Įžvelgia chaosą – kai kurių žmonių vonios spintelėse – iki 22 kosmetikos priemonių

„Šiandieninėje kosmetikos produktų rinkoje matome akivaizdų chaosą ir emocijų pergalę prieš mokslą. Vartotojai renkasi produktus vadovaudamiesi kriterijais, niekaip nesusijusiais su tikrosiomis kosmetikos funkcijomis. Tai trukdo jiems pasiekti norimų grožio rezultatų ir skatina besaikį vartojimą, – problemą įvardina Justė Pinkevičienė, „Cosmoway“ bendrasavininkė ir naujojo sprendimo idėjos autorė. – Pastebime, kad dažniausiai vartotojai kosmetikos priemones renkasi pagal pakuotės dizainą, dažnu atveju klaidinančius reklaminius aprašymus, nuomonės formuotojų kuriamus mitus arba naudodamiesi nepatikimomis sudėties analizavimo programėlėmis.“

J. Pinkevičienės teigimu, tuo problemos nesibaigia. Dažnu atveju netinkamą priemonių pasirinkimą keičia nedisciplinuotas jų naudojimas namuose. Todėl siekiant padėti vartotojui pasiekti norimų rezultatų, vienaip ar kitaip reikia įvaldyti priemonių naudojimą namuose.

„Mūsų kuriamas sprendimas bus unikalus tuo, kad jis padės vartotojams ne tik tinkamai pasirinkti, bet ir disciplinuotai naudoti priemones. Tam, kad parodytume, jog kosmetikos rinka nesiremia tuščiais pažadais, turime galvoti ne tik apie priemonių pardavimą, bet ir apie naudojimo procesą. Kitu atveju vartotojai toliau pirks vieną naujieną po kitos ir nuolat nusivils “, – sako J. Pinkevičienė.

Kosmetikos ekspertės teigimu, pasaulyje atlikti vartotojų elgsenos tyrimai rodo, kad dalies moterų vonios spintelėse galima rasti iki 22 skirtingų kosmetikos priemonių. Tokį elgesį J. Pinkevičienė vadina pinigų ir laiko švaistymu, gamtos teršimu.

„Mūsų kuriama programėlė padės optimizuoti naudojamų kosmetikos priemonių skaičių ir ne tik sudaryti jų naudojimo planą, bet ir jo laikytis, nuolat sekant odos bei plaukų būklę“, – sako kosmetikos rinkos ekspertė.

„JP Beauty Discipline“ sprendimas koreguos rekomendacijas pagal vartotojo odos ir plaukų būklę

DI grįstas sprendimas bus kuriamas kaip programėlė „JP Beauty Discipline“. Vartotojui pateikus duomenis apie savo odą ir plaukus, programėlė pateiks rekomendaciją dėl tinkamiausių priemonių. Pritaikiusi DI algoritmus, programėlė gebės ne tik išanalizuoti rinkoje esančių kosmetikos priemonių sudėtį, bet ir taps tarsi asmeniniu grožio treneriu jo delne – telefono ekrane. DI pajėgus sujungti kasdieniam kosmetikos naudojimui reikiamas žinias, įgytas iš kosmetologų, kosmetikos chemikų ar net gydytojų.

„Priklausomai nuo odos ir plaukų būklės, programėlė galės prašyti vartotojo periodiškai atnaujinti informaciją ir pagal tai koreguoti rekomendacijas. Tikime, kad programėlės DI turės visas reikiamas žinias profesionaliai patarti vartotojui, išvengiant emocijų ar tiesiog subjektyvių nuomonių“, – sako J. Pinkevičienė.

Pasak jos, nevaldomai augant socialinių tinklų populiarumui kosmetikos ekspertais pasiskelbia tiesiog mėgėjai, kurie neturi jokių kompetencijų padėti vartotojui.

