Prie „Renkuosi mokyti!“ veiklos tęstinumo jau sutiko prisidėti keturi verslai: „ACME grupė“, „Omnisend“, „Girteka“ ir „INVL turto valdymo grupė“. Jų parama siekia 400 tūkst. eurų. Likusią sumą programa siekia surinkti ateinančiais metais bei kviečia atsakingus verslus tapti pagrindiniais arba mažesniaisiais remėjais. Paremti programą gali ir fiziniai asmenys puslapyje „Aukok.lt“.

„Mūsų ir jūsų vaikai yra Lietuvos ateitis, todėl, manau, kad visų pirmiausia turime prisidėti prie jų išsilavinimo kokybės. Džiaugiamės galėdami tapti „Renkuosi mokyti!“ rėmėjais ir kviečiame prie paramos prisijungti ir kitus verslus, matančius prasmę padėti šios programos dalyviams spręsti mokytojų trūkumo problemą Lietuvoje“, – teigia „Omnisend“ vadovas ir bendraįkūrėjis Rytis Laurinavičius.

Per 15 veiklos metų „Renkuosi mokyti!“ paruošė beveik 300 mokytojų, kurie pasiekė daugiau nei 40 tūkst. Lietuvos vaikų. Net 75 proc. šių mokytojų renkasi ir po programos pabaigos likti švietimo srityje ir kurti joje pozityvius pokyčius.

„Tikime, kad tikrai galime prisidėti prie mokytojų poreikio iššūkio sprendimo. Visus 15 metų mūsų programa savo veiklą realizuoja tik privačių verslų ir aukotojų dėka. Tai, kad verslo atstovai kviečia kitus verslus prisidėti prie mūsų programos įgyvendinimo, pirmiausia liudija apie Lietuvos verslo brandą ir atsakingą požiūrį į švietimą. Antra, tai proga realizuoti potencialą, slypintį privataus sektoriaus ir nevyriausybinės organizacijos partnerystėje“, – teigia „Renkuosi mokyti!“ plėtros vadovė Emilė Paskočimaitė.


Pristatomas interaktyvus mokytojų poreikio žemėlapis

Lietuvoje jau kelerius metus iš eilės signalizuojama apie vis didėjantį mokytojų trūkumą. Valstybės kontrolės duomenimis, šiais mokslo metais pusei Lietuvos mokyklų trūksta apie 1,4 tūkst. pedagogų. Virš 50 proc. šalies mokytojų dirba daugiau negu etatą, o tai reiškia, kad realus pedagogų trūkumas yra žymiai didesnis. Apie prastą situaciją švietime liudija ir tai, kad beveik pusė praėjusių metų pedagoginių studijų absolventų nepanoro dirbti mokyklose, nepaisant valstybės siūlomų skatinamųjų stipendijų. Atsižvelgiant į dirbančių mokytojų amžių, prognozuojama, kad po penkerių metų dirbančių pedagogų Lietuvoje trūks du ar net tris kartus daugiau.

Spalio 6 d. spaudos konferencijos metu pristatytas naujai sukurtas interaktyvus mokytojų poreikio žemėlapis. Vizualizuojant duomenis siekiama parodyti, kad mokytojų trūkumas nėra tolima ar abstrakti problema.

„Akivaizdžiai matome, kad mokytojų trūksta visuose Lietuvos regionuose, šis trūkumas tiesiogiai atsiliepia vaikams – trūksta tų, kurie padeda mūsų miesto ar kaimo vaikams atskleisti savo galimybes ir talentus; trūksta tų, kurie sudomina vaikus gamtos mokslais, inžinerija ar sužadina jų verslumą ir kūrybiškumą. Kol vaikams trūksta mokytojų, tol mums visiems trūks laisvų, iniciatyvių, kritiškai ir kūrybiškai mąstančių specialistų, politikų ar visuomenės kūrėjų“, – teigia programos „Renkuosi mokyti!“ vadovas Artur Adam Markevič.

