Tyrimai jau ne pirmus metus rodo, kad atlyginimas nebėra pagrindinė darbuotojų motyvavimo priemonė, tad norint pritraukti ir išlaikyti darbuotojus, darbdaviams tenka gerokai pasukti galvą, ieškoti patrauklių motyvavimo priemonių.

Siekiant pagerinti sąlygas darbuotojams, suteikti jiems daugiau laisvės planuoti savo laiką, Belgijos vyriausybė vos prieš kelias dienas paskelbė žinią – nuo šiol gyventojai galės patys pasirinkti, kiek dienų per savaitę dirbti – keturias ar penkias, išlaikant tą patį 40 darbo valandų skaičių. Idėją trumpinti darbo savaitę jau išbandžiusios kai kurios šalys, taip pat ir privačios kompanijos, siūlančios įvairias lankstaus darbo galimybes.

Juozas Daugirdas, „Publicis Groupe Lithuania“ generalinis direktorius

„Visuomet laikėmės nuomonės, kad verslas visų pirma turi būti orientuotas į darbuotoją, kurti pozityvią praktiką šioje srityje. Žiūrime į tai novatoriškai, tad savo darbuotojams dar gerokai iki pandemijos suteikėme galimybę dirbti nuotoliniu būdu, sutrumpinome darbo valandas, leidome savo nuožiūra planuoti darbo laiką. Tokie netradiciniai sprendimai pasiteisino visu 100 procentų tiek darbuotojų savijautos, tiek įmonės rezultatų atžvilgiu“, – sako „Publicis Groupe Lithuania“ (Lion Communications Vilnius, UAB) generalinis direktorius Juozas Daugirdas.

„Work Your World“ iniciatyva kvies pažinti naujas kultūras

Naujausia tarptautiniu mastu įmonės atlikta apklausa parodė, kad net 95 procentai kompanijoje dirbančių žmonių yra suinteresuoti galimybe bent trumpam išvykti ir padirbėti kitoje pasaulio šalyje. Tai paskatino žengti dar vieną žingsnį į priekį ir beveik 80 tūkstančių savo darbuotojų atverti naujas galimybes.

Nuo 2022 m. kiekvienas „Publicis Groupe“ darbuotojas kartą per metus turės galimybę iki 6 savaičių išvykti ir padirbėti bet kurioje pasaulio šalyje, kurioje veikia įmonės padalinys. Į ateitį nukreipta „Work Your World“ iniciatyva tikimasi iš esmės pakeisti nusistovėjusią tvarką, kuomet darbuotojai „pririšami“ prie pastovios darbo vietos, suteikiant kasdieniam darbui daugiau lankstumo ir atveriant naujas augimo galimybes visiems darbuotojams. „Viva La Difference“ (liet. „Tegyvuoja skirtumai“) įmonės šūkiu paremta strategija neaplenkė ir Lietuvos.

„Labai didžiuojuosi ir džiaugiuosi, kad mūsų darbuotojams atsiveria unikali galimybė prisiliesti prie kitų kultūrų, susipažinti ir užmegzti tvirtus ryšius su bendraminčiais ir specialistais iš viso pasaulio. Žinoma, laukiame ir pas mus atvykstančių kolegų iš užsienio. Jokios abejonės, kad ši unikali patirtis mums visiems bus naudinga ir suteikianti perspektyvą dar labiau augti ne tik kaip savo srities specialistams, bet ir bendrai kaip kompanijai“, – sako J. Daugirdas.

Darbuotojai žinią apie iniciatyvą pasitiko pozityviai

Tai, kad darbas per atstumą nėra kliūtis siekti puikių rezultatų, gali patvirtinti beveik 20 metų „Publicis Groupe“ įmonėje dirbanti projektų vadovė Julija Laugalytė. Maždaug prieš dešimtmetį moteris persikėlė gyventi į nediduką miestelį Italijoje, tačiau darbus iki šiol tęsia Lietuvoje.

