Higienos sprendimai maitinimo ir apgyvendinimo įstaigoms – tik iš profesionalų

Kaip pastebi vienos iš higienos sprendimus siūlančių bendrovių atstovė, AB „Kauno grūdai“ Higienos prekių ir kenkėjų kontrolės verslo vadovė Jurgita Aghasaryan, tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje prie viešbučių, restoranų, kavinių reputacijos formavimo stipriai prisideda klientų tendencija palikti atsiliepimus apie įstaigą internete ar socialiniuose tinkluose. Dažniausiai, tarp negatyvių atsiliepimų minimi higienos pažeidimai ir nepriimtinos sanitarinės sąlygos. „Daugybė viešųjų įstaigų susiduria su kasdieniais iššūkiais, kurie gali kelti pavojų tiek klientams, tiek darbuotojams. Vienas svarbiausių patarimų, kurį duodame savo klientams - nepalikti higienos klausimo savieigai ir patikėti jį savo darbą išmanantiems ekspertams,- akcentuoja J. Aghasaryan. – Švara ir higiena yra itin jautrios temos viešajame sektoriuje, galinčios kainuoti ne tik gerą reputaciją, bet ir veiklos tęstinumą.“

Manančius, kad viešosiose erdvėse užtenka pasirūpinti muilo dozatoriais ir dezinfekantais, specialistė skuba pataisyti – tai nuoseklios priežiūros reikalaujanti sritis, nuo tinkamos sanitarinės švaros iki kenkėjų prevencijos. Neteisingas švaros standartų laikymasis gali turėti neigiamą poveikį ne tik klientams, bet ir darbuotojų sveikatai, o nepakankama higiena ar netinkamas darbuotojų apmokymas gali lemti net ligų protrūkius.

Pasak ekspertės, Lietuvoje Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba yra aiškiai apibrėžusi reikalavimus, kurių maitinimo ar apgyvendinimo įstaigos privalo laikytis. „Šiuos reikalavimus privalo žinoti ir jų laikytis kiekvienas verslas. Kalbant apie maitinimo įstaigas, lankydami klientų objektus, visuomet audituojame patalpas, vertiname jų atitikimą VMVT reikalavimams. Taip pat įvertiname turimą įrangą, jos priežiūrą, indų švarą, kalkines apnašas ir kt. Atlikę pirminę analizę, galime siūlyti atitinkamus sprendimus, kaip pagerinti esamą būklę, parinkti papildomas priemones. Siekdami užtikrinti aukščiausią paslaugų kokybę, tokią analizę esamiems klientams atliekame reguliariai, konsultuojame ir apmokome personalą.“

Patogumas verslui – saugumas galutiniam klientui

Viena dažniausiai pasitaikančių, tačiau lengviausiai išsprendžiamų klaidų yra netinkamai supildyta dokumentacija, netinkamai parinktos priemonės. „Tvarkingos higienos instrukcijos, etiketės, prietaisų priežiūros grafikai, teisingai, pagal vandens kietumo analizę parinktos cheminės priemonės ir tinkamai sureguliuotos jų koncentracijos – kasdienė ir nesunkiai išsprendžiama užduotis, - akcentuoja Jurgita. – Daug daugiau įdirbio reikalauja dėmesys kliento personalui, jų apmokymai ir nuolatinės konsultacijos. Todėl išsamios mokymo programos, higienos protokolai yra būtini.“

Pašnekovės teigimu, ne mažiau svarbi dalis yra tinkama kenkėjų prevencija, mat tokie gyviai kaip tarakonai, žiurkės, pelės yra visiškai nesuderinami su HORECA sektoriaus veikla ir gali tapti tikru galvos skausmu - užteršti maistą, platinti ligas. „Nepageidaujami kenkėjai yra nemalonus iššūkis, todėl geriausia, kai dirbame prevenciškai. Būtina reguliariai tikrinti patalpas, ar nėra kenkėjų, imtis tinkamų prevencinių priemonių. Turime nemažą specialistų komandą ir visada esame vieno skambučio „atstumu“ nuo savo klientų tam, kad galėtume operatyviai reaguoti, nesvarbu, ar tai būtų kenkėjų, ar higienos sprendimų klausimai.“ - teigia „Kauno grūdų“ atstovė.