Mokytojų poreikio žemėlapis gali tapti įrankiu, padedančiu suprasti realią mokytojų trūkumo situaciją. „Renkuosi mokyti!“ kviečia savivaldybes ir valstybines institucijas kartu spręsti konkrečių duomenų trūkumo problemą bei komunikuoti apie reikiamą poreikį. Naujai sukurtas interaktyvus įrankis gali būti sujungtas su bet kuria duomenų rinkimo sistema, pavyzdžiui, Nacionalinės švietimo agentūros pedagogų poreikio registru. Tačiau svarbu vieningai sutarti dėl duomenų teikimo tvarkos. Šis žemėlapis, aiškiai nurodydamas mokytojų poreikį skirtinguose Lietuvos regionuose, taip pat kvies atsakingus verslus prisidėti pritraukiant motyvuotus žmones į jų regioną.

„Su „Renkuosi mokyti!“ glaudžiai dirbome kuriant interaktyvaus mokytojų poreikio žemėlapio idėją. Švietimas, mūsų akimis, yra visuomenės ir bet kurios iš sričių pagrindas. Galima įrengti moderniai klases, atnaujinti pastatus, bet be motyvuotų mokytojų mokyklose – visa tai niekas. Vis dar yra tokių Lietuvos rajonų, nutolusių nuo didmiesčių, kuriuose mokiniai negali rinktis laikyti vieno ar kito egzamino tik dėl to, kad ten nėra, pvz., fizikos ar chemijos mokytojo arba fizinio ugdymo mokytojas turi dėstyti ir matematiką. Mokytojų poreikio žemėlapis yra puiki terpė pasitikrinti mums visiems, o kokių mokytojų trūksta? Gal jūsų įmonė galėtų paremti bent vieno mokytojo paruošimą jūsų regione?“, – klausia prie paramos „Renkuosi mokyti!“ prisidedančios įmonės „ACME grupė“ vadovas Sergej Artemiuk.

„Renkuosi mokyti!“ kviečia spręsti mokytojų poreikio iššūkį

Mokytojų poreikio problema gali būti sprendžiama įvairiomis priemonėmis – modernizuojant pedagogų rengimo procesą, sukuriant finansines paskatas, keliant profesijos įvaizdį, gerinant darbo sąlygas ir pan. Įvairūs tarptautiniai tyrimai rodo, kad ypač svarbūs veiksniai pradedantiesiems mokytojams yra palaikymas mokykloje bei bendruomenė, kurioje kiekvienas gali atvirai kelti klausimus, nebijoti klysti.

Tuo besiremdama ir kurdama bendruomenę, „Renkuosi mokyti!“ programa kviečia motyvuotus, aukštąjį išsilavinimą turinčius žmones pasiryžti dirbti mokytojais valstybinėse mokyklose. Programos metu dalyviai gauna visapusišką profesinį pastiprinimą, o taip pat užtikrinamas ekspertų ir bendruomenės palaikymas. „Visi norėtume, kad Lietuvoje tiek versle, tiek viešajame sektoriuje dirbtų žmonės degančiomis akimis, norintys augti ir žinantys, kaip tai padaryti. Kadangi esame investuotojai, „Renkuosi mokyti!“ matome kaip vertingą investiciją į žmones, kuri atneš didelę grąžą visiems ateityje“, – sako prie programos prisidedančios įmonės „INVL Asset Management“ Turto valdymo veiklos vadovas Paulius Žurauskas.

Bendradarbiavimas su Lietuvos verslais bei individuali parama programai yra itin svarbi. „Girtekos“ grupės Finansų direktorius Vytenis Šuklys sako, kad įmonė remia „Renkuosi mokyti!“, nes nori prisidėti prie ateities kūrimo ir jaunosios kartos ugdymo Lietuvoje. „Tikime, kad mokytojai yra mokinių ateitis ir kad kiekvienas prie mokytojų bendruomenės prisijungęs naujas narys gali teigiamai paveikti daugybės jaunų žmonių požiūrį į mokslą ir gyvenimą“, – dalinasi Vytenis Šuklys.

Konferencijos metu paskelbta, kad š. m. lapkričio 6 d. startuos naujų „Renkuosi mokyti!“ programos dalyvių atranka – tai galimybė prisijungti prie unikalios ir lyderiaujančios mokytojų bendruomenės Lietuvoje ir taip kurti šalies ateitį ir švietimą, orientuotą į kiekvieno vaiko sėkmę. Informacija apie atranką skelbiama internetiniame puslapyje www.renkuosimokyti.lt ir programos socialiniuose tinkluose.