštą) Klaipėdos miesto savivaldybei pasirašyti bendradarbiavimo sutartį ir pateikti savivaldybės tarybos sprendimą dėl tako Smiltynė–Nida ruožo, esančio Klaipėdos mieste, perėmimo. Raštas, kartu su 2019 12 18 d. siųstu bendradarbiavimo projektu, artimiausiu metu bus išsiųstas Klaipėdos miesto savivaldybei, „Delfi“ pranešė LAKD.

Neringiškiai susirūpinę

Neringos savivaldybės meras Darius Jasaitis „Delfi“ sakė, kad jo atstovaujama institucija padarė viską, kad jis sugrįžtų pas šeimininkus. „Jei ne ministro Masiulio veiksmai „pradanginant“ dviračių taką, šiandien jis jau būtų suremontuotas, nes premjeras net skambino, kad skyrė finansavimą“, - sakė meras.

Jis patvirtino, kad su LAKD baigiama derinti bendradarbiavimo sutartis, kuri, anot D. Jasaičio, skamba šitaip: „Iki 2025 metų trim etapais“ dviračių takas bus visiškai sutvarkytas. Trim etapais. Po jo sutvarkymo jis bus perduotas Neringos savivaldybei nuosavybės teise. Ateities kartoms užkrausime rūpinimąsi jau savivaldybės finansais. Lygiai taip buvo pasielgta su taku Nida-Pervalka. Kai perėmė savivaldybė, mes valome, prižiūrime, tvarkome. Kai tik valstybė jį (taką) sutvarkys, mes jį prižiūrėsime, rinksime šiukšles, darysime visus kitus dalykus“, - atsakomybės nesikratė D. Jasaitis.

Pabaigos pradžia

LAKD tvirtina 2019 m. parengusi ilgalaikę valstybinės reikšmės kelių priežiūros ir plėtros iki 2035 m. strategiją, kuri leis efektyviai ir skaidriai plėtoti ir prižiūrėti Lietuvos kelių infrastruktūrą. Atsižvelgus į strategiją ir skirtą finansavimą, LAKD ėmėsi nuosekliai planuoti ir pėsčiųjų ir dviračių takų tinklą prie valstybinės reikšmės kelių. Iki minėtos strategijos parengimo, nebuvo vykdomas atsakingas ir nuoseklus ne tik pėsčiųjų ir dviračių takų, bet ir viso kelių tinklo planavimas vadovaujantis aiškiais kriterijais. Tai iliustruoja ir faktas, kad iki 2017 m. raštais buvo pažadėta valstybinės reikšmės kelių infrastruktūros darbų atlikti maždaug už 4 mlrd. eurų, tuo tarpu, tokio biudžeto valstybinės reikšmės keliams nebuvo skirta per pastaruosius 10 metų.

Per 2020 metus pėsčiųjų ir dviračių takai, esantys prie valstybinės reikšmės kelių, bus inventorizuoti, po to rengiamos prioritetinės takų įrengimo ir remonto darbų eilės. Šiuo metu Kelių direkcija valdo beveik 1950 km pėsčiųjų ir dviračių takų. Darbų terminai ir apimtys priklauso nuo Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo (KPPP). Esant dabartiniam finansavimui, Smiltynė – Nida dviračių taką sutvarkyti numatyta iki 2023 m. pabaigos.

D. Jasaitis vylėsi, kad tako remonto darbai galėtų prasidėti dar šį rudenį. „Tvarkyti pradės nuo Klaipėdos (Naujosios perkėlos) pusės ir eis mūsų link. Vienas etapas bus iki ribos (Neringos), antras etapas – iki Juodkrantės, paskutinis etapas – iki Pervalkos“, - sakė meras.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (145)