„Nemokamas elektroninis paštas tinka nebent namų vartotojams. Tokie produktai įprastai yra riboti, o juos naudojantys žmonės už paslaugas „susimoka“ suteikdami informaciją apie save, kuri kai kuriais atvejais naudojama ir jiems rodant reklamą. Nemokami produktai neturi ir kitų verslui svarbių funkcijų, užtikrinančių įrenginių ir duomenų saugumą, apsaugą nuo jų praradimo, integracijos ir kitų galimybių“, – komentuoja Milda Klimašauskaitė, „Microsoft“ debesijos sprendimų produktų vadovė kompanijoje „Telia“.

Ji priduria, kad itin svarbus vaidmuo tenka el. pašto saugumui. Brukalais vadinami nepageidaujami el. laiškai šiuo metu pasaulyje sudaro daugiau nei 85 proc. visų el. laiškų ir ši proporcija išlieka panaši jau daug metų.

Patikimo, kokybiško brukalų filtro neturinčios pašto sistemos sudaro idealias sąlygas vadinamosioms fišingo (angl. phishing) atakoms. Tai yra sukčiavimo forma, kuomet iš žmonių siekiama išvilioti prisijungimo duomenis, slaptažodžius ar konfidencialią informaciją. Ji populiari visame pasaulyje, ne išimtis ir Lietuva.

Ne sykį skelbta apie atvejus, kuomet žmonės gavo sukčių laiškus, kurie primena oficialius bankų ar kitų bendrovių siunčiamus laiškus, siekdami išgauti jų interneto bankininkystės duomenis, įvairių profilių prisijungimus ar tiesiog išvilioti pinigų.

Brukalais dažnai platinamos ir kenkėjiškos programos – jos siunčiamos kaip laiškų priedai ar pateikiant nuorodas, kurias paspaudę žmonės nukreipiami į užkrėstas svetaines.

„Kalbant apie IT, niekas negali garantuoti šimtaprocentinio saugumo ir, kaip sako IT saugumo ekspertai, didžiausia spraga yra prie kompiuterio sėdintis žmogus. Taigi daug priklauso nuo pačių vartotojų atidumo: kokius laiškus ir prie jų prisegtus failus atidaro, kokias nuorodas spaudžia. Elektroninio pašto sistemos atlieka pagalbininko vaidmenį: jos gali blokuoti prieigą arba įspėti žmogų. Bene geriausiai tokias rizikas leidžia sumažinti „Microsoft“ siūloma „Exchange online“ pašto tarnyba bei siūlomi saugumo priedai. „Exchange online“ turi brukalų filtrą, kuris patikrina kiekvieną laišką, o net jei laiškas sugeba jį praeiti, sistemos papildinys „Advanced Threat Protection“ papildomai tikrina priedus ir laiške esančias nuorodas jų atidarymo metu. Kilus bent mažiausiam įtarimui, nuoroda ar priedas vartotojui tampa nepasiekiamas“, – sako M. Klimašauskaitė.

„Microsoft“ į saugumą investuoja milžiniškas sumas ir nuolat stebi situaciją visame pasaulyje, todėl vienoje šalyje ar regione pradėjus plisti naujiems virusams ar kenkėjams, apsaugos sprendimai pritaikomi visuose regionuose.

„Exchange online“ galimybėmis įmonės gali naudotis užsisakiusios „Office 365“, o dar vienas šios pašto sistemos privalumas yra jos integracija su kitais „Microsoft“ produktais ir biuro programomis. Darbui su elektroniniu paštu skirtoje „Outlook“ programoje laiškus galima grupuoti, skirstyti pagal prioritetus, taip pat organizuoti susitikimus su kolegomis ir partneriais, planuoti dienotvarkę, gauti priminimus. Dokumentus prie laiškų galima prisegti ne tik iš kompiuterio ar telefono vidinės atminties, bet ir „OneDrive“ debesijos, kur juos gali redaguoti keli komandos nariai vienu metu. Tai taip pat didina saugumą: pasirinkus atitinkamus nustatymus, šiuos failus galės pasiekti tik pačios bendrovės darbuotojai arba konkretūs asmenys, taigi konfidenciali informacija nenutekės į svetimas rankas.

Tad kiek verslui kainuoja nemokamas elektroninis paštas? Anot M. Klimašauskaitės, vienareikšmiškai į šį klausimą atsakyti sudėtinga. Visgi vertinant vien saugumo aspektą, el. paštu prasibrovęs virusas gali ilgam paralyžiuoti įmonės veiklą ir atnešti rimtų nuostolių.

Galiausiai, elektroninis paštas atlieka ne tik funkcinį, bet ir reprezentacinį vaidmenį, o vizitinės kortelės su „...@gmail.com“ ar „...@mail.ru“ pašto adresais nei įmonės vadovui, nei darbuotojams garbės nedaro.

Turite klausimų apie verslo elektroninį paštą, „Office 365“ ar kitas verslui skirtas IT paslaugas? Kreipkitės į savo „Telia“ vadybininką arba susisiekite telefonu 1816.

Užsakymo nr.: PT_79529523