Kiekvienos įmonės ar organizacijos sklandi veikla tiesiogiai priklauso nuo darbuotojų atsidavimo, pareigingumo, sąžiningumo ir, žinoma, energijos. Šiais laikais nemažai žmonių patiria daug streso, spaudimo ir net pakelti atlyginimai jau nėra pakankamas motyvacijos užtaisas. Mentaliai „apkabinti” savo darbuotoją dabar yra itin svarbu ir būtina.

Vidiniai įmonės renginiai – tai darbdavio dėmesys ir padėka darbuotojui esant kolektyvo dalimi ir puiki proga subūrus visus pristatyti ateinančius metų planus, priminti vertybes, pasidžiaugti rezultatais ar atsinaujinusių paslaugų, prekių asortimentu.

Renginiai sukuria bendrumo jausmą ir leidžia pamatyti kolegas kitokiu kampu!

Darbo aplinkoje žmonių veiklos įprastai yra nukreiptos į užduočių atlikimą, tam tikrų tikslų įgyvendinimą. Psichologas, iniciatyvos „Pauzė“ kūrėjas Paulius Rakštikas sako, jog įmonių renginiai leidžia darbuotojams suartėti ir atrasti vieniems kitus per skirtingas prizmes.

Paulius Rakštikas

„Įmonių renginiai sukuria bendrumo jausmą. Būdami kartu, jaučiamės suartėję su kitais žmonėmis per bendrą veiklą. Bendri renginiai leidžia atitrūkti nuo rutiniškos veiklos, pamatyti kolegas kitokiu kampu bei pabendrauti kitokiomis, ne darbinėmis temomis. Galima tikėtis, kad po tokių renginių žmonės įgaus bendros naudos siekiant ir darbinių tikslų“, - kalbėjo P. Rakštikas.

Jam antrino „HR Hint Online“ personalo projektų vadovė ir konsultantė, HR klubo Lietuvoje kūrėja Rasa Kaminskienė.

„Renginiai darbuotojams yra svarbus įmonės vadybos įrankis ir naudos gali būti labai įvairios bei skirtingos: nuo bendradarbiavimo stiprinimo, komandinės dvasios skatinimo iki informacijos apsikeitimo. Renginiai suteikia galimybę darbuotojams susitikti, bendrauti ir užmegzti ryšius neformalioje aplinkoje. Tai padeda stiprinti komandų dvasią ir bendradarbiavimą. Teikiant darbuotojams galimybę dalyvauti įdomiuose ir įkvepiančiuose renginiuose, organizacija rodo, kad jų gerovė ir pasitenkinimas yra svarbūs. Toks požiūris gali padidinti darbuotojų motyvaciją ir prisirišimą prie organizacijos“, - sakė R. Kaminskienė.

Specialistė taip pat priduria, jog tokie renginiai leidžia tobulėti abiems pusėms – tiek patiems darbuotojams, tiek organizacijai. Juolab, kad renginiai gali būti ir lavinamieji – mokymai, seminarai, komandos formavimo ir kita.

Jos teigimu, komandos formavimo renginiai taip pat gali būti naudojami kaip priemonė stiprinti įmonės vertybes, kultūrą ir misiją. Tai leidžia darbuotojams būti įtrauktiems ir jausti, kad siekia bendro tikslo, o tai didina jų lojalumą. Dėl to tokie renginiai darbuotojams yra vertingas investicijų į darbuotojų gerovę ir motyvaciją būdas.

Visi vienodai svarbūs

Darbuose vienas didžiausių iššūkių yra kokybiškos ir tinkamos komunikacijos bei bendradarbiavimo stygius. Ypač tai aktualu didelėse įmonėse, kurių skyriuose dirba dešimtys ar šimtai žmonių. Jie dažnai būna susiję įvairiausiais ir skirtingais ryšiais, turi nuolat vieni kitus papildyti. Įmonės bendruomeniškas ir kantrus darbas yra labai svarbus, o tai nėra lengva sukontroliuoti.

