Apsilankius Neringoje trūko kantrybė: panašu, kad laikas čia sustojo

 (162)
Vokiečių turistų ypač pamėgtas Neringos dviračių takas – apleistas, o kai kurios jo atkarpos neremontuotos daugiau nei dešimtmetį, skundžiasi dviračių entuziastai. Tačiau Automobilių kelių direkcija, kuriai priklauso blogiausios būklės atkarpos, sako, kad rekonstrukcijai jau ruošiamasi.
Neringa
© Mindaugas Milinis

Pasidalino vaizdais iš apleisto dviračių tako

Neringoje lankęsis dviratininkas Paulius feisbuke pasidalijo vaizdais iš Neringoje esančio dviračių tako.

„Panašu, kad laikas Neringoje sustojo. Kas nutiko dviračių takams? Nieko, jie tiesiog nyksta neprižiūrimi. Nyksta ne pirmi, ne antri ir ne penkti metai. Įdomu, kad Pervalkoje dviratininkams draudžiama važiuoti gatve link jūros. Galima tik tuo apleistu ir pamirštu dviračių taku, kur vaikas kėdutėje gali pamesti pirmus dantis nuo kratymosi per duobes.

Tas pats su dviračių taku nuo Pervalkos iki Juodkrantės. Ar Neringos miestas, kur už įvažiavimą reikia mokėti 20 eurų, negali prižiūrėti dviračių tako, kuriuo kiekvieną dieną mina šimtai dviratininkų?“ – retoriškai klausia kaunietis Paulius.

Kai kur plotis – tik metras

Lietuvos dviratininkų draugijos atstovas Klaipėdoje Saulius Ružinskas sutinka su skundo turiniu. Tiesa, jis teigia, kad ne visi dviračių takai Neringoje vienodai apleisti – anot jo, „labai gera“ situacija yra dviračių tako atkarpoje nuo Nidos iki Pervalkos, tačiau priešingą vaizdą galima pamatyti važiuojant dviračių takais ties Pervalkos gyvenviete ir važiuojant link Juodkrantės.

„Ten kai kur dviračių tako belikę tik 1 metras. Aišku, danga yra kai kur iškelta šaknų, duobėta. Tai yra vienintelė trasa Lietuvoje, kuri kažkada buvo normaliai įrengta, tačiau po to buvo apleista“, – sako S. Ružinskas, pridurdamas, kad nuo 2006-ųjų minimi dviračių takai nebuvo tvarkyti.

Jis teigia, kad blogiausias dviračių magistralės atkarpas būtina platinti, kaip yra padaryta tarp Nidos ir Pervalkos. „Dabar miško technika ten nepravažiuoja, o jei važiuoja – viską išlaužo, išdarko. Jis taip pat nėra šluojamas, apauga žolėmis“, – skundžiasi dviračių entuziastas.

Apleisti dviračių takai Neringoje
Apleisti dviračių takai Neringoje
© Facebook

Tiesa, jis mini, kad ne visi Kuršių nerijoje esantys dviračių takai priklauso Neringos savivaldybei – atkarpa nuo Juodkrantės iki Pervalkos yra Automobilių kelių direkcijos žinioje. „Girdėjau, kad jie ruošia tuos takus rekonstruoti. Žinau, jie ruošia pagrindinio automobilių kelio rekonstrukcijos projektą, tai prie šito galėtų būti prijungti ir dviračių takai“, – sako S. Ružinskas.

Reikia platesnio tako

Neringos meras Darius Jasaitis taip pat nėra patenkintas dalies dviračių takų Kuršių nerijoje kokybe. „Turiu labai daug klausimų dėl šito tako. Kai važiuoji ir matai taką, tiesiamą per Viešvilę link Pagėgių, kur nesi ten matęs gyvo dviratininko, darosi įdomu. O čia, Neringoje, kasdien pravažiuoja šimtai dviratininkų, bet takas tiestas prieš 10 metų“, – piktinasi D. Jasaitis.

Anot mero, dviračių takas nėra duobėtas, tačiau reikalavimų nebeatitinka – yra per siauras. D. Jasaičio teigimu, minimas dviračių takas yra pusantro metro pločio, tačiau to nepakanka – patogiam važiavimui reikia bent 3-4 metrų pločio tako.

„Turime pripažinti, kad nuo Juodkrantės iki Smiltynės, po gaisro, kada technika taką sulaužė, jis yra tikrai prastos būklės. O nuo Juodkrantės iki Pervalkos takas yra stipriai per siauras. Tai yra didžiulė problema, ten važiuoja šimtai dviračių per dieną, jis yra pilnas. Aplenkti, prasilenkti yra neįmanoma. Kai kur takas yra apaugęs šakomis“, – problemas įvardija D. Jasaitis.