„Net ir tikri ekspertai taip pat kai kuriais atvejais neišvengia subjektyvia nuomone pagrįstų pareiškimų, kurie daro nebūtinai gerą įtaką vartotojo elgsenai. Taigi, ši programėlė bus skirta tiems, kurie nori rinktis ir naudoti kosmetiką kiek įmanoma racionaliau. DI remsis tik mokslo patvirtintomis žiniomis, – pasakoja J. Pinkevičienė. – Norint pasiekti matomo rezultato, žmonėms privalu sistemiškai naudoti tinkamus produktus, laikytis disciplinos ir reguliariai atlikti reikiamas procedūras.“

Į algoritmų parengimą įtrauks tarptautinius mokslininkus ir kosmetologus

Kuriamą programėlę „Cosmoway Intelligence“ planuoja pristatyti visame pasaulyje. Šiuo tikslu į DI algoritmų kūrimą bus įtraukti pasaulyje pripažinti kosmetikos chemijos specialistai, mokslininkai, kosmetologai ir odos gydytojai, turintys kompetencijų spręsti įvairių rasių ir odos spalvos bei plaukų struktūros žmonių klausimus. Programėlės „JP Beauty Discipline“ algoritmai bus pagrįsti giluminio mokymosi modeliais, analizuojančiais individualius kiekvieno vartotojo duomenis, kai atsižvelgiant į pasiektą progresą naujai gauti duomenys vėl bus analizuojami, o algoritmai – toliau tikslinami ir tobulinami.

Justė Pinkevičienė, „Cosmoway“ bendrasavininkė, verslo plėtros vadovė

„Pasaulyje yra sukurta nemažai programėlių, kurios analizuoja kosmetikos priemonių sudėtį, tačiau vieno integruoto sprendimo, galinčio kiekvienam vartotojui pateikti individualias rekomendacijas ne tik renkantis kosmetiką, bet ir sekant jos efektyvumą, dar nėra. Po ne vienerių metų vartotojų elgesenos analizių tikime, kad tai padės sukurti sprendimą pasitelkiant dirbtinį intelektą, kuris neabejotinai taps didele pagalba vartotojams ypač didelėje chaosu garsėjančioje rinkoje “, – teigia J. Pinkevičienė.

Pasak „Cosmoway“ bendrasavininkės, pradedant įgyvendinti numatytą projektą tarptautiniu mastu, buvo įsteigta nauja įmonė „Cosmoway Intelligence“ bei „Celemi cosmetics“ Lietuvoje su filialu JAV, Floridoje. Šis dar tik praeitais metais rinkai pristatytas e-komercijos prekės ženklas „Celemi“ jau buvo užuomina apie komandos idėją, jog viena esminių priežasčių, kodėl kosmetikos vartotojai vis nusivilia kosmetikos priemonių efektyvumu, yra disciplinos trūkumas. „Celemi“ buvo pristatytas su disciplinos užrašine, tapusia tik įžanga didžiajai idėjai, kurią turėtų įgyvendinti „Cosmoway Intelligence“ su DI pagalba. „Celemi“ prekės ženklo vystymas komandai padeda toliau analizuoti vartotojų elgseną ir atrasti geriausius sprendimus kuriant DI įrankį. Tokioms analizėms tęsti „Celemi“ jau sausio mėnesį ketina pristatyti „Disciplinos“ programėlę. Ji bus skirta vartotojams , kurie vertina discipliną ir nori keisti kosmetikos vartojimo įpročius. Tuo pačiu tai padės rinkti ypač naudingas įžvalgas apie vartotojus ir jų elgseną.

DI pagrįstą sprendimą kurs lietuviška IT bendrovė „Scale3C”, sėkmingai vystanti mobiliųjų programėlių projektus užsienio bei Lietuvos užsakovams. Didelį dėmesį planuojama skirti vartotojų patirties bei kibernetinio saugumo sprendimams.

„Mobili programėlė taps objektyviu grožio konsultantu ir motyvatoriumi, teikiančiu moksliškai pagrįstą ekspertinę informaciją realiu laiku. Didžiuojamės galėdami prisidėti prie šio reikšmingo ir inovatyvaus produkto kūrimo. Iš Lietuvos – visam pasauliui”, – komentuoja „Scale3C“ bendraįkūrėjas Laurynas Pletkus.

Pasak J. Pinkevičienės, programėlė bus skirta tiek vyrams, tiek moterims, besirūpinantiems savo odos ir plaukų būkle bei norintiems, kad įsigytos kosmetikos priemonės duotų pastebimų rezultatų. Tikimasi, kad viena greičiausiai nauju sprendimu norinčių pasinaudoti grupių taps Z karta, išsiskirianti teigiamu požiūriu į technologijas ir naujoves, vertinanti individualizuotus sprendimus.