„Nesinorėjo atsisveikinti su mėgstamu darbu, kuriame praleidau ne vienerius metus, tad labai nudžiugau sužinojusi, kad įmonė leidžia man dirbti nuotoliniu būdu. Šiais laikais tai jau tapo norma, o tuomet buvo išties labai neįprasta, kėlė nemažai klausimų ir klientams, ir verslo partneriams. Vis tik šiuolaikinių technologijų dėka net ir 2 tūkstančiai kilometrų nėra kliūtis – galima bet kurią minutę susiskambinti, susisiekti elektroniniu paštu ar pasimatyti vaizdo pokalbio metu“, – sako J. Laugalytė.

Ilgametė „Publicis Groupe“ darbuotoja naujosios „Work Your World“ iniciatyvos galimybėmis pasinaudoti dar nespėjo, tačiau neabejoja – šis žingsnis taps dar viena motyvacija tiek esamiems įmonės darbuotojams, tiek tiems, kurie prie kolektyvo prisijungs ateityje.

„Šis projektas atveria sienas ir dar kartą įrodo – darbas neturi riboti laisvės ir galimybių keliauti. Juk kartu su tuo ateina įkvėpimas, galimybė megzti naujas pažintis, semtis patirties ir tobulėti“, – sako pašnekovė.

Žinia apie šiais metais startuojančią „Work Your World“ programą nudžiugino ir neseniai įmonėje pradėjusią dirbti skaitmeninės reklamos specialistę Beatą Savkaitę. Moteris įsitikinusi – galimybe padirbėti iš kitos šalies tikrai pasinaudos ir jau beveik apsisprendė, kad iš daugiau nei 100 pasaulio valstybių, kuriose veikia „Publicis Groupe“, greičiausiai pasirinks savo kultūra, gamta ir draugiškais žmonėmis garsėjančią Gruziją.

„Mokslus dalinai baigiau nuotoliniu būdu, pirmasis mano darbas taip pat buvo per nuotolį, tad dirbti vien biure man būtų gana keista. Žinoma, smagu užsukti ir pabendrauti su kolegomis, tačiau labai vertinu galimybę laisvai pasirinkti“, – sako pašnekovė.

Jauna moteris pastebi, kad šiuolaikinis įmonės vadovų požiūris, kuriama išskirtinė įmonės kultūra, kurioje nėra vietos hierarchijai ir galimybė augti bei tobulėti darbe – vieni iš svarbiausių motyvų, paskatinusių dirbti „Publicis Groupe“ įmonėje.

„Smagu, kad „Work Your World“ programa atvers dar daugiau durų – leis pažinti naujas kultūras, pabendrauti su kolegomis iš kitų šalių, pasidalinti žiniomis ir pasisemti naujos patirties. Tokios iniciatyvos neabejotinai labai motyvuoja ir stiprina visą komandą“, – sako kelionės į Gruziją nuotaikomis jau gyvenanti B. Savkaitė.

Nors pastaruosius dvejus metus pandemija užvėrė nemažai kelių ir verslo sektoriuje įnešė sumaišties, šiuolaikinius darbo metodus jau seniai prisijaukinusi „Publicis Groupe Lithuania“ visos komandos dėka su iššūkiais sėkmingai susitvarkė ir sustoti neketina.

„Esu įsitikinęs, kad darbuotojų potencialas maksimaliai atsiskleisti gali tik tuomet, kai jie nėra įsprausti į rėmus, turi galimybę ieškoti naujų patirčių ir įkvėpimo, savo nuožiūra derinti profesinį ir asmeninį gyvenimą. Naujas visiems įmonės darbuotojams atviras „Work Your World“ projektas yra dar vienas mūsų žingsnis svarbiausio tikslo link – kurti atsakingą verslą, kurio svarbiausia dalimi visuomet buvo ir išliks darbuotojai“, – sako įmonės vadovas J. Daugirdas.