Apleisti dviračių takai Neringoje
Apleisti dviračių takai Neringoje
© Facebook

Jis sako, kad Kelių direkcija jau ruošia dviračių tako nuo Pervalkos iki pajūrio rekonstrukcijos projektą. Tiesa, anot mero, to negana: „Reiktų pridaryti daug dviračių takų, kad galėtum pasiekti visus paplūdimius normaliais takais, o ne gatve, ką mes dabar turime. Bet susiduriame su miškų įstatymo problema, nes Neringoje yra visur valstybiniai miškai. Juose asfaltuoto ar kitokio kelio negali būti“, – aiškina Neringos meras.

Ekologinio mokesčio Kelių direkcijai skirti negali

Atsakydamas į dviratininkų skundus dėl 20 eurų ekologinio mokesčio, kurį moka visi automobiliai, įvažiuojantys į Neringą, meras aiškina, kad minimas mokestis negali būti skirtas dviračių takams, priklausantiems ne savivaldybei.

„Vairuotojai moka mokestį, kad atsirastų stovėjimo aikštelės, kad būtų šiukšlių dėžės, švarūs paplūdimiai. Savivaldybės valdomi dviračių takai – taip, tačiau savivaldybė pinigų Kelių direkcijos nuosavybei negali, neleidžia teisės aktai“, – sako D. Jasaitis.

Ruošiasi rekonstruoti

Automobilių kelių direkcija DELFI atsiųstame komentare taip pat pripažįsta, kad jų valdomi takai nėra pačios geriausios būklės, tačiau sako, kad juos ruošiamasi tvarkyti.

Apleisti dviračių takai Neringoje
Apleisti dviračių takai Neringoje
© Facebook

„Privažiuojamasis kelias prie Pervalkos nuo kelio išties yra prastos būklės. Todėl šio tako rekonstravimo darbai yra įtraukti į 2018 metais rekonstruojamų takų sąrašą.

Pėsčiųjų ir dviračių tako šalia valstybinės reikšmės kelio Smiltynė-Nida būklė yra geresnė, tačiau šiuo atveju sunku šio tako būklę vertinti vienareikšmiškai – šio tako ilgis sudaro virš 30 kilometrų, todėl skirtinguose ruožuose tako kokybė yra skirtinga. Šiuo metu atliekama tako apžiūra, siekiant nustatyti blogesnės kokybės ruožus ir pagal tai susidėlioti atskirų ruožų rekonstravimo laikotarpius. Planuojama iki 2020 metų atnaujinti visą tako nuo Smiltynės iki Nidos dangą“, – planais dalijasi Automobilių kelių direkcijos atstovai.

Kelių direkcija taip pat atsako į dviračių entuziastų kaltinimą dėl nevalomų dviračių takų. „Keliai yra prižiūrimi bei nuvalomi. Valyti jie buvo liepos mėnesį, tačiau, atsižvelgus į gamtines sąlygas (kelias yra tarp lapuočių ir spygliuočių medžių), sudėtinga kelią kiekvieną dieną išlaikyti nuvalytą“, – rašoma komentare.

Jame taip pat pabrėžiama, kad Pervalkos ir Preilos gyvenvietėse dviračių takai priklauso Neringos savivaldybei, todėl šių gyvenviečių teritorijoje takų būkle rūpinasi savivaldybė. Taip pat Kelių direkcijai nepriklauso ir kelios viešame skunde užfiksuotos atkarpos, pavyzdžiui, esanti šalia Kuršių marių, teigiama atsiųstame komentare.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją
 
Savaitės naujienų prenumerata

Naujienos

Orai: po stulbinančios vasaros pabaigos ruduo parodys savo veidą (59)

Paskutinė vasaros diena bus tobula, tačiau vos vasara išeis, baigsis ir visi gražumai: dangus apsiniauks, pasipils lietus, šiluma išblės.

Lietinga vasara nuskriaudė ne visus: šaltalankių augintojai netveria džiaugsmu (3)

Šaltalankių augintojai tikina tokio gero derliaus kaip šiemet seniai neskynę. Šaltalankių augintojų Lietuvoje yra apie 100, konkurencijos nėra, nes uogų ir perdirbtos produkcijos trūksta. Lietuviškos uogos keliauja į Vokietiją, Švediją, Suomiją, Norvegiją.

Įspėja vairuotojus: dabar keliuose – grėsmingiausias metas (15)

Ruduo – ypač pavojingas vairuotojams, sako gamtininkas Selemonas Paltanavičius, mat kasmet pastebimas laukinių žvėrių suaktyvėjimas.

Orai: vasara sugrįžta (31)

Šią savaitę turėsime dar vieną puikią progą pasidžiaugti vasariškais orais: temperatūra kasdien kils aukščiau, debesys vietą užleis saulei. Na, o šventiniam penktadieniui orai bus tarsi užsakyti: daugelyje šalies vietovių bus saulėta ir šilta.

Manot, kad vasara buvo nenormali? Dar palaukit (51)

Baigiantis rugpjūčio mėnesiui galima drąsiai sakyti, kad šiais metais vasara Lietuvos gyventojų geru oru nelepino - stiprios liūtys, dažna temperatūros kaita ir mažai šilumos. Kodėl šiais metais turėjome tokią neprognozuojamą vasarą bei ko tikėtis ateityje pasakoja žinomi šalies klimatologai.