Būtent dviejų paslaugų sutelkimą vieno partnerio rankose – kenkėjų kontrolę ir higienos sprendimus - J. Aghasaryan pateikia kaip išskirtinį verslo privalumą. „Tai papildoma vertė ir patogumas mūsų klientams, nes vienas paslaugos tiekėjas gali pasirūpinti tiek kenkėjų klausimais, tiek švaros sprendimais, o tai betarpiškai susiję“.

Vardindama rinkos ypatumus, pašnekovė pabrėžia, kad be kita ko, higienos prekių verslo neaplenkia ir tvarumo sąvoka. „Dirbame su didžiaisiais pasaulio chemijos gamintojais, todėl savo prekių krepšelį esame išplėtę ir papildę mūsų tiekėjų siūlomu plačiu ekologiškų prekių pasirinkimu, taip pat naudojame aplinkai draugiškus ir saugius pakuotės sprendimus. Tai reiškia, kad pakuotė perdirbama arba naudojama pakartotinai. Džiugu, kad didieji gamintojai vis daugiau atsižvelgia į ekologijos ir tvarumo poreikį, nuolat ieško švaresnių, mažiau kenksmingų sudėčių chemijos produktų.“ Dėl augančio tvarių sprendimų poreikio, bendrovės atstovė užsimena ir apie ateities planus palengvinti klientams atliekų tvarkymo klausimus bei surinkti iš jų visas panaudotas priemonių pakuotes.

Klientų įvairovė

„Kauno grūdai“ kenkėjų kontrolės ir higienos prekių verslą plėtoja jau daugiau nei dešimtmetį - vykdo prekybą švaros ir higienos cheminėmis priemonėmis, skirtomis profesionaliai ir kasdienei buitinių patalpų priežiūrai. Tarp teikiamų paslaugų – patalpų plovimo, dezinfekcijos sistemų pritaikymo ir įrengimo, patalpų plovimo ir techninės priežiūros, mobilių ir stacionarių chemijos stotelių įrengimo, popieriaus, muilų, dezinfekantų laikiklių montavimo bei panašios paslaugos. Pradžioje padalinys buvo skirtas aptarnauti grupės įmones, tačiau vėliau sąrašą papildė išorės klientai - kitos maisto pramonės bendrovės, stambūs ūkininkai, Horeca sektorius, viešosios įstaigos.

Vienas iš bendrovės klientų - penktus bendradarbiavimo metus skaičiuojantis restoranų tinklas „Sugamour“. Žinomų ir klientų pamėgtų desertinių tinklo direktorė Žaneta Birbilienė pasakoja per eilę bendro darbo metų įsitikinusi patikimo partnerio svarba sklandžiai kasdienei veiklai. „Mūsų bendradarbiavimas ir „Kauno grūdų“ kenkėjų kontrolės ir higienos prekių padaliniu pagrįstas pasitikėjimu bei pagalba reikiamu momentu. Partnerių siūlomi produktai visuomet atitinka kainos ir kokybės santykį. Kaip vadovė, visuomet galiu būti rami, kad esant poreikiui gausime ne tik konsultaciją bet ir, svarbiausia, operatyvią reakciją į iškilusias problemas“, - teigia Ž. Birbilienė.

„Mūsų specialistų komanda sėkmingai darbuojasi visoje Lietuvoje. Esame sukaupę nemažą patirtį dirbdami su gamybos, keleivių pervežimo įstaigomis, viešbučiais, restoranais, valstybinėmis įstaigomis. Ypatingai klientų ratą praplėtėme pandeminiu laikotarpiu, kuomet buvo stipriai išaugusi dezinfekcijos paslaugų paklausa. – prideda J. Aghasaryan. – Su mūsų specialistų pagalba verslui nuimama daug bereikalingo galvos skausmo, nes suteikiame įvairiapuses konsultacijas ir paslaugas, siūlome tik optimalius, pilnai kliento poreikius atitinkančius higienos ir kenkėjų prevencijos sprendimus.“