Kaip rodo tarptautinė statistika, daugiau nei pusė perkančiųjų internetu yra bent kartą susidūrę su apgaulingu sandoriu, po kurio negavo tai, ko tikėjosi arba prarado pinigus. Tai patvirtina ir saugių internetinių pirkimų platformos „EscrowPack“ atlikta apklausa, kurios rezultatai rodo, kad net 58 proc. apklaustųjų vienokia ar kitokia forma yra nukentėję pirkdami internetu.

Didžiausia dalis, t. y. 38 proc. visų respondentų, teigė, kad negavo prekės, už kurią sumokėjo pinigus, 18 proc. nurodė, kad gauta prekė neatitiko lūkesčių, o 4 proc. įvardijo, jog neturėjo galimybės grąžinti netikusios prekės arba jos pakeisti kita.

Didžiausia pinigų praradimo rizika – atliekant mažos vertės pirkimus

„EscrowPack“ platforma skirta pirkėjams ir pardavėjams, kurie perka ar parduoda prekes, naudodamiesi soc. tinklais „Facebook“, „Instagram“, skelbimų portalais – būtent ten kur kyla daugiausiai sukčiavimo atvejų.

Pasak „EscrowPack“ vadovo Martyno Gelgoto, praktika rodo, kad pirkėjai, įsigydami prekę už nedidelę sumą, siekiančią vos keliasdešimt eurų, ir jos negavę arba likę nepatenkinti kokybe, dažnu atveju nesiima jokių tolimesnių veiksmų tam, kad apgintų savo teises.

Tokia pirkėjų psichologija dalį pardavėjų paskatina atsainiau žiūrėti į reputaciją ir kokybišką aptarnavimo procesą, o kita dalis pardavėjų tokį pirkėjų abejingumą išnaudoja piktybiškai, kaip tam tikrą sėkmingą verslo modelį.

Dar prisideda ir teisinės sistemos niuansai – smulkūs sukčiavimo atvejai nėra prioritetiniai, todėl pirkėjai dažnai nesulaukia norimos pagalbos, o nesąžiningi pardavėjai taip ir lieka nenubausti.

„EscrowPack“ apsaugo pirkėją nuo daugumos galimų rizikų perkant internetu

Reguliariai internetu apsiperkantys žmonės turi savų metodų, kaip sumažinti galimų sukčiavimų riziką, tačiau nei vienas jų nėra toks patikimas, kaip pardavimo sandorių sudarymas per „EscrowPack“ platformą.

Saugių internetinių sandorių platforma „EscrowPack“ atlieka tarpininko funkciją tarp pirkėjo ir pardavėjo ir užtikrina abiejų šalių interesus, o iškilus ginčui veikia kaip arbitras. Sudarant sandorį per šią platformą, pirkėjo pinigai už apmokėtą prekę laikomi specialioje „EscrowPack“ sąskaitoje iki tol, kol pirkėjas patvirtina, kad prekę gavo ir ji atitinka visus lūkesčius.

Martynas Gelgotas

Tam, kad pirkėjas būtų visapusiškai užtikrintas ne tik pinigų saugumu, bet ir užsakytos prekės kokybe, „EscrowPack“ kartu su siuntų pristatymo tarnyba „Itella” šiai platformai sukūrė ir išskirtinę „Siuntos atidarymo“ paslaugą. Pirkėjas, gavęs siuntą per „Itella”, prieš priimdamas ją, turi galimybę išpakuoti ir vizualiai patikrinti siuntos turinį. Jeigu siuntoje yra ne tai, ko tikėtasi, pirkėjas turi teisę atsisakyti priimti siuntą. Tokiu atveju siunta iš karto grąžinama pardavėjui, o rezervuoti prekės pinigai grąžinami pirkėjui.

„EscrowPack“ platforma ir joje įdiegti funkcionalumai padeda iki minimalaus lygio sumažinti sukčiavimo riziką perkant arba parduodant prekes internete, o už pačią paslaugą, kaip ir naudojimusi „EscrowPack“ sistema, vartotojams nereikia mokėti jokių papildomų komisinių mokesčių.

Sistema sukurta taip, kad ja naudotis būtų paprasta

Naudotis „EscrowPack“ sistema itin paprasta, o svarbiausia, ji yra automatizuota. Tai reiškia, kad sandoris patvirtinamas iš karto ir jo sudarymo metu išvengiama bet kokių galimų žmogiškųjų klaidų.

Visų pirma pirkėjas su pardavėju žodžiu aptaria visas sandorio sąlygas: prekės kainą, siuntimo būdą ir išlaidų apmokėjimą, sandorio apsaugos laikotarpį bei kitus niuansus, kurie gali būti aktualūs abiem ar vienai iš šalių. Tuomet pirkėjas arba pardavėjas užsiregistruoja „EscrowPack“ platformoje, sukuria sandorį ir įrašo sutartą informaciją. Kita šalis gauna elektroninį laišką su kvietimu prisijungti prie sandorio. Prisijungusi šalis patikrina visą informaciją, jei reikia papildo ir patvirtina sandorį. Tik tuomet pirkėjas sutartą sumą sumoka į specialią „EscrowPack“ sąskaitą, kurioje pinigai saugiai laikomi iki tol, kol patvirtinamas sandorio užbaigimas.

Jei pirkėjas prekę gavo laiku ir yra patenkintas jos kokybe, tuomet pirkėjas „uždaro“ sandorį, ir pinigai už prekę iš karto yra pervedami į pardavėjo sąskaitą. Jeigu gauta prekė netenkina pirkėjo, tuomet platformos funkcionalumas leidžia sandorio šalims savarankiškai išspręsti ginčą prašant nuolaidos arba ją suteikiant, derinant prekės keitimą ar grąžinimą. Prekės grąžinimo atveju, sandorio pinigai saugomi specialioje „EscrowPack“ sąskaitoje, kol pardavėjas priims bei patikrins grąžintą prekę.

Tarp pirkėjo ir pardavėjo iškilus ginčui, kurio abiem šalims nepavyksta savarankiškai išspręsti per 7 dienas, „Escrowpack“ tampa arbitru, kuris padeda rasti sprendimą, remdamasis raštu užfiksuotomis sandorio sąlygomis ir teisine baze.

Laikoma viena patogiausių platformų

Lietuvoje tai dar pakankamai nauja paslauga, apie kurią vartotojai dažniausiai sužino tik vienas iš kito, tačiau pasaulyje šis apsaugos principas jau senai yra itin plačiai taikomas įvairiose elektroninės prekybos srityse. Ir nors „EscrowPack“ nėra vienintelė tokio pobūdžio apsaugos sistema Europoje, savo veikimo principu ir siūlomų funkcijų spektru yra vertinama kaip viena patogiausių.

„Sparčiai augantis vartotojų skaičius tikrai džiugina, tačiau tuo pačiu ir įpareigoja. Todėl dabar mūsų tikslas – pritraukti kuo daugiau investicijų, kurios padėtų ne tik judėti sparčiau, bet ir leistų įdiegti dar daugiau vartotojams reikalingų išskirtinių funkcijų, užtikrinančių įvairios vertės sandorių saugumą“, – sako „EscrowPack“ vadovas M. Gelgotas.