Sėkmingo restorano formulė

Konferencijoje savo įžvalgomis dalinsis pernai „Michelin“ žvaigžde įvertinto restorano Taline įkūrėjas ir šefas Matthiasas Dietheris. Jis sako, kad sėkmingam restoranui svarbu kiekviena detalė: koncepcija, produktai, profesionali komanda ir net virtuvės išplanavimas. Be to, būtinas veiklos planas ir sistema, kuri leistų išlaikyti pačią aukščiausią paslaugų kokybę.

Marius Jakulis Jason, MJJ fondo įkūrėjas, verslininkas, atvedęs „Kempinski“ į Lietuvą

„Lietuva neabejotinai turi potencialo tapti gourmet kelionių kryptimi, tačiau labai svarbu pabrėžti, kad ne tik šefas ir jo komanda turi norėti „Michelin“ pripažinimo – jo privalo norėti šalies valdžios atstovai. Jie turėtų kviesti „Michelin“ inspektorius, padengti jų viešnagės išlaidas, sumokėti įvairius mokesčius ir kitaip prisidėti“, – primena šefas M. Dietheris.

Konferencijos dalyviams jis plačiau papasakos apie restorano „180° by Matthias Diether“ kūrimą, komandos formavimą, jaunų žmonių įtraukimą į restorano veiklą bei „Michelin“ įvertinimą.

Šarūnas Marčiulaitis, šefas, restorano „River Town“ įkūrėjas

Apie svetingumą restoranų versle pranešimą skaitys Lietuvos Vyriausiųjų virėjų asociacijos narys, restorano „River town“ bendraįkūrėjas, šefas Šarūnas Marčiulaitis. Anot jo, svetingumo sėkmė restoranų versle ypač priklauso nuo profesionalaus padavėjo.

„Būti padavėju reiškia elgtis maloniai, padėti klientui ir sukurti jam ypatingą patyrimą. Sėkmingas padavėjas turi būti pastabus, išmanyti etiketą ir kultūrą, būti profesionalus ir rodyti papildomą dėmesį lankytojui. Dėl tokio padavėjo žmonės norės grįžti į restoraną“, – vardija Š. Marčiulaitis.

Konferencijoje jis plačiau apžvelgs šalies restoranų situaciją ir papasakos, iš kokių „ingredientų“ susideda sėkmingo restorano formulė.

Dirbtinio intelekto era turizme?

Pastaraisiais mėnesiais dirbtinis intelektas (DI) sulaukia vis daugiau dėmesio viešojoje erdvėje – kalbama apie stulbinančias jo galimybes ir galimas grėsmes. Tad pirmąją parodos dieną vyksiančioje konferencijoje Edmundas Balčikonis, Lietuvoje vystomų „Eddy Travels“ DI kelionių asistento įkūrėjas, „TripAdd“ papildomų kelionės produktų platformos su DI rekomendacijomis direktorius, papasakos apie DI galimybes turizmo sektoriuje.

Edmundas Balčikonis

E. Balčikonis sako, kad DI jau ne vienerius metus naudojamas daugelyje skirtingų industrijų, taip pat ir turizmo sekoriuje. Anot jo, Lietuvoje DI jau naudojamas tiek kelionių organizatorių, tiek kitų paslaugų tiekėjų, pavyzdžiui, Kauno miesto turizmo informacijos svetainėje ar Lietuvos oro uostų interneto svetainėse.

„Tos įmonės, kurios nieko nedarys, liks tik konkrečios paslaugos tiekėjomis, o platinimu ir pardavimu užsiims DI sprendimus naudojančios įmonės, nes DI bus pranašesnis ir efektyvesnis – galės dirbti su tūkstančiais ar net milijonais keliautojų realiu laiku. Todėl tikrai kviečiu išbandyti jau dabar siūlomus sprendimus”, – ragina E. Balčikonis.

Unikalūs turizmo produktai

„Atostogos Lietuvoje“ konferencijoje savo patirtimi dalinsis ir turizmo produktų kūrėjai bei vystytojai. Apie unikalias ekskursijas ir pojūčių turizmą papasakos Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos (LASS) pietvakarių centro direktorė Jolanta Kručkauskaitė.

