Naujuosius 2024-iuos metus pradedate su gana kardinaliu pokyčiu – keičiate mokyklos pavadinimą. Kaip kilo idėja permainoms?

Mes atviri įvairioms naujovėms ir drąsiai jas pasitinkame. Per visus savo veiklos metus įdėjome nemažą indėlį į mūsų įstaigos kultūrą, prestižą, reitingus. Ne kartą įrodėme aukštą mūsų darbo kokybę per mokinių rezultataus. Tačiau pastebėjome, kad kartais mūsų mokyklos pavadinimas klaidina potencialius klientus. Lietuvių šeimos, matydamos pavadinime žodį „tarptautinė“, sunerimdavo, kad bus per mažai dėmesio skiriama lietuvių kalbai ir lietuviškai ugdymosi programai. O užsieniečiai atvirkščiai – iš tarptautinės mokyklos tikėdavosi nelietuviškos ugdymosi programos.

Kodėl būtent Meridiano licėjus? Kokią žinią neša šis pavadinimas?

Pavadinime žodis „Meridianas“ pasirinktas kaip aukščiausios viršūnės simbolis. Tai atspindi mūsų siekį suteikti mokiniams aukščiausios kokybės išsilavinimą ir visapusišką mokymosi patirtį. Mokyklos tikslas išlieka tas pats – suteikti mokiniams pasaulinę perspektyvą, neprarandant savo kultūros ir tapatybės.


Tad pavadinimas nėra susijęs su kažkokiais kardinaliais pokyčiais?

Pabrėžiame, kad keičiasi tik mokyklos pavadinimas. Po šūkiu „Ta pati kokybė, ta pati sėkmės istorija!“ toliau aukštais rezultatais garsinsime ne tik savo įstaigą, miestą, bet ir visą šalį, dalyvaudami ir parsiveždami aukštus laimėjimus iš įvairių konkursų, olimpiadų, festivalių.

Save pozicionuojate kaip mokykla, kuri suteikia mokiniams pilną edukacinę patirtį. Iš ko susideda ta patirtis?

Meridiano licėjus, derindamas veiksmingiausius įvairių pasaulio šalių pripažintų švietimo sistemų modelius, suteikia mokiniams visapusišką išsilavinimą. Mūsų mokiniai mokosi pagal praturtintą ugdymo programą. Mokydamiesi dviem kalbomis – lietuvių ir anglų – jie turi galimybę įgyti aukščiausius standartus atitinkančias žinias ir įgūdžius.

Negano to, esame pirmieji Lietuvoje į ugdymo procesą pagal bendrąsias programas įtraukę tarptautinę Kembridžo mokymo programą anglų kalba.

Taip pat atvykusiems iš kitų šalių moksleiviams sudarome sąlygas išmokti lietuvių kalbą lankant išlyginamąsias lietuvių kalbos pamokas.

Na, o turėdami mokykloje pakankamai įvairiakultūrę bendruomenę, didžiuojamės galėdami padėti savo mokiniams pažinti ir įgyti skirtingas patirtis ir plėsti savo žinias tarptautiniu lygmeniu.

Mokykloje daug dėmesio skiriate efektyviam visapusiškos asmenybės ugdymui. Kokiais būdais tai darote ir kokias vertybes puoselėjate?

Mūsų moksleiviai dalyvauja asmenybės ugdymo programoje „Character School“. Charakterio ugdymas – tai tikslingos pastangos ugdyti tas jaunų žmonių moralines ir elgesio vertybes, kurios yra esminės ir būdingos visoms pasaulio kultūroms. Esame išsigryninę mokyklos vertybes, kurias kūrė visa bendruomenė – mokiniai, tėvai, mokytojai. Keturios pagrindinės mūsų vertybės yra pagarba, bendradarbiavimas, sąmoningas mokymasis bei kritinis mąstymas.

Dalyvaujame ir tarptautinėje „DofE“ programoje. Tai pasaulyje pirmaujanti pozityvios lyderystės programa jaunimui. Atliekamos įvairios užduotys, kai jaunuoliai, mesdami sau iššūkį, stebi savo pažangą. Taip pat „Junior Achievement“ praktinio verslumo ugdymo programoje, kurioje dalyvaudami mokiniai buriasi į komandas, sugalvoja savo verslo idėją ir ją pristato. Šiemet 8-okai kūrė išmanųjį žadintuvą, turintiems laiko valdymo sunkumų, „Youtube“ kanalo prototipą senjorams, norintiems išmokti naudotis šiuolaikinėmis technologijomis bei sukūrė saugaus automobilio be vairuotojo modelį.

Vyksta viešojo kalbėjimo renginiai, kuriuose kalba ne tik mokiniai, bet ir mokytojai. Jaunesniems mokiniams taikome gerų darbų skatinimo programa „VIMSPOINTS“. Čia mokiniai suskirstomi į keturias spalvų komandas ir kiekvienas komandos narys, rinkdamas gerumo taškus, padidina galimybę savo komandai laimėti. Mokslo metų pabaigoje daugiausiai taškų surinkusi komanda yra apdovanojama išvyka.

Nuo pirmų žingsnių mokykloje mokiniai sužino apie savanorystės, pagalbos kitam galimybes. Savanorystė padeda mokiniams praktikuoti pamatines vertybes, parodyti savo intelektualias ir pilietiškas charakterio savybes. Kad ugdytųsi charakterio kognityvius, emocinius ir elgsenos aspektus, mokiniams reikia daug ir įvairių galimybių susidurti su realiais iššūkiais.

Galiausiai užtikriname mokinio teisė į mokslą. Jei dėl mokyklai žinomų priežasčių mokinys nedalyvauja pamokoje, jis gali į pamoką jungtis nuotoliniu būdu.

Na, o kas renkasi Meridiano licėjų? Koks jaunimas pas jus mokosi?

Meridiano licėjų renkasi šeimos, kurios supranta, kad siekiant aukštų akademinių rezultatų, pirmiausiai labai svarbu pasirūpinti vaikų socialiniu emociniu gyvenimu. Esame įsitikinę, kad gera mokykla – tai institucija, kuri padeda mokiniams akademiškai, socialiai ir asmeniškai tobulėti. Tokiose mokyklose mokiniai ruošiami ateičiai, įgyja žinių ir įgūdžių, atranda save ir prisideda prie visuomenės gyvenimo. Šiuo tikslu Meridiano licėjus ir toliau siūlo mokiniams išsamią ir visapusišką ugdymo patirtį.

Mokykloje daugiausiai mokosi lietuvių šeimų vaikai, tačiau turime ir užsieniečių bei mišrių šeimų vaikų, kurių tikslas įsitvirtinti Lietuvoje ir išmokti lietuvių kalbos.

Kaip surandate, pastebite stipriąsias vaikų savybes? Kaip padedate joms atsiskleisti?

Svarbiausias dalykas, susitikus su vaiku, yra jį pažinti ir duoti laiko atsiskleisti. Į mokyklą vaikų neatsirenkame pagal gebėjimus. Tiesiog juos kasdien matydami, pažindami ir ugdydami, stengiamės nukreipti ten, kur vaikas yra pats stipriausias, gabiausias, kur gali daugiau nei kiti. Kas pirmiausiai pastebi vaiko stipriąsias puses, jo gabumus? Tai mokytojai. Jie pirmieji pamato vieno vaiko lyderio savybes, kito – stiprias akademines veiklos sritis, pastebi, kuris vaikas išsiskiria meninės, kūrybinės ar intelektinės veiklos srityje.

Meridiano licėjuje veikia muzikos, dailės studijos, teatro, robotikos, mozaikos, keramikos, krepšinio, šachmatų būreliai, matematikos, žurnalistų, debatų, Eco, vaidybos klubai ir kiti užsiėmimai. Kodėl mokiniams svarbu užtikrinti platų veiklų spektrą?

Viena iš mokyklos galimybių ugdyti vaiko stipriąsias puses, jo gabumus – neformalusis ugdymas, popamokinės veiklos mokykloje. Čia kiekvienas vaikas gali rasti, kur ugdyti savo gebėjimus. Manome, kad labai svarbu sudaryti vaikui galimybę save realizuoti ten, kur jis stiprus, nes patyręs sėkmę vaikas keliaus pirmyn, ieškos naujų iššūkių. Taip augs jo pasitikėjimas savimi. Taip jis augs laimingas.

Tad mūsų tikslas yra atrasti ir išpildyti kiekvieno mokinio pažinimo norą. Būtent todėl siūlome įvairiausias popamokines veiklas, į kurias įtraukiame ir savanorystės bei socialinių iniciatyvų praktiką. Tikime, kad pasaulio pažinimui yra būtinas visų spalvų ir visų emocijų pažinimas.

Greičiausiai, kad kita galimybė tobulėti, auginti save – tai dalyvauti projektuose, olimpiadose, konkursuose?

Mūsų mokiniai tikrai turi kur pasireikšti. Tai ne tik miesto, nacionalinės olimpiados, kuriose turime reikšmingų laimėjimų, ypač gamtos mokslų, matematikos, lietuvių kalbos, anglų kalbos srityse, tačiau ir tarptautiniai konkursai, olimpiados.

Esame mokykla, kuri ir pati organizuoja tarptautines olimpiadas bei kviečia jose dalyvauti.

Tai tarptautinė matematikos olimpiada „Pangea“, kurioje savo matematikos žinias kasmet vidutiniškai išbando apie 10 tūkst. Lietuvos moksleivių.

Tarptautinė intelekto iššūkių olimpiada „Owlypia“. Tai viešojo kalbėjimo, bendradarbiavimo ir žinių olimpiada. Tie, kurie sėkmingai pasirodo I etape Vilniaus mieste, turi galimybę dalyvauti II etape Kembridže ar Bostone.

Jau trejus metus mūsų mokykla, bendradarbiaudama su miesto savivaldybe, švietimo, mokslo ir sporto ministerija bei Vilniaus universitetu organizuoja tarptautinę projektų olimpiadą „Vilipo“. Joje jau dalyvavo šimtai projektų iš 36 šalių.

Dalyvaudami konkursuose, projektuose mokiniai ne tik ugdo ir stiprina turimas žinias bei gebėjimus, bet ir mokosi planuoti laiką, stiprinti atsakomybę, valią, bendradarbiauti, nepasiduoti, kai nesiseka.

O keliaudami po svečias šalis susipažįsta su kitomis tradicijomis, plečia akiratį. Susipažindami su įvairiomis pasaulio kultūromis, moksleiviai turi galimybę matyti save kaip pasaulio piliečius, siekiančius ir gebančius atrasti bei kurti sėkmingą ir visavertį gyvenimą, realizuoti turimus gabumus.

Nuo mokyklos įkūrimo išleidote jau 6 abiturientų laidas. Kuo šie jaunuoliai ypatingi?

Didžiuojamės visais savo mokiniais. Mūsų abiturientų Brandos egzaminų rezultatai gerokai aukštesni nei miesto bei nacionaliniai rezultatai. 2023 metais mūsų mokykla buvo tarp 60 Lietuvos gimnazijų, geriausiai išmokančių skirtingus mokomuosius dalykus.

Šie rezultatai rodo, kad einame teisingu keliu, rinkdamiesi ugdyti ne tik tradicinėse pamokose, bet ir kartu plėsdami žinias Kembridžo programos pamokose, kviesdami aktyviai dalyvauti įvairiose veiklose mokykloje ir pasaulyje.

Ar domitės, ką jūsų buvę mokiniai veikia po mokyklos baigimo, kur pasisuka jų tolimesnė karjera?

Mūsų abiturientai studijoms renkasi ne tik Lietuvos universitetus, bet ir sėkmingai mokosi prestižiniuose užsienio universitetuose. Tokiuose, kaip Warwick, Essexs (Didžiojoje Britanijoje – aut.), Maastricht, Eindhoven, Groningen (Nyderlanduose – aut.), taip pat Italijos, Vokietijos, Danijos universitetuose. Turime ir studentą doktorantą. Jis Šveicarijoje studijuoja fizikos mokslus. Mūsų mokiniai renkasi pačias įvairiausias studijų kryptis pagal savo gebėjimus: medicinos, teisės, kriminologijos, logopedijos, molekulinės biologijos, mechaninę inžineriją, aviacinę elektroniką, dirbtinį intelektą, politikos mokslus, kompiuterinę fiziką ir modeliavimą, ekonomiką, filosofiją, menus, aktorystę ir kt.

Esame subūrę Alumnų klubą. Atvykę į svečius alumnai dalijasi patirtimi su mokyklos gimnazistais, prisimena dienas mokykloje, padėkoja mokytojams už parodytą kelią į pasaulį, už jų palaikymą, pagalbą ir meilę. Alumnų klubo nariai veda jaunesniems mokiniams pamokas, jei reikia, padeda ruoštis konkursams.