Stengiasi pritaikyti įgytas žinias savo aplinkoje

Anot kelių disciplinų progimnazijos mokytojos Dainos Aleksandravičiūtės, nors progimnazijoje nėra įkurto atskiro STEAM centro, tačiau šioje laboratorijoje, taip pat už mokyklos ribų vykstančios STEAM pamokos labai įtraukia mokinius.

„STEAM – tai įvairių pamokų metu išgirstų dalykų, įgytų žinių taikymas ieškant ir sprendžiant įvairias problemas. Mes su kolege taip pat mėgstame organizuoti STEAM stovyklas mokiniams. Jos paprastai būna mokslo metų pabaigoje, trunka 3–4 dienas. Apsigyvename gamtos mokyklose, kuriose turime galimybę naudotis mikroskopais, miškuose darome tyrimus, vertiname gamtininkų pagalbą ir edukacijas.

Skatiname mokinius įsitraukti į STEAM veiklas jiems rodydami, kad gamtos mokslai įdomūs, jie gali būti pritaikomi įprastoje aplinkoje. Mokiniams STEAM yra nauja sąvoka, jie ją supranta kaip kelių dalykų integraciją. Mūsų užduotis – tą sąvoką įprasminti.

Kiek man pačiai teko matyti, patirti ir kartu dirbti, įvairių disciplinų pamokose ar projektų metu mokiniai gautas žinias geba ir stengiasi pritaikyti. Vėliau tai, ką išmoksta, kartais pritaiko ir savo aplinkoje“, – pasakoja fizikos mokytoja metodininkė, informacinių technologijų, biologijos mokytoja D. Aleksandravičiūtė.

Vaikai apčiuopia praktinių darbų naudą

Kaip pastebi jos kolegė, chemijos mokytoja metodininkė Irena Stalnionienė, STEAM užsiėmimai turi tikrai labai didelės naudos moksleiviams.

„Pirmiausia padidėja mokinių motyvacija, susidomėjimas. Jie geriau supranta, kai ką tik išmoktą teoriją pritaiko praktiškai. Moksleiviai įgyja įgūdžių bendradarbiauti, dirbti grupėje, sieti visų dalykų žinias į vieną visumą. Labai svarbu, kad mokiniai įgytų įvairių kompetencijų, įvairių dalykų žinių. Kai ateis laikas rinktis specialybę, pavyzdžiui, architekto, puikiai suvoks, jog vien braižybos ir matematikos nepakaks, reikia ir fizikos, ir chemijos, ir kitų dalykų žinių. Tai mokinius paskatina geriau suprasti, praktinių darbų nauda vaikams jaučiama, apčiuopiama“, – įžvalgomis dalijasi mokytoja metodininkė I. Stalnionienė.

Patys mokiniai dalinasi, kas jiems patinka STEAM pamokose ir ką jie iš čia išsineša.

„Labai įdomi STEAM pamoka. Aš sužinojau, kad medžiagos yra labai laidžios, kai jos turi elektronus arba druskos savyje. Esu patenkintas“, – sako aštuntokas Benas Bičkūnas.

„Man visada patinka praktinės pamokos, nes yra daugiau šansų išmokti tokiose pamokose nei iš vadovėlių. Nes vadovėliuose būna keistų žodžių, kurių nežinai. O šiose pamokose aiškiai paaiškinama, ką daryti, tampa žymiai aiškiau. Mes neseniai jungėme lempučių grandines, tai man labai patiko. Man labai įdomu dirbti su elektra“, – džiaugiasi aštuntos klasės mokinė Vaiva Januškaitė.

Tai, kad STEAM veiklos išties labai patinka mokiniams, geriausiai parodo jų intensyvus darbas ir maksimalus įsitraukimas pamokų metu, kai niekam nerūpi nuskambėjęs skambutis, pranešantis apie pertrauką. Čia laikas tarsi sustoja.