Centro direktorė sako, kad pojūčių turizmas yra unikali, jos žiniomis, iki šiol niekur pasaulyje nevykdyta edukacija: „Pojūčių turizmas „NeRegĖjimo galia“ – tai regintiems žmonėms skirtas pasivaikščiojimas su gidu neregiu skirtingomis miesto erdvėmis. Šios ekskursijos metu regintieji dėvi tamsintus akinius ir, naudodamiesi baltąja neregio lazdele, keliauja skirtingomis miesto erdvėmis.“

Konferencijoje J. Kručkauskaitė atskleis, kas yra pojūčių turizmas ir kaip turizmas gali tapti puikia priemone socialinės atskirties mažinimui bei integracijai.

Liudmila Juknienė, Drevernos uostas, Turizmo padalinio vadovė

O kaip iš mažai kam įdomaus Drevernos uosto ši vieta virto vienu svarbiausių Pamario turizmo traukos objektų ir nuo 5 000 lankytojų per metus užaugo iki 150 000, papasakos Drevernos uostą valdančios UAB „Hortivita“ turizmo padalinio vadovė Liudmila Juknienė.

Ji sako, kad vietovės sėkmę lėmė ne tik pasakiški Kuršių marių ir Kuršių nerijos kopų vaizdai, bet ir galimybė pasiūlyti 14 skirtingų turizmo paslaugų rūšių iš vienų rankų:

„Drevernos poilsio ir pramogų uostas – tai gausybės paslaugų kompleksas ant Kuršių marių kranto. Unikalūs ne tik vaizdai, bet ir galimybė aibę paslaugų užsakyti, suderinti ir pritaikyti individualiems poreikiams vos vienu skambučiu. Lietuvoje – tai išskirtinis reiškinys.“ Konferencijoje ji taip pat pasidalins gerąja patirtimi bendradarbiaujant su vietos savivalda bei jai pavaldžiomis institucijomis.

Krizė – galimybė viešbučių verslui

Įspūdinga patirtimi ir įžvalgomis apie viešbučių verslą su konferencijos dalyviais dalinsis vienas garsiausių Lietuvos investuotojų Marius Jakulis Jasonas. Verslininkui priklausanti įmonių grupė valdo tokius viešbučius, kaip verslo klasės „Radisson Collection Astorija Vilnius“ ar liukso klasės „Kempinski Hotel Cathedral Square“. Anot jo, svetingumas ir gebėjimas padėti klientui pasijusti laukiamu yra vienas svarbiausių viešbučių verslo elementų.

Oksana Dobrovolskaja, Pojūčių turizmo ,,NeRegĖjimo galia“ gidė, Jolanta Kručkauskaitė, Lietuvos aklųjų ir silpnaregių sąjungos vadovė

Kita vertus, viešbučių verslas dinamiškame, nestabiliame pasaulyje neretai susiduria sunkumais ir krizėmis. Tačiau, pasak M. Jakulio Jasono, kiekviena krizė yra ir nauja galimybė – tik reikia mokėti ją tinkamai išnaudoti: „Pavyzdžiui, pandemija supurtė viešbučių rinką, statybų sektorių. Tuomet mūsų pradėti statyti oro uostų viešbučiai buvo drąsus žingsnis, bet dėl COVID-19 gavome puikią galimybę derėtis su rangovais ir viešbučius statyti pigiau. Taip pat per pandemiją daug viešbučių darbuotojų neteko darbo, ir šiandien vis dar sunku jų prisitraukti, tačiau tai skatina viešbučius skaitmenizuotis, optimizuotis, jie keičiasi ir kuria inovatyvias koncepcijas.“

Plačiau apie savo svetingumo verslo kūrimo kelionę, idėjų vystymą, svetingumo ir gyvenimo filosofiją M. Jakulis Jasonas pasidalins „Atostogos Lietuvoje“ konferencijoje.

Didžiausia laisvalaikio ir turizmo paroda „Atostogos Lietuvoje“ įvyks balandžio 21–23 dienomis Kauno Žalgirio arenoje. Bilietus į parodą ir konferenciją galite įsigyti čia.