„Kiekviena įmonė pati sprendžia, kas kiek metų atnaujinti kompiuterinę įrangą: vienur tai bus treji, kitur – penkeri metai. Žinoma, ir numatytam terminui suėjus kompiuteriai toliau veiks, juos bus galima naudoti, bet svarbu suprasti kylančias papildomas rizikas. Retas vadovas įvertina tai, kiek laiko darbuotojai negalės atlikti savo užduočių dėl kompiuterio gedimo. Kuo kompiuteris senesnis, tuo sunkiau gauti pakaitinių detalių. Jei garantinio kompiuterio remontas gali trukti kelias dienas ar savaites, tai senesniam įrenginiui vien reikiamų detalių gali tekti laukti kelis mėnesius“, – pastebi „Telia“ produktų pardavimo vadovas Arnas Maslinskas.

Tai, kad kompiuteris paseno ir atėjo metas jį keisti, gali išduoti ne tik jo amžius. Tarkim, jis gali lėtai veikti, strigti atliekant kasdienes su darbu susijusias užduotis ir tai darbuotojams sukelia nepatogumų, erzina.

Lėtas procesorius, darbinės atminties trūkumas ar mažas kietasis diskas yra tik viena medalio pusė: problemų gali kelti ir programinė įranga. Naujausios operacinės sistemos ir programinės įrangos versijos užtikrina sklandų, patogų darbą ir duomenų saugumą. Tuo metu senesniuose kompiuteriuose vis dar galima rasti „Windows 7“, kurios palaikymas bus galutinai nutrauktas 2020 metais, ar net nebepalaikomą „Windows XP“ operacinę sistemą, taip pat atgyvenusias biuro programas.

„Nauji kompiuteriai – tai ne tik greitis, bet ir saugumas bei stabilumas“, – apibendrina kompiuterinės įrangos ekspertas.

Kada ir kiek kompiuterinės įrangos atnaujinti, lemia įvairūs faktoriai: įmonės dydis, saugumo politika, IT ūkio valdymo strategija, IT biudžeto planavimas. Didesnėms įmonėms, turinčioms bent 30–40 kompiuterizuotų darbo vietų, „Telia“ ekspertas rekomenduoja visą įrangą atnaujinti vienu kartu. Turint vienodas darbo vietas, jas gerokai lengviau prižiūrėti ir valdyti, dėl to taupomas IT specialistų laikas ir kaštai. Taip pat kompiuteriams taikomos vienodos garantinės sąlygos, aptarnavimas, o darbuotojai žino, kada jų kompiuteris bus kitą kartą atnaujintas.

Mažesnį kiekį kompiuterių turinčiose įmonėse įrangą galima atnaujinti ir dalimis, tiesa, pasirinkus tokią taktiką vertėtų išsirinkti tinkamiausią įrangos gamintoją ir jo produktų seriją, kadangi panašius įrenginius taip pat bus lengviau prižiūrėti ir aptarnauti IT specialistams.

A. Maslinskas pabrėžia, kad tiek vienu, tiek kitu atveju įrangos atnaujinimas nebūtinai reiškia dideles momentines išlaidas: „Kompiuterius įmonės gali ne tik pirkti, bet ir nuomotis, o pasirinkusios darbo vietos nuomos paslaugą jos gauna ne tik nuo visų rizikų apdraustus kompiuterius su „Windows 10 Pro“ operacine sistema, „Office 365“ programinės įrangos paketą, bet ir kompiuterių priežiūros paslaugą.“

Ši paslauga leidžia sumažinti krūvį IT skyriui, patikint priežiūrą specializuotam partneriui, tad IT specialistai gali susikoncentruoti į savo pagrindinę užduotį – įmonės IT strategijos kūrimą ir jos vystymą, nes tai yra vienas iš pagrindinių dalykų, kuris padeda verslui augti. IT skyriaus neturinčioms įmonėms tokia paslauga apskritai išsprendžia daug problemų: nėra didelių vienkartinių investicijų, aiškios procedūros ir reagavimo laikai esant kokiems nesklandumams ar gedimams, o kai IT rūpesčiai perkeliami ant patyrusių specialistų pečių, įmonės darbuotojai gali atlikti savo darbus.

Užsakymo nr.: PT_79640629