Įvairiose įmonėse žmonės turi skirtingas pareigas – nuo vadovaujančių pozicijų iki pirminio lygio darbuotojų. Skiriasi jų atsakomybės lygis, dažnu atveju ir atlyginimas. Bendri renginiai leidžia atitrūkti nuo savo kasdienių pareigų ir į kiekvieną dalyvį pažiūrėti tomis pačiomis akimis.

„Susikalbėjimas, bendrumo jausmas, bendros krypties pajutimas, vertybiniai dalykai – visus šiuos dalykus galima per renginius palukštenti“, - sakė P. Rakštikas.

Nauda ir sveikatai

Galimybė darbuotojams praleisti laiką su kolegomis laisvesnėje aplinkoje prisideda prie sveikatinimo bei produktyvumo – mat atsipalaidavimas garantuotai sumažina darbo sukeliamą stresą. O būtent stresas gali visiškai nepastebimai sukelti ir didesnes sveikatos problemas.

Teigiamos emocijos taip pat leidžia įžiebti kūrybiškumo ugnį, skatinant naujas idėjas bei požiūrius. Socialiniai santykiai yra viena mūsų laimės jausmo dedamųjų. Taip, kaip mes jaučiame artimą ryšį, tiek šeimoje, tiek tarp draugų, tiek darbe, labai stipriai prisideda prie laimės pojūčio.

R. Kaminskienė paaiškina, jog siekiant organizacijos efektyvumo ir darbuotojų gerovės, reikia sisteminio požiūrio bei krypčių tobulėjimui. Svarbu yra kurti santykį ir ryšį, domėtis ir išgirsti darbuotojus, bei investuoti į pozityvią darbo patirtį ir aplinką.

Renginių įvairovė ir originalumas

Kaip buvo minėta, renginiai darbuotojams gali būti įvairūs. Išsirinkti tinkamiausią yra nelengva užduotis, o dar sunkiau būna įgyvendinti visus sumanymus. Tokiu atveju, puiki išeitis yra kreiptis pas renginių organizavimo profesionalus. Jie gali ne tik patarti, bet ir įgyvendinti pačias įdomiausias idėjas.

10 metų patirtį dirbant su daugiau nei 10 šalių klientais organizuojant įmonių šventes, seminarus, konferencijas, sporto bei pramoginius renginius turinčios „Mapa Events“ įmonės vadovas Šarūnas Gružas pastebi, kad Lietuvoje įmonių poreikis auga, ypač po pandemijos laikotarpio.

„Nors dabar nėra įmonių renginių pikas, bet poreikis tikrai kyla. Pažymėtina, kad įmonės jau dabar planuoja tiek vasaros, tiek žiemos renginius ir įmonių pageidavimai, bei poreikiai ieškant idėjų tikrai skiriasi. Turint vieną renginio tematiką, kitai įmonei jos jau nepritaikysi. Originalumas ir kūrybiškumas tampa vis svarbesni. Todėl kiekvieną kartą bendraujame su įmonėmis ir išsiaiškiname norus ir poreikius. Daugelis įmonių siekia ne tik suteikti darbuotojams neformalią aplinką ir pramogas, bet ir skatinti bendradarbiavimą, kūrybiškumą bei stiprinti įmonės bendruomenės jausmą. Taip pat daug dėmesio skiriama renginių originalumui, individualumui bei galimybei sukurti įsimintiną ir prasmingą patirtį“, - pabrėžė Š. Gružas.

Neretai galvojama, kad įmonių renginiai reikalingi tik didesnėms ar tiesiog turtingesnėms kompanijoms. P. Rakštikas įsitikinęs, jog tam tikros problemos niekuo nesiskiria tiek mažose, tiek didelėse įmonėse.

„Problemos bet kokiu atveju yra panašios. Jeigu didelėse įmonėse gali būti daugiau iššūkių dėl susikalbėjimo, tai mažesnėse gali kilti nesutarimų dėl savo ribų nusistatymo, imlaus darbo. Problematika gali skirtis skirtingo dydžio organizacijose, tačiau bendra patirtis už įmonės ribų leidžia stiprinti bendruomeniškumą, vienas kito pažinimą. Šios temos nėra apribotos darbuotojų skaičiaus“, - aiškino psichologas.

