Jau nuo rugsėjo „Vilproje“ – pats darbų įkarštis: artėjant šaltajam sezonui žmonės ir įmonės skuba pasirūpinti šildymo įranga, užsako jos montavimo ir remonto paslaugas. Sklandų šias paslaugas teikiančios bendrovės darbą užtikrina IT sistemos ir debesija, kur laikomi visi duomenys ir dokumentai, o bet kokie sutrikimai atsiliepia labai skaudžiai – vienos dienos tiesioginiai nuostoliai dėl ryšio sutrikimų sezono metu įmonei gali kainuoti virš 70 tūkst. eurų.

„Pernai rimti gedimai pasikartojo kelis kartus. Kaskart sutrikus paslaugų tiekimui kildavo nesusipratimas, kuri įmonė turi spręsti problemą – interneto ar debesijos paslaugų tiekėjas? Gedimų šalinimas užtrukdavo, o mums kiekviena minutė tiesiogine šių žodžių prasme kainavo pinigus, nes negalėjome aptarnauti klientų, pateikti komercinių pasiūlymų ar paruošti pardavimo dokumentų. Netekę kantrybės žmonės tiesiog apsisukdavo ir išeidavo“, – prisimena „Vilpros“ generalinis direktorius Martynas Vėgėlė.

Galiausiai jis nusprendė: užteks, reikia ieškoti patikimesnio būdo, kol klientai neišsiskirstė. Kadangi įmonė jau buvo atlikusi IT auditą ir įvertinusi sistemų apkrovas ir prognozuojamus ateities poreikius, beliko nuspręsti, kur perkelti paslaugas. Šįkart buvo paskelbtas konkursas, o vertinant pasiūlymus atsižvelgta ne tik į siūlomas kainas, bet ir į reakcijos laiką sprendžiant problemas, operatyvumą, bendravimo kultūrą ir kitus aspektus.

Debesijos paslaugų tiekėju įmonė išsirinko „Telia“, įžvelgdama ir dar vieną privalumą: dabar tiek IT, tiek ryšio paslaugas ji gauna iš vienų rankų.

„Manau, tai buvo teisingas sprendimas. Visus klausimus sprendžia viena komanda, kuri žino mūsų IT ūkį, todėl tai vyksta greičiau, o už paslaugas gauname vieną sąskaitą. Be to, išvengėme su paslaugų perjungimu susijusių rūpesčių ir kaštų“, – sako M. Vėgėlė.

„Telia“ įmonei taip pat teikia telefonijos paslaugas ir duomenų perdavimo sprendimą tarp 8 jos padalinių visoje Lietuvoje. Tai didina darbo našumą ir aptarnavimo greitį, kadangi darbuotojai gali saugiai dalintis failais bendrame tinkle – ne tik prekių aprašymais, nuotraukomis, instrukcijomis ir įvairia technine informacija, bet ir finansiniais dokumentais, ataskaitomis.

Nišą rado atsitiktinai

Šiuo metu „Vilpra“ yra viena didžiausių Lietuvoje šildymo, vėdinimo, santechnikos, inžinerinių tinklų ir kita įranga prekiaujančių, ją montuojančių ir prižiūrinčių įmonių, tačiau verslo aukštumas ji pasiekė ne pernakt. Pamatus jai dar 1992 metais paklojo M. Vėgėlės tėvas Algirdas, kartu su verslo partneriu savo buto svetainėje įsteigę bendrą komercinę-gamybinę įmonę ir pirmieji Lietuvoje pradėję gaminti savidažius antspaudus.

„Vilpra“

Sprendimą pasukti į patalpų vidaus inžineriją lėmė atsitiktinumas: A. Vėgėlei lankantis tuometinėje Čekoslovakijoje, vietos verslininkai parodė pastatą, kurį šildė ir jam karštą vandenį ruošė dujinių katilų kaskada. Lietuvį šis nematytas inžinerinis sprendimas sudomino, todėl grįžęs į Lietuvą jis ėmėsi naujos verslo nišos.

Įmonė pirmoji Lietuvoje pasiūlė plieno radiatorius, modernų automatizuotą katilinių valdymą, o vėliau įsteigta „Vilpros pramonė“ pradėjo gaminti ir prekiauti dūmtraukiais ir kitais gaminiais iš nerūdijančio plieno. Šiuo metu čia pagaminama apie 70 kilometrų dūmtraukių ir kitų gaminių per metus.

„Vilpra“ bendradarbiauja su statybos montavimo, statybos organizacijomis, architektais, projektuotojais, dizaineriais ir daugiau nei 200 užsienio gamintojų, tarp jų – „Vaillant“, „Toshiba“, „Spartherm“, „Irsap“, „Cheminees Diffusion“, „Sime“, „Gree“, „Seguin“ ir kt.

IT sutrikimų kaina

„Telia“ verslo ir produktų plėtros vadovas Daniel Karpovič pastebi, kad anaiptol ne visi verslininkai įvertina, kiek jų įmonėms kainuotų IT sistemų gedimai, jų šalinimas ar duomenų praradimas. O vertinti reikėtų ne tik pataisymų kainą, bet ir sugaištą laiką laukiant, kol sistemos bus atstatytos, kadangi tuomet dalis darbuotojų negali atlikti savo pareigų ir jos veikla stoja.

Debesija įmonėms suteikia papildomo lankstumo, kadangi reikiamus išteklius galima užsakyti ir jais naudotis pagal tuo metu esantį poreikį, o jam pasikeitus – didinti ar mažinti pajėgumus. Taigi verslininkai moka tik už tai, kuo naudojasi, jiems nereikia didelių investicijų įsigyjant ir atnaujinant įrangą.

„Debesijos paslaugas teikiančios įmonės taip pat gali pasiūlyti verslo analitikos priemones, daiktų interneto sprendimus, klientų aptarnavimo skaitmeninės transformacijos sprendimus, integraciją su tarptautiniais paslaugų teikėjais, kad įmonė pasiektų potencialius klientus kitose valstybėse, ir dar daug kitų specializuotų sprendimų“, – sako D. Karpovič.

Jis atkreipia dėmesį į dar vieną ydingą praktiką, būdingą smulkiose ir vidutinėse įmonėse: svarbūs dokumentai, sutartys ir kiti duomenys laikomi popierinėse laikmenose. Šįmet rudenį „Telia“ užsakymu atlikta apklausa parodė, kad popierinius archyvus ir užrašų knygas tam naudoja 58 proc. smulkių Lietuvos bendrovių.

„Popierinius dokumentus akimirksniu gali sunaikinti vanduo ar ugnis, todėl svarbu suprasti, kad tokiu atveju būtina turėti atsargines kopijas. Biure laikomas serveris ar jo funkciją atliekantis kompiuteris taip pat nėra itin patikima alternatyva, geriausia tokius duomenis saugoti debesyje“, – teigia D. Karpovič.

Gebėdamos teisingai valdyti savo IT ūkį ir išnaudodamos visą jo potencialą bendrovės gali pasiekti didesnį veiklos efektyvumą ir užsitikrinti stipresnius veiklos rezultatus.

Užsakymo nr.: PT_79631041