„Mapa Events“ direktorius taip pat neslepia – Lietuvoje galimybėms renginiams yra įvairios, tiek mažų, tiek didelių. Tam, suprantama, įtakos gali turėti ir biudžetas.

„Vienoms įmonėms užtenka kuklesnių renginių ir švenčių, kitoms jau neužtenka tik pramogų, reikalingi nestandartiniai spendimai, scenografija, būtinas ir Lietuvos A lygio atlikėjas ar grupė, ar net keli atlikėjai ar grupės. Praktinių pavyzdžių yra tikrai nemažai, bet kaip minėjau – kiekvienas pasiūlymas yra pritaikytas individualiai, todėl ta pati idėja šimtui žmonių renginiui jau kitai įmonei nebus tinkama, - sakė Š. Gružas. - Kaip pavyzdys – mažoms įmonėms puikiai tinka žygiai po nacionalinius parkus ar šventės kaimo turizmo sodybose, o didesnėms įmonėms labiau tinkama organizuoti festivalius, konferencijas ar stambius korporatyvinius vakarėlius. Svarbu, kad renginys atspindėtų įmonės vertybes ir tikslus, o dalyviai jaustųsi patogiai bei įtraukti.“

„Mapa Events“ organizavo įmonės šventę vienai didžiausių Lietuvos mėsos gamintojų „Agaras“, kuri minėjo savo veiklos 30-metį. Įmonės komercijos direktorė Daina Butėnė buvo atvira – kiekvienas išleistas euras atsipirko keleriopai, o įspūdžiais darbuotojai gyvena iki šiol.

„Nustebino, kad kolegos labai azartiški ir tiesiog užplūdo azartinių lošimų stalus vienoje iš pramogų erdvių. Buvo smagu stebėti kaip „agariniai“, specialiai renginiui spausdinti „Agaro“ pinigai buvo pralošiami ir išlošiami. Nuostabu, kad ilgamečiai partneriai mielai prisidėjo prie aukciono prizų, kuriuos galėjo laimėti mūsų komandos nariai“, - džiaugėsi D. Butėnė.

Pasak jos, geriausia šventės emocija yra kai norisi viską pakartoti ir kai atrodo, jog viskas labai greitai baigėsi.

„Tiek darbuotojai, tiek šventėje dalyvavę verslo partneriai galėjo pamatyti ir pabendrauti tarpusavyje, nes dažnai darant kasdien tą patį darbą pradingsta motyvacija arba kyla klausimai dėl ko visa tai darai, tačiau kai klientai pasidžiaugia mūsų produktais ir vertina darbą, kurį kasdien darome, tuomet iš karto su nauja energija ir užsidegimu vykdome savo misiją. Emocinė nauda tikrai labai didelė. Tokie renginiai yra investicija į komandos psichologinę ir emocinę būseną, bei įmonės gerovės kūrimą“, - atvirai kalbėjo D. Butėnė.

Š. Gružas džiaugiasi tokiu įvertinimu, kuris patvirtina, kad didelis atsidavimas ir noras žmonėms suteikti geriausias emocijas duoda savo vaisių. Tą rodo ir rezultatai – vien Lietuvoje „Mapa Events“ per metus surengia per 100 unikalių renginių.

„Mapa Events“ siekia pasiūlyti unikalias įvairių įmonės renginių organizavimo paslaugas. Mes remiamės kūrybiškumu ir inovacijomis, kad sukurtume unikalias renginių patirtis, kurios paliktų ilgalaikį įspūdį.

Turime (viziją) tikslą – būti lyderiu įmonių renginių organizavimo srityje, kuriant įmonėms unikalius konceptus, scenarijus ir įgyvendinant įmonėms įsimintinas renginius bei pramogas, kurie skatintų bendruomeninę dvasią ir bendradarbiavimą tarp kolegų“, - sakė Š